Stoppen met provera, wanneer ongesteld?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door MLady, 14 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Dag ladies,

Vanwege een cyste is mijn IUI-traject gepauzeerd en slik ik provera (medroxyprogesteronacetaat). Ik mag er gelukkig rond aankomend weekend mee stoppen, want de cyste was maandag verschrompeld tot minder dan 0,8mm.

In de bijsluiter lees ik dat je na 3 tot 7 dagen ongesteld wordt.

Wie van jullie heeft hier ervaring mee?

Zal nog een beetje achtergrond info geven :) In verband met onze naderende vakantie wil ik graag mijn cd1 goed timen. Aan de ene kant wil ik de provera voor de zekerheid zo lang mogelijk innemen. Aan de andere kant wil ik wel dat cd4 nog vóór onze vakantie valt.

Cd4 moet uiterlijk 26 mei vallen, maar de dag ervoor is Pinksteren en daarvoor zit weekend. Ik vind dat kieliekiele... Dus eigenlijk moet cd4 uiterlijk vrijdag 22 mei vallen.

Ik wil nl. beslist nog groen licht om met clomid te mogen starten en we zelf klussend op vakantie kunnen. Dan hebben we nog een béétje kans... ;) De volgende IUI kan pas weer na onze vakantie, eind juni :(

Wanneer kan ik nou het beste stoppen met de provera? :(

Alvast dank!

2. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Dat valt helaas absoluut niet te plannen..
    Ik werd meestal op dag 3/4 na het stoppen ongesteld.
    Maar ik hoor ook genoeg verhalen van vrouwen die pas op dag 7 ongesteld worden.

Als je het weekend mag stoppen dan zou ik gewoon morgen de laatste provera innemen, dan heb je dit weekend stopweekend.
    Een cyste krimpt vaak nog gewoon verder tijdens menstruatie.

Ik hoop dat het goed uitkomt voor je!

Ik probeerde hier ook te plannen. Ik had al 3 keer een stabiele cyclus met de puregon, dus het kwam precies zo uit dat ik mocht testen op de laatste dag van onze vakantie, jeej! Mooi een nieuwe ronde in bij terugkomst als ik niet zwanger blijk.

Daarna werd ik ineens vroeger ongesteld dan gepland, dus het werd ineens veranderd in begin van de vakantie testen.

En nu? Na 3 keer een stabiele cyclus is mijn eisprong ineens een week eerder.
    Dus nu moet ik waarschijnlijk een ronde overslaan omdat ik een week voor de vakantie ongesteld ga worden (hopelijk helemaal niet:D)

3. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik werd pas 11/12 dagen na de kuur ongesteld..

4. Manonmama

Manonmama Actief lid

17 apr 2015
    136
    0
    0
    Bij mij was het zo'n dag of 5 later.
    Hihi, allemaal verschillende antwoorden...

5. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Ja inderdaad allemaal anders! Na het antwoord van xElles heb ik voor de zekerheid besloten het pilletje van gisteren al niet meer in te nemen. En dan gok ik op een gemiddelde van 5 dagen wachten... Dan kan ik nog nèt voor onze vakantie de echo op cd4 doen...

Ik hoop dat het goedkomt!

En catmommy wanneer is je NOD nu? Hopelijk helemaal niet ongi, ik zal aan je denken :)

6. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Ben vrijdag ongesteld geworden, pas 9 dagen nadat ik met de provera gestopt was... Bizar... Goed dat ik na jullie reacties meteen gestopt was met die medicatie, want ik was nu nét op tijd ongi! Dus dank! :)

Ik kon vrijdag nog net het ziekenhuis bellen om een afspraak te maken voor een echo op dinsdagochtend, de dag dat we ook op vakantie gaan! Er was nog 1 afspraaktijd beschikbaar en gelukkig was dat in de ochtend... Pfff...

Nu hopen dat alles schoon is en ik met de clomid mag starten.

Waren jullie ook amper ongi na de provera? Heb het 16 dagen ingenomen, heb mijn bloedverlies sinds vrijdag 12u met 3 minitamponnetjes kunnen opvangen en die waren nog lang niet vol! Komt dat soms doordat je bms ook niets voorstelt na zoveel dagen provera? Weet iemand dat?

7. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Wow, wat toevallig en een geluk dat het allemaal precies kon!!
    Ik was ook nooit zoveel ongesteld met Provera. Vaak eerste dag bijna niets, 2e dag enorm veel en 3e/4e dag was het vaak al weer over. Terwijl ik met de pil zwaarder ongesteld was.

Hoop voor je dat Je gauw een positieve test hebt!

8. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat het precies uitkwam! Ik hoop dat alles schoon is, en dat dit jullie ronde wordt!:)

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Zestien dagen Provera? Waarom zo vreselijk lang? Hier meestal een kuur van 5, 7 of 10 dagen.

Amper ongesteld is wel normaal. Je hebt geen eisprong gehad, waardoor er ook geen baarmoederslijmvlies is opgebouwd. En wat er niet zit, hoeft ook niet worden afgestoten. Heel vaak heb je na een Primolut/Provera-kuur weinig bloedverlies, heel kort rood bloedverlies of grotendeels alleen bruinverlies. Dus dat kan wel kloppen.

10. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    #10 MLady, 25 mei 2015
    Laatst bewerkt: 25 mei 2015
    Omdat de cyste nog niet weg was Jippie. Inmiddels is me wel duidelijk dat elk lichaam anders is en anders reageert op medicatie. Dus wat voor jou werkt en 'normaal' is, hoeft bij een ander niet hetzelfde effect te hebben.

Thx voor het meedenken over het weinige bloedverlies, weinig bms, denk ik ook. Zal het morgenochtend allemaal nog wel horen.

Heb jij bij de IUI-behandelingen vaak cystes gehad, als ik vragen mag?

Nogmaals thx allen!

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Omdat je een cyste had, moest je langer Provera nemen, in de hoop dat de cyste na de kuur weg zou zijn?

Ik had na de eerste IUI-behandeling meteen twee grote cystes. Op elke eierstok één: 6x8cm en 4x6cm. Na een kuur verdwenen ze echter niet. Toen ben ik op de wachtlijst gekomen om de cystes middels een kijkoperatie weg te laten halen, ik moest een maand of vijf wachten. Een week voor de operatie voor de zekerheid nog een echo gehad om te kijken of de cystes er nog zaten en toen bleken ze spoorloos te zijn verdwenen! De kijkoperatie is afgelast en in plaats daarvan konden we een IUI doen, omdat er uit zichzelf follikels groeiden. Ik had PCOS en was in die wachtmaanden behoorlijk was afgevallen, daardoor is mijn cyclus weer spontaan op gang gekomen. Follikelcystes verdwijnen vaak uit zichzelf, maar soms duurt het wat langer dan één cyclus. Bij mij had het dus wat langer nodig.

Toen ik na de eerste IUI die grote cystes had, was ik wel bang dat ik ze de keren erna weer zou krijgen. Want ze werden blijkbaar uitgelokt door de Clomid en of Pregnyl. Maar ik heb ze gelukkig nooit weer gekregen. We hebben daarna nog negen keer IUI gedaan en verschillende IVF en ICSI-behandelingen.

Hopelijk is de cyste bij jou weg en was het een eenmalig iets. Succes!

12. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Ik kreeg vanmorgen goed nieuws: ik mag deze ronde op vakantie met clomid en onze kansen pakken met zelf seksen! Hopelijk krijgen nu al die mensen gelijk die zeggen dat op vakantie gaan het wondermiddel is om zwanger te worden ;):p

13. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Dus je cyste is weg? Fijn dat je zelf mag proberen, ik hoop dat het gaat lukken! Fijne vakantie alvast!

Deel Deze Pagina