hoi hoi op 10 mei is onze zoon Menno geboren na een zalige zwangerschap van 39 weken ! Hierbij ons verhaal zaterdag 9 mei hebben mijn man, mijn moeder en haar nieuwe man bij ons in de tuin komen werken... ikzelf heb mooi staan kijken de hele dag had ik last van harde buiken maar niet pijnlijk 's avonds besloten we iets kleins te gaan eten in taverne dichtbij ons thuis én ik weet niet of dat de reden is dat het op gang is gekomen (bakerpraatjes) .... maar ik heb pikante spaghetti gegeten én 2 tonics gedronken ! toen we terug naar huis reden, maakte ik aan mijn man de opmerking dat ik vond dat hij super hard reed en heel wild (ik voelde elke schok van de baan in mijn rug !)... maar het bleek dat hij 'normaal' aan het rijden was thuis aangekomen nam ik afscheid van mijn moeder en zei ik dat ik een badje ging nemen om wat te bekomen ik heb anderhalf uur in bad gezeten en de voorweeën (toen dacht ik toch dat het voorweeën waren!) heb ik wel beetje getimed omdat ik toch zeker wou zijn die weeën kwamen echt niet gelijkmatig en ze hielden ook niet gelijkmatig aan, dus ik dacht echt niet dat het bijna zover was om 23u ben ik uit bad gekomen en ben ik even op bed gaan liggen na 10 minuutjes had ik het idee dat ik naar de grote toilet moest gaan, maar dat lukte niet... toen zag ik druppeltjes bloed én mijn man maakte de opmerking dat het 'daar beneden' maar bleven lopen : mijn water was gebroken ! (23u30 zoiets) omdat er bloed bij was, hebben mijn man en ik besloten om onmiddellijk naar het ziekenhuis te rijden (ben Belgische) rond kwart na 12 zijn we in het ziekenhuis aangekomen en mocht ik aan de monitor gaan liggen - ook de vroedvrouw kwam al een eerste keer kijken hoeveel ontsluiting ik had wat bleek ! ik had maar liefst reeds 7 cm ontsluiting (jaja die voorweeën waren dus echte weeën geweest, en ik had niets door !) helaas maakte de vroedvrouw na twintig minuutjes de opmerking dat ze de gyn zou gaan bellen want ze vreesde dat ik niet natuurlijk ging kunnen bevallen na een uurtje kwam de gyn en ondertussen waren de weeën aan het uitdraaien op persweeën.... helaas lag baby niet goed met hoofdje en vreesden ze dat mijn bekken veel te smal ging zijn om natuurlijk te bevallen plots bleef een wee onmenselijk lang duren én de hartslag van de baby ging heel laag --> ze hebben onmiddellijk besloten om spoedkeizersnede te doen (mijn man mocht dus niet mee ) en om 3u20 is Menno dan geboren met ks... hij woog 2950 gr en was 49 cm groot ! Groetjes Evita én Menno !
Gefeliciteerd! Dat was nog eens een leuk moederdagkadootje.. Super dat je ook je verhaal erbij hebt gedaan, was leuk om te lezen.. Liefs
Heej meis. Gefeliciteerd met jullie zoon Menno! Het klinkt in eerste instantie als een superrelaxte voorbevalling, alleen voor jezelf jammer van de spoedkeizersnee. Hoe gaat het nu met jou? Ben je alweer een beetje bijgekomen? Hoe gaat het met Menno? Eindelijk je kindje in je armen! Lekker cliché, maar lekker genieten hé? Ze zijn zoooo snel groot! KuZzz
Gefeliciteerd met jullie zoon Menno! Jammer dat het niet op natuurlijke wijze mocht gaan maar hij is toch nog heel snel geboren zeg! Geniet van je manneke!