voor een tweede...

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by sjak, Jan 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sjak

sjak Niet meer actief

He meiden,

Wij zijn er over uit en we gaan toch de mmm weer in... we willen het toch proberen voor een broertje of zusje. Onze dochter wordt in mei 2 jaar. Eigenlijk dacht ik dat het bij een zou blijven, maar alleen is maar alleen, dus er komt nog een poging (of drie).
    Maar ik probeer het ziekenhuis te bellen voor info, maar die zijn niet te bereiken tot 14.45.
    Welke stappen moeten we nu ondernemen? Aanmelden bij zh, bloedprikken, verwijsbrief van de huisarts? We hebben geen cryo's van vorige pogingen dus we moeten weer aan de spuit....

2. Dopey

Dopey Bekend lid

Nov 21, 2008
    893
    1
    0
    Ik zit in hetzelfde schuitje, ik heb het ziekenhuis gebeld en ik kon wel een afspraak maken, maar had wel een verwijzing nodig van de huisarts omdat anders de zorg niet vergoed wordt.

3. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

Sep 30, 2013
    2,234
    0
    0
    Spannend!

Hier kon ik gewoon het ziekenhuis bellen zonder verwijzing en zaten we binnen een maand weer om de tafel om een plan de campagne te bespreken. Bloed moest natuurlijk opnieuw worden gescreend, en semen werd weer geanalyseerd, maar verder was het vrij simpel.

Succes!

4. sjak

sjak Niet meer actief

Jazeker spannend.... Net het zh aan de lijn gehad. In ieder geval bloedprikken en een nieuwe spermatest en verder waarschijnlijk niet, maar dat wist ze niet zeker. Verwijsbrief is nodig als je een nieuwe poging na een gelukte zwangerschap/poging. Verzekeringskwestie, kan de huisarts hier gewoon voor bellen.
    10 februari al de afspraak! Gets....
    Masr er zat al een beetje in mijn hoofd dat we per april ofzo wel weer wilde beginnen.
    Hooverphonic; jij hebt voor de eerste 5 icsi's gehad en bij de tweede zwabger van een nog bewaarde cryo??
    Dopey; wanneer is jou her-intake?

5. Hooverphonic

Sep 30, 2013
    2,234
    0
    0
    Nou dat gaat best snel! 11 februari al

Nee hoor staat er mss wat onduidelijk, zal het eens aanpassen. Voor ons zoontje heb ik 3 icsi's gedaan, zonder cryo's. Laatste verse poging was geslaagd. En voor deze tweede hummel 2 icsi's met in totaal 4 cryo's, waarvan wederom de laatste, ditmaal een cryo de blijver is. Wel hebben wij bijna altijd twee emmy's terug laten plaatsen incl. De tp van ons zoontje (kon ivm mijn leeftijd) behalve deze laatste cryo, die was alleen.

6. sjak

sjak Niet meer actief

Ik putte er al een beetje hoop uit :)
    Wij hebben voor nr één nl vier pogingen nodig gehad...
    Volgens mij mag je nu, vanaf 1 januari geen twee meer terug laten plaatsen toch? Alleen in poging drie? Ik kreeg er ook altijd twee tegelijk terug...
    Vond jij het makkelijker of moeilijker om de behandelingen te doorstaan voor de tweede?

7. Hooverphonic

Sep 30, 2013
    2,234
    0
    0
    Ik ben al 39 dus wij mogen altijd 2. Voor de nieuwe pogingen maakte ik me best druk. Oei weer punctie, oei weer die wachtweken...Het prikken daarentegen was een eitje, ben nu zo doorgewinterd ;)

Maar al met al voelde ik minder druk. De hoofdprijs hadden we immers al! Dus het was uiteindelijk wel iets relaxter, maar het blijft natuurlijk heftig en vermoeiend en ingrijpend om te doen. Je hoop wordt weer opgeschroefd en na een mislukking zak je weer diep. Toch wist ik me steeds redelijk snel te herstellen (daar zorgde die boef wel voor) en ik hield me altijd voor: we zijn al zo gelukkig met hem.

Ik hoop voor jullie op een succesvolle poging!

8. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

Jan 28, 2010
    1,091
    102
    63
    hoi,

Wij gaan ook voor een tweede! Wij moesten ook weer een doorverwijzing van de huisarts, bloedprikken en spermaonderzoek. Vorige week weer naar de infoavond geweest en morgen intake en krijgen we te horen wanneer we mogen starten met prikken. zoooo spannend weer.

de punctie zie ik ook weer tegen op trouwens

9. mari

mari Fanatiek lid

Jun 9, 2007
    1,078
    0
    0
    noord-holland
    heel veel suc-6 sjak, spannend.
    ik had toen geen verwijzing nodig.

10. Blondje

Blondje Fanatiek lid

Aug 29, 2009
    1,640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk Sjak!! Heel veel succes alvast. Kan snel gaan dan, volgende maand al een afspraak. Mijn verhaal ken je al, onze weg voor een brusje is langer (en zwaarder) dan voor ons meisje. Maar we blijven er voor gaan. Nogmaals succes!

11. Blondje

Blondje Fanatiek lid

Aug 29, 2009
    1,640
    0
    0
    NULL
    NULL
    En ze plaatsen idd niet zomaar 2 meer terug, mag niet. Bij mij zijner 1x 2 teruggeplaatsten toen was ik zwanger. Het mag alleen de 3e poging en boven bepaalde leeftijd geloof ik.

12. sjak

sjak Niet meer actief

Dank je Mari!
    Ja Blondje, spannend en eigenlijk ga ik er vanuit dat we drie volledige pogingen weer nodig hebben... Nergens op gebaseerd natuurlijk, het blijft een kwestie van geluk hebben.
    Spreek je zo:D

13. 1988 mama

1988 mama Niet meer actief

fijn topic om even mee te praten ! Wij gaan ook voor een tweede ! Hier ook zonder doorverwijzing weer begonnen , ook geen bloedonderzoek of zaad-onderzoeken dit keer. Zitten nu vollop in de eerste ronde , spannend , en toch weer heel anders dan de 1e keer.
    Ook hier konden we heel snel al weer terecht , wat toch wel heel fijn is.

suc-6 allemaal!

14. sjak

sjak Niet meer actief

Die verwijzing zal wel vanaf 1 januari zijn denk ik dan.
    Bloedtesten is het hel ivf pakket, dus de hiv/chlamydia/enzo testen. Die moeten hier elk jaar. Dat was de vorige keer al. (Maar wij doen ivf/icsi dat is misschien wel anders met iui?)
    Wij lopen in Voorburg, het diocanessehuis.
    Hoelang heeft het geduurd voordat je weer kon beginnen?

15. 1988 mama

als je vraag voor mij is @sjak in december hadden we een gesprek , en zit inmiddels al weer vollop in de behandelingen. Wel fijn , meteen acie :)

16. sjak

sjak Niet meer actief

Ja die vraag was voor jou :)
    Zeker. Je hoort vaak over wachttijden, hier hadden ze die eerst ook niet, weet niet hoe het nu is. Wanneer krijg je je eerste iui dan? Doe jij met hormonen
    Wij willen eigenlijk in mei starten, na de meivakantie. We gaan eerst nog twee weken weg met onze dochter, die san nog bijna gratis mee kan. En ik wil dan liever nog niet op mijn eten en drinken te hoe en letten, is het enige positieve wat ik kan verzinnen aan de mmm, haha.

17. 1988 mama

Ik gebruik nu gonal-f en pregnyl , in overleg met onze gyn- gaan we eerst tot max 6 pogingen hormonen + zelf klussen. Na 6 maanden mocht het nodig zijn IUI , of als ik eerder het niet positief meer zie , eerder met iui.
    Dit omdat je van IUI maximaal 6 pogingen krijgt . Vorige keer hadden we ook al intake voor IVF gehad , dus we willen alle kansen optimaal benutten. En nu kan mijn lichaam mooi even weer aan de hormonen wennen. Lijkt goed te gaan , ik had gister al baarmoederslijm , en een aantal dominante eitjes recht. Links ook wel wat maar niks wat eruit sprong . Ik denk dan het aankomend weekend 1e pregnyl word. dat vind ik wel weer doodeng wat een K*t injectie vond ik dat altijd!

wat heerlijk er nog even tussenuit , waar gaan jullie heen? Toevallig had ik gister nog een gesprek met mijn gyn over alcohol , want ik wil ook alles zo goed mogelijk doen natuurlijk! Maar ze zegt het leven moet wel leuk blijven , dus een wijntje mag gewoon , alleen na de pregnyl even oppassen aangezien er dan kans is op zwangerschap! Jij ook aan de hormonen?

18. sjak

sjak Niet meer actief

Ja het leven wordt toch altijd wel wat gezelliger met een wijntje, haha. We gaan in de meivakantie naar Turkijke, all in, uberlui zijn..
    Ik hoop voor je dat je niet aan ivf hoeft te beginnen, e hoeveelheden hormonen zijn gewoon slecht voor je lichaam, maar nog erger psychisch! Ik wist soms niet eens meer of mijn emoties wel echt waren, werd boos om helemaal niets en kon dan ook onbedaarlijk gaan huilen, respect voor mijn man:D

Vorige keer hebben we vier icsi behandelingen nodig gehad voordat we zwanger mochten worden..
    Succes met je behandelingen!

19. 1988 mama

Makkelijk is het echt niet , hier nu net 2 weken aan de hormonen , en voel me nu al weer opgejaagd , down , en weet ik veel wat ! pfff

jij ook heel veel suc-6 !

20. 1988 mama

stil hier !! HOe gaat het met iedereen?

Share This Page