Menopur ervaringen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Barbara1, 6 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Buurvrouw31: Inderdaad zoals Catmommy zegt hangt het er vanaf.
    Deze cyclus had ik:
    Dag 3-7: clomid 50mg (dan echo: helaas niets te zien)
    Dag 10-14: Clomid 100mg (dan echo: helaas niets te zien)
    Dag 15 - 19: Menopur (dan echo: helaas niets te zien)
    Dag 19 - ...: Menopur

Deze donderdag heb ik opnieuw echo

2. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Ik heb een paar keer meer als 20 dgn moeten spuiten en zelfde eh... erg frustrerend
    Deze rondes is het ook niks geworden helaas. Deze ronde 17 dgn 75eh moeten spuiten en pas bij cyclusdag 14 twee follikels te zien en dus op dag 17 groot genoeg voor de pregnyl.

3. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    @Esther. Zeker ook jaloers. Bij mij is de ronde met 150 clomid ook afgebroken nu. Daarna mag ik pas starten met menopur. Ze doen in mijn ziekenhuis ook wel alles precies volgens boekje. Of iig volgens hoe ze het intern met z'n allen hebben bedacht. Weinig individueel gekeken.

4. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    @buurvrouw. Spannend hoor. Laat je t ons weten wat je hebt getest. Anders op naar een nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Balen Mieke van je test. Jij moet nu gewoon weer een bloeding afwachten?

@esther. Krijg jij donderdag op hemelvaartsdag een echo? In mijn ziekenhuis geen echo's op zon en feestdagen hoor. Beter!!

5. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier gelukkig wel echo's op zon- en feestdagen, super relaxed!
    Hoef je niet te wachten, heb je lekker vrij van werk en ze hebben meer tijd voor je:D

6. anoniempje1989

anoniempje1989 Niet meer actief

nou dames hier was er eindelijk iets te zien moet vrijdag terug voor een echo hoop dat ie doorgroeit!!! eigenlijk hebben ze vakantie maar mag bij een dienstdoende arts komen
    die man heeft mijn curretage gedaan hoop dat ie nu beter nieuws geeft

7. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Anoniempje1989 wat goed, en hopen dat de groei doorzet!

Esther ik hoop dat ook jij morgen resultaat ziet op de echo. Mooi dat je op Hemelvaart kunt langskomen.

Bij ons zijn ze met feestdagen wel dicht, maar weekenden kan ik wel voor echo´s komen, maar niet voor de IUI behandelingen. Tot nu toe was dit gelukkig geen probleem voor de timing van de behandeling.

8. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Fijn anoniempje dat er schot komt in de zaak bij jou, hopelijk zien ze vrijdag een mooi gegroeid ei

Ja, hier doen ze ook echo's als het moet op feestdagen. Het is dan wel niet bij mijn vaste gyn, maar bij die van wacht. Maar dat maakt me nu niet uit. Ik wacht in spanning af! Morgen vierde echo, de vorige drie waren alle drie negatief...

9. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Doet bij jullie de gynaecoloog de echo's? Bij ons wordt dat gewoon door een echoscopiste gedaan. Als er niets gebeurt heeft ze vaak daarna wel overleg met de gynaecoloog. Zie haar dan alleen niet. Heb haar alleen gezien op het moment dat er nieuwe stappen besproken moesten worden. En na de clomid ook niet eens. Het is standaard dat je dan aan de menopur gaat. Dus heb hiervoor afspraak gemaakt bij de verpleegkundige die de spuitinstructie geeft. Dit nadat de echoscopiste akkoord had gekregen van gynaecoloog.

10. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Hè bah. Zojuist een negatieve test in handen. Blijft toch elke keer weer een teleurstelling. 3 iui's gehad nu, zou het liefst direct naar ivf doorgaan.

Barbara de echo's worden in mijn zhuis door twee fertiliteit verpleegkundigen gedaan en zij bepalen ook wanneer iui wordt gepland. Gyn komt hier niet bij aan te pas. Alleen de weekend echo's worden door arts assistent gynaecologen gedaan en die lopen vaak wat te klungelen.

11. anoniempje1989

anoniempje1989 Niet meer actief

thnx dames hoop dat ik zaterdag pregnyl mag prikken zoals ze berekent had

@barbara
    hier hetzelfde de echo's worden door een echoscopiste gemaakt voor ophogen etc. heeft zij overleg met de gyn
    verder als ik de gyn moet spreken bel ik maar heb inmiddels al verschillende gyn's aan de tel gehad en idd de spuitinstructies zijn weer door een ander gegeven
    heb soms het gevoel dat ik het halve ziekenhuis tussen me benen heb gehad
    verschillende echoscopistes, meerdere gyn's(curretage,samenlevingsonderzoek en het eerste onderzoek) gelukkig heb ik de laatste tijd redelijk vaak dezelfde echoscopiste en word het dus ook wat ''gezelliger'' inmiddels

12. Mieke1989

Mieke1989 Actief lid

1 sep 2014
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier worden de echo's wel gedaan door de gyn. Bij mij gaan ze door in haar praktijk en niet in het ziekenhuis.

Buurvrouw: we lopen inderdaad gelijk op: ook 3 IUI's zonder resultaat (hoewel de zaadkwaliteit altijd heel goed is).

13. Mavanmi

Mavanmi Lid

13 mei 2015
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames ik had mij al voorgesteld maar nog geen reactie Miss stellen jullie je in een topic voor? Maar goed zelf 4 IUI's achter de rug met geen enkel resultaat maar wel goed semen...
    Nu in pauze voordat we mogen starten met de IVF...
    Deze maand op eigen kracht geklust omdat er op cd 2 al 1 ei van 13 mm en 1 ei van 11 mm zat ws nog rest van IUI..
    Ik gebruikte steeds gonal-f maar ik ga nu menopur gebruiken mocht het zelf klussen mislukt zijn :( Maar dat weet ik nog niet nog wachtbank tot 23 mei pffff wat duurt t wachten toch altijd lang...

14. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Welkom Mavanmi, Jij dus in afwachting van je eerste ivf. Spannend hoor. Is er een specifieke reden dat je alna vier iui behandelingen door gaat naar ivf? Sterkte met wachten..

15. Mavanmi

Mavanmi Lid

13 mei 2015
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo buurvrouw,

Iui hoefde ik er eigenlijk maar 3 van maar ik dacht Miss toch nog maar een 4e poging maar die lukte ook niet gezien mijn leeftijd mag ik nu voor ivf dus vandaar...waar zit jij eigenlijk in het traject:)

16. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Balen van je test buurvrouw. Naturel blijft dat altijd weer een teleurstelling. Je blijft toch iedere ronde hopen.

Spannend anoniempje. Hoop ook voor je dat je m zaterdag kan zetten. Ik ben inderdaad ook al veel verschillende mensen gehad, maar ook steeds vaker dezelfde. Je begint ze inderdaad steeds beter te kennen en 1 echoscopiste probeert ook een hoop voor me te regelen. Bv een vroeger tijdstip of een versnelde beslissing.

Welkom mavanmi. Pff wachten duurt zeker lang en zeker als t hierom gaat. Hoop voor je dat t nu spontaan raak is en ivf je bespaart blijft.

17. Mavanmi

Mavanmi Lid

13 mei 2015
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Barbara, ja dat zou wat zijn zeg....dan gaan de vlaggen uit :D en in wat voor traject zit jij?

<3

18. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Bij mij schiet t allemaal niet echt op. In anderhalf jaar eigenlijk nog geen eerlijke kans (lees eisprong) gehad. Begonnen met clomid en toen dat niet aansloeg operatie gehad. Daarna weer maanden aan de clomid. Eindelijk een vervolgstap nu. Hopelijk krijg ik met menopur wel een eisprong. En dan maar hopen dat t dan niet veel nodig heeft. Als t aanslaat zal ik dat dus wel een tijdje met de menopur aan de slag moeten voordat we overgaan op iets anders.

19. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Nu trouwens vierde dag primolut van de zeven. Dus verwacht woensdag ong bloeding. Zou betekenen vrijdag beginnen met spuiten.

20. Mavanmi

Mavanmi Lid

13 mei 2015
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag ik vragen wat primolut is..

Deel Deze Pagina