Is clomid slecht voor de zaadcellen?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by knuffell83, Dec 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. knuffell83

knuffell83 Actief lid

Oct 5, 2013
    167
    0
    0
    Overijssel
    Ik vraag me af of clomid wel de zaadcellen kan beinvloeden? Weet iemand hier iets meer over?

Ik ben vorig jaar meteen na stoppen met de pil zwanger geraakt maar eindigde in een mk.
    Vanwege een lange periode van onregelmatige cyclus en geen eisprong ben ik begonnen met clomid. Ik slik nu 50 mg. Bij de eerste ronde had ik twee follikels en bij de tweede ronde 1. De gyn die mij bij de eerste ronde had gecontroleerd heeft mij in principe 25mg aangeraden omdat de medicijn bij mij goed is aangeslagen. Bij de tweede ronde zei de andere gyn, gewoon met 50mg doorgaan.
    Moet ik de 50 mg gaan verminderen of moet ik juist gewoon door met 50mg. Ik vraag me dus ook af of dit ook wel impact heeft op de zaadcellen. Heb nog geen samenlevingstest gedaan nl.

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Clomid stimuleert de follikelgroei. Dat staat helemaal los van het zaad en kan daar ook geen invloed op hebben.

De reden waarom je minder moest slikken is omdat er dan misschien te veel eitjes gaan groeien, omdat je er met 50mg 2 had.

Ik zou gewoon doorgaan met 50mg. Daar reageer je goed op! 25mg is misschien weer net te weinig.

3. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Clomid heeft inderdaad niks met de zaadcellen te maken. Jij slikt het, dus de medicatie gaat in jouw bloed zitten en vervolgens zijn werk doen. Het zorgt ervoor dat er een eicel gaat groeien (als de medicijnen goed aanslaan). Het komt niet in contact met zaadcellen.

Ik zou gewoon doorgaan met 50 mg, aangezien je daar nu één follikel mee had. Je hebt kans dat het helemaal niet werkt, als je de dosis nu halveert. Ik zie het nut ook niet zo in van een halve dosis. Minder dan één follikel wil je niet hebben, toch? ;)

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Clomid zorgt er bij veel (niet alle) vrouwen voor dat het baarmoederslijmvlies minder dik wordt. Dat maakt het voor zaadcellen moeilijker om te komen waar ze moeten zijn. Buiten dat, heeft het geen invloed.

5. Pearll

Pearll Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,302
    1
    0
    noord-holland
    Behalve dan als je man de clomid zou slikken, dan is het wel slecht voor z'n zaadcellen, dat schijnt nog wel gedaan te worden bij bodybuilders etc.

6. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    2,189
    0
    36
    clomid verhoogt dacht ik testosteron en misschien ok wel lh en fsh wanneer de man dit krijgt. Maar dat kan niet via jouw bloed.

Share This Page