1e kindje via icsi, 2e????

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Juudje1501, 17 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    Wie kent de verhalen niet... voor het eerste kindje ben je jaren bezig en heel wat behandelingen verder... van het 2e kindje ben je "opeens" zwanger.
    Gebeurt dit echt? Of is het altijd de buurvrouw van een kennis van een zus van iemand van werk

Wij zijn nog niet met een volgend kindje bezig hoor, we zijn nog vol van onze dochter, ons prachtige wondertje na 5 jaar wachten.

Maar de wens is er. Maar als het even kan zonder MMM dit keer.

Bij wie is het zo gegaan? Eerste kind jaren op gewacht. 2e (evt volgende) kwam spontaan / onverwacht?
    Kan het dus echt? Kan ik er op hopen?

2. Sandrabk

Sandrabk Actief lid

9 mrt 2014
    349
    1
    16
    zuid holland
    Bij ons was het omgekeerd. Bij onze zoon binnen een maand zwanger na gestopt te zijn met de pil. Wij op voor een tweede, lukte niet. Uiteindelijk bleek zaad van ml niet goed waardoor wij nu alweer met de 3e icsi poging bezig zijn zonder resultaat.

Mijn nicht had het omgekeerde. Ze wilde het traject voor een tweede weer in maar bleek toen spontaan zwanger te zijn geworden.

Hopelijk mogen jullie dit geluk ook ervaren! Succes

3. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben met onze eerste icsi poging 10 sterke embryo's mogen oogsten, waarbij de eerste meteen raak was. Ondertussen is ons dochtertje bijna één jaar en ben ik midden april gestopt met de pil. Ik heb nu weer spontaan een cyclus, dus hoop ook op een spontaan wonder. Wanneer we voor ons eerste kindje gingen, had ik geen cyclus van mezelf maar kwam die wel op gang na een half jaar clomid. Dus het feit dat het dit keer allemaal vanzelf op gang komt, wijst de goede richting uit.

Maar ik vrees er wat voor... het zaad van mijn man was namelijk niet goed en de reden waarom we voor icsi gegaan zijn. Ik lees graag mee, om wat moed te krijgen :) Maandag heb ik toch alvast maar een afspraak met de fertiliteitsarts om onze mogelijkheden te bekijken. We hebben de eerste keer misschien gewoon enorm geluk gehad dat het van de eerste keer raak was.

Mijn baas en zijn vrouw hebben na vijf jaar (8 ifv pogingen en 15 terugplaatsingen) een tweeling gekregen via icsi en werden bestempeld met 'onverklaarbare infertiliteit'. Na een vakantie in Turkije met de twins, is ze spontaan zwanger geworden. het kan dus wel echt!

4. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Ja kan echt.

Al zijn wij niet heel ver in de MMM geweest.
    Na drie jaar zelf proberen en 1x IUI hebben wij een dochter gekregen.
    Toen ze 1 jaar oud was, was ik spontaan zwanger van haar broertje.

5. Happy1234

Happy1234 Bekend lid

8 jun 2014
    688
    0
    16
    Vrouw
    Zelfstandig.
    Ergens in het westen
    Hoi dames,

Wow dat zou wel mooi zijn.
    Voordat ik de MMM in ging, wilde ik altijd 2 of 3 kinderen.
    Nu zijn wij er over uit om het in ieder geval bij 1 te houden. Dat zou al een mooie bekroning zijn ! Dan hoop ik natuurlijk diep van binnen dat ik de 2e ook zo spontaan mag krijgen.

Ik hoop het voor je juudje Zou wel enorm veel stress schelen. Een mooi spontaan wondertje

Liefs xxx

6. 12345678

12345678 Actief lid

23 mei 2015
    182
    0
    16
    NULL
    Het ligt aan de reden waarvoor je icsi bent gegaan. Bij ivf is dat vaak een andere reden dan bij icsi namelijk de zaadkwaliteit van de man. En bij bepaalde mannen zal die kwaliteit nooit verbeteren en zul je dus waarschijnlijk nooit op een normale manier zwanger worden. Bij ivf zijn er ook veel vrouwen waarbij geen duidelijke oorzaak is waarom ze niet zwanger worden. En dan hoor je Indd wel eens dat het ook nog normaal lukt.

7. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    Bij ons is de reden lang onduidelijk geweest. Bij de eerste ivf waren er weinig bevruchtingen vandaar dat overgestapt is op icsi. Zaad van ml is op oké, geen olympische zwemmers, maar goed genoeg om een vrouw zwanger te moeten kunnen maken als zij normaal-goed vruchtbaar is.
    Bij mij is uiteindelijk (voor icsi-3) homozygote mthfr mutatie gevonden, wat innestelproblemen geeft. Daar heb ik nu medicatie voor die ik moet door gebruiken. Voor icsi-3 en icsi-4 heb ik ook minimal leasion behandeling gehad om de innestelling te bevorderen.

Dus wel een oorzaak, maar niet heel duidelijk.

8. abi

abi Bekend lid

12 mrt 2013
    886
    0
    0
    schiedam
    Eerste kindje via icsi en ben nooit meer aan de pil gegaan. Dit zoals verwacht zonder resultaat. Nu weer zwanger via icsi

Deel Deze Pagina