Esther spannend zeg..Hoop dat het niet alleen je eerste maar tevens laatste iui is! Ik heb anderhalve week geleden een second opinion gesprek gehad met hoofd ivf centrum van vu medisch centrum. Hij komt tot dezelfde conclusie dat er niets aan de hand lijkt te zijn met ons. Enige dat hij adviseert is nog een laparoscopie uit te voeren. Dit ga ik a.s woensdag met mijn gyn bespreken. Ik ben bijna 34 dus de tijd begint voor mijn gevoel aardig te dringen. Zou t liefst direct naar ivf doorgaan maar dat zullen ze wel niet doen..
Inderdaad, ik vind het ook best spannend. Maar ik wil mezelf ook geen valse hoop geven, dus probeer realistisch te zijn dat de kans klein is dat het is gelukt. Ik houd jullie op de hoogte Buurvrouw31: Hopelijk heb je aanstaande woensdag een goed gesprek met je gyn dat je meer duidelijkheid brengt. Weet je hoeveel pogingen IUI je moet doen voor je met IVF start?
anoniempje1989: Veel succes! Hopelijk prachtige eisprong, gevolgd door bevruchting en innesteling ! Doe jij IUI of natuurlijk?
@esther thnx meid wij mogen nog 5rondes zo proberen en dan gaan we door richting iui ivf of iets maar ben nu al blij dat ik van die injecties af ben begon me een aardig speldenkussen te voelen nu even rust en dinsdag ochtend de eerste utrogestan weer erin
Goed nieuws anoniempje. Heel veel succes. Ik heb menopur en pregnyl meegekregen. Waar is ultrogestan voor als ik vragen mag? Die heb ik niet. Is dat voor een betere innesteling ofzo?
Esther, Anoniempje heel veel succes! Ga voor jullie duimen! Utrogestan is een aanvulling van progesteron en kan er inderdaad voor zorgen dat de luteale fase wordt verlengd en de innesteling wordt bevorderd.
Oja Esther om op je vraag terug te komen: ze hebben aangegeven standaard 6 IUI behandelingen te doen. Dus moet er nog 3. Helaas hebben ze in ons ziekenhuis een zomersluiting van 3 weken en daarvoor ga ik zelf op vakantie dus kan zo maar zijn dat ik 2 maanden moet stoppen, daar baal ik als een stekker van.
Buurvrouw31: Ik kan geloven dat je baalt van dat wachten. We moeten al zo ongeduldig zijn! En wel straf van je ziekenhuis dat die sluiten voor 3 weken, ben jij vet mee... In het mijne kan ik altijd bij gyn terecht 7/7 een heel jaar door, vind ik wel leuk
Wat heerlijk Esther dat jij alle dagen van het jaar terecht kunt. Daar mag je zeker blij mee zijn. Loop je bij een academische medisch centrum? Bij ons doen ze ook geen iui behandelingen in de weekenden dus ben elke maand aan het rekenen of het niet toevallig in het weekend uitkomt. Gelukkig nog niet tot nu toe.
Hi dames hoe gaat t.. Echt fijn Esther dat je bij je gyn altijd terecht kan.. Met mij mwoh ik ben moe Nog 4 dagen en dan ga ik een testje wagen
Buurvrouw31: Ik ben in behandeling in een gewoon ziekenhuis, niet in een academisch ziekenhuis. Het is wel een zeer groot ziekenhuis, met zeer goede reputatie en heeft het grootste fertiliteitscentrum van België van de niet-academische ziekenhuizen. Ik heb mijn vaste gyn, maar in weekend of feestdagen moet ik soms wel terecht bij een collega van haar. Er is in ieder geval altijd een gynaecoloog aanwezig 7/7 en 24/24 die ook fertiliteitsproblemen als specialiteit heeft. @Mavanmi: Spannend dat testen! Nog 4 dagen Hoeveel dagen na je eisprong ben je dan? Ik helaas nog 12 dagen geduldig zijn... Moeilijk!!!
Ik heb ook geen geduld ik weet ik moet wachten maar dat is zooooooo moeilijk waar kan je dat krijgen geduld maar goed ik denk vrijdag testje... Miss donderdag hihihihi.. Mijn ei was er op 8 mei.... <3 Lief dat je t even vraagt
Wat spannend Mavanmi! Vooral die laatste dagen wachten is tergend..Gelukkig nog maar 1 nachtje geduld. Ik heb vanmorgen een telefonisch consult met mijn gyn gehad. Ik heb haar teruggekoppeld wat uit de second opinion met VU Medisch centrum is gekomen en ik merkte aan alles (eerder ook al) dat ze het gewoon niet kan uitstaan dat ik een 2e oordeel heb gevraagd aan een andere arts. Ze deed hartstikke kortaf en pinnig. Ik gaf haar aan dat ze bij VU MC hebben geadviseerd een laparoscopisch onderzoek uit te voeren. Ze zei letterlijk: prima als jij bereid bent alle mogelijke complicaties te accepteren dan doen we dat. Tssssssss...Vervolgens vroeg ik haar wat de mogelijke complicaties dan zijn waarop ze zei: dan moet je maar een afspraak maken om het daar over te hebben. Ik vraag me soms echt af of ze nou willen dat ik zwanger word of niet.. Gelukkig heb ik morgen al direct een afspraak, maar wel mooi met een andere gynaecoloog, want haar wil ik echt niet zien. Ze vond het ook prima dat ik met menopur start. Daarvan zei ze: ja elk ziekenhuis zegt iets anders. Ik heb je op Clomid gezet omdat AMC dat adviseerde en nu zegt VU weer dat je beter aan de menopur kunt, maar prima dan doe je dat. Lijkt wel of ze zelf geen verstand van zaken heeft. Pfffffffffffffffffffffffffff sorry hoor moest het even kwijt!
Buurvrouw31: Amai wat een gemene gyn :/ Het gaat wel om jouw lichaam en jouw toekomst dus jij hebt elk recht om een tweede en zelfs derde en vierde opinie te vragen. Ik vind het weinig professioneel van haar dat ze dit zo zegt. Sneu voor jou. Ik zou ook bij zo'n dokter niet meer gaan...
Vreselijk meis sommige gynaecologen moeten echt ander werk gaan zoeken pfff ik snap dat je t even kwijt moet en blijf vooral spuien dikke knuf voor jou en laat je weten hoe t was morgen
Bedankt meiden voor jullie steun! Ik laat het weten hoe het gesprek morgen gaat. Mavanmi, als je rechtsboven op je naam klikt (bij: Welkom Mavanmi), dan zie je daarna op de balk bovenaan ´gebruikersinstellingen´. Als je die aanklikt dan zie je rechts een lijst met instellingen en daar staat ook ´instellingen & opties´ en hieronder staat ´handtekening wijzigen´ . Hoop dat het een beetje duidelijk is