Menopur: ervaringen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Esther1991, 7 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Na Clomid 50mg en Clomid 100 mg te hebben geprobeerd (beide zonder effect), moet ik van mijn gynaecoloog starten met Menopur vanaf vandaag.
    Ik ben behoorlijk teleurgesteld in mijn eigen lichaam. Ik had echt gehoopt dat de Clomid ging werken, maar niets... Dus ben heel benieuwd naar de Menopur.

Op dit forum heb ik al veel gelezen over Clomid, pregnyl en gonal, maar Menopur heb ik nog niet van gehoord.

Hebben anderen onder jullie hier reeds ervaring mee?
    Werkte dit wel of juist niet bij jullie?

2. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Niemand ook al Menopur gekregen?

3. erminea

erminea Bekend lid

12 dec 2012
    890
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb menopur gebruikt, helaas niet zwanger van geworden (lag denk ik eerder aan mijn man) maar ik reageerde er wel erg goed op. Weinig bijwerkingen en ik hoor er wel goede dingen over (dat het de kwaliteit van de eitjes ook kan verbeteren bijvoorbeeld). Heel veel succes! Hopelijk komt je wens gauw uit!

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je kunt je berichten beter in het forumdeel Vruchtbaarheidsbehandelingen plaatsen. Daar hebben meer meiden ervaring met hormoonmedicatie.

Hier goede ervaringen met Menopur. Het sloeg goed aan en minder bijwerkingen dan met Clomid. Succes!

5. anoniempje1989

anoniempje1989 Niet meer actief

ik spuit nu al 7 rondes menopur
    het spuiten vond ik vooral een grote stap maar was zo blij dat ik van de clomid af was had daar veel bijwerkingen van
    van menopur totaal niks tot deze ronde nu alleen in bed wat opvliegers maar daar valt goed mee te leven :p
    in de eerste ronde injecties was ik al zwanger
    fijn om te lezen dat er nog iemand menopur gaat gebruiken ik ben er hier ook nog geen tegen gekomen
    succes wanneer start je?

6. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dankjewel voor jullie reacties.
    Ik ben gisteren gestart! Maandag al echo bij gynaecoloog om te kijken of dit wel aanslaat. Clomid had helemaal geen effect bij mij.

De spuitjes Menopur zelf vind ik wel behoorlijk pijnlijk, de vloeistof die ze inspuiten geeft wat branderig gevoel. Maar inderdaad minder last dan van de Clomid (daar kreeg ik enorme humeurswisselingen van).

Nu hopelijk vlug eisprong en dan vlug zwanger?

7. anoniempje1989

anoniempje1989 Niet meer actief

@ester
    klopt de spuiten zijn gemeen
    je zou er van te voren een ijsklontje op kunnen leggen dat schijnt te verdoven
    ikzelf gebruik een creme die mijn huid verdooft (ik ben namelijk bang voor naalden) de vloeistof prikt nog maar het neemt de scherpe prik weg van de naald in brengen
    al vind ik pregnyl nog gemeener eigenlijk bij mij is die naald iets dikker en langer en de vloeistof prikt ook
    maar ach alles voor de kleine he!!

Deel Deze Pagina