Menopur en pregnyl

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Mauzy82, May 27, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Hoi wij zijn net gestart met spuiten van menopur tgv volledige amenoroe. En uitblijven van volledige ongesteldheid. Door een afwijking in de hypofyse en hypothalamus.
    Mocht beginnen met menopur en binnenkort terug zh voor echo om te zien of het überhaupt iets doet. Wij hebben goede hoop natuurlijk om toch een wondertje te krijgn.

Zijn er meer hier met deze afwijking?
    Op dit moment heb k vandaag de 4e spuit menopur gezet. Enige wat k tot nu toe voel is gerommel in de buik zwaar opgeblazen gevoel. En darmen geloof ik. En toch n kort lontje. Meer mensen hier die dit herkennen?

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Ik ben ook zwanger geworden mbv Menopur, pregnyl en utro. Wat wil je precies weten?

3. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Nou ik heb dus al van kinds af aan de afwijking in de hormonen. BV word nooit ongesteld en dus ook geen cycles. Wat ik graag zou willen weten is of meer mensen zijn met deze afwijking en toch een kindje hebben gekregen.

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Nou het hypofyse gedeelte heb ik niet. Wel heb ik vanaf verwijderen spiraal eigenlijk geen normale cyclus meer gekregen. Ik zat toen ook rot in mijn vel en ben behoorlijk wat afgevallen. Nu ben ik sowieso klein en tenger met een BMI van nog net geen 18. Kun je nagaan als ik dan ook nog kg’s afval. Mijn cyclus is op een gegeven moment weggegaan en niet meer terug gekomen. Tijdens de behandelingen voor mijn zoontje zijn we er wel achter gekomen dat ik (misschien een relatief milde) vorm van pcos heb. Ook dat is laatst weer gebleken. Mijn ene eierstok was gewoon rustig, de andere bevatte veel blaasjes.

Bij mij was het een kwestie van de juiste behandelmethode vinden. Uiteindelijk was dat Menopur, pregnyl en tot 12wk zwangerschap utrogestan. Het kost even tijd om een balans te vinden tussen behandelingen (methoden) en hoeveelheden (mg of IE) maar bij mij sloeg het goed aan. Ik was in de vierde ronde met Menopur zwanger (1e x afgeblazen, 2e x niet gelukt, 3e x drama ronde met 32 dagen spuiten en vanaf 4dpo al bloedverlies ofzo). 4e ronde was ik het zat en heb ik gevraagd om utro en ben ik qua hoeveelheden zelf een beetje gaan dokteren (dit raad ik je niet aan maar ik heb et geen spijt van want mijn zoon is het resultaat - ik wist gewoon goed hoe mijn lichaam reageerde en ik had elke dag een echo dus kon in de gaten houden of het niet uit de hand liep. Het was dus eigenlijk mn derde eisprong.

Dus of het mogelijk is om een kind te krijgen met een hormoonafwijking? Zeker.
    Ik heb van mezelf dus ook geen cyclus meer. Heb er zojuist een provera kuur op zitten van 10 dagen om een bloeding op te wekken en ik geloof dat het is gelukt ;).
    Succes meis!

5. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Dan is er dus toch gewoon hoop. Met mogelijk of al dan niet een lange weg te gaan. Wel heel fijn dat het bij jullie is aangeslagen en een mooie zoon is gekomen. :)

Wij zijn net pas gestart. Ik reageer wel op de pil en krijg wel onttrekking bloedingen. Vorige week gestart met 1 x dd 75IE menopur as woensdag terif naar het zh en kijken of het überhaupt iets doet;) heb verder geen problemen lichamelijk alleen na het spuiten rommelige buik en in de lage buik streek voelt raar aan. K ga der vanuit dat het wel iets doet. Maar is afwachten woensdag middag. Dan weten/horen we meer.

Nina Sanders likes this.
  6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Oeh ik voel met je mee. Ik weet het nog zo goed. T is niet eens zo lang geleden v mij. Ja voor ons heeft het goed uit gepakt maar behoorlijk even geduurd voordat we de juiste behandelingen vonden. Sinds 2013 bezig, spiraal eruit, niks.. huisarts, na jaar verwijzing gyn, van haar moest ik eerst 5 kg aan komen, hoppa zo gezegd zo gedaan, maar alles kost tijd. En geduld. Zo veel geduld. Dan start je met Clomid en dat werkt niet, nieuwe behandelmethoden.. wat uiteindelijk super goed ging! Maar in mijn geval wel 3 jaar verder.
    Al met al heb ik het relatief niet zo moeilijk gehad (weinig bijwerkingen) maar de onzekerheden en het geduld vond ik zó moeilijk. Maar wie weet is het bij jullie gewoon snel raak! Ik duim v jullie!

7. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Ja dat is ook het meest wat ik tegen aan zie. Het wachten op resultaat positief of negatief. We staan er heel erg open in. Het lukt of het lukt niet. Maar merk wel stiekem dat je er meer in op gaat dan dat je het je voorsteld. De wachtweken lijken me zwaar mentaal en psychisch. En dan de uitsluitsel. Heb al een paar fora gelezen en dit komt heel veel terug. En dat lijkt me t ergst. Bedoel de tijd kan dan niet snel genoeg gaan. Bij ons doen ze dus menopur en wachten tot we pregnyl mogen spuiten en dan met inseminitie. Heet KI geloof ik. Ben der nog niet helemaal mee op de hoogte. En hoe het dan gaat met de wachttijden weet ik niet en resten en degelijke. We hebben nog geen instructies gehad verder. Tis echt wachten op woensdag :rolleyes: maar we hebben goeie moed. Der zijn nog andere opties.

Zoals de ovulatie testen krijg of haal je die voor de pregnyl of er na. Snap er allemaal nog niet zo heel veel van. Kan wel alvast naar action gaan of kruidvat de testen halen geloof ik haha. Maar nog maals eerst zien of m' lichaam enzo reageren.

8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Ovulatie testen heb ik niet gebruikt want ik hadv mezelf geen eisprong. Mijn groei follikels etc werden dmv echo’s in de gaten gehouden.
    Wat je zegt klopt. Het is gewoon kut. Sorry maar ik kan het niet mooier maken. Ik heb vaak genoeg uit frustratie in mn eentje een fles wijn op gedronken en wilde niemand zien. Een dag later was mn mood anders en zag ik het positiever in. Het komt uiteindelijk echt allemaal goed!

9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Wat ik wil zeggen nog: accepteer dat je niet alleen bent en je soms ook even mag balen. Dit heeft ons vaak genoeg ook hilarische momenten opgeleverd. Geef dus zeer zeker niet op. Als er eenmaal een kleine is dan ben je bepaalde dingen ook zo weer vergeten. Misschien niet vergeten maar je kan het wel plaatsen en verwerken. Immers, je hebt het ergens v gedaan

Mauzy82 likes this.
  10. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Ja danu je wel :) dat lijkt je wel te vergeten idd dat je ook mag balen. Is een natuurlijk iets hé. Wij zitten gewo:cool:onweg eerst in de ontdekkingsreis fase. En tuurlijk inmiddels wil ik het net zo graag als het maar kan. En is de hoop naar de bovenste level gestegen. We wacthen netjes af. Gelukkig thuis communiceren we heel super en over alles dat scheelt ook al een hoop.

Nog een klein dingetje, al mocht het lot niet aan onze zijde valeen mag ik me toch een hele gelukkige mama prijzen met een heerlijke lieve "stief" zoon van 10. ;):thumup::) hopelijk word zijn wens ook vervuld een broertje of zusje.

Nina Sanders likes this.
  11. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Vandaag geweest voor eerste echo, na 6 dagen menopur. Helaas nog weinig reactie. Nu door tot nu komende vrijdag weer nieuwe echo. Dan word wellicht dosis verhoogd. Of andere middel wat weet ik nog niet. Dus nog even hopen dat mijn lijf wil opstarten. Help me hopen :rolleyes:

Share This Page