Hoi Ik ben, na 10 dagen alleen lucrin spuiten, sinds afgelopen maandag Gonal F 125eh aan het spuiten (5 dagen dus). Nu moet ik aangeven of ik een roesje met dormicum wil tijdens de punctie en hier twijfel ik over. Voor mijn punctie krijg ik lorazepam om de nacht door te komen dan voor de punctie 1 diclofinac en tijdens de punctie een infuus met morfine. Ik mag daarnaast ook een pilletje primperon nemen tegen eventuele misselijkheid (dat is meer een fobie van mij dan dat ik lichamelijk reageer of medicatie). Ik heb een hel van een HSG gehad en daarom denk ik ja spuit mij maar plat, maar daartegenover ben ik een controle freak en bang om zo van de wereld te zijn (en het feit dat het best heftig spul is). Soms heb ik last van angstaanvallen en ben heel bang dat ik daar last van krijg. In het ziekenhuis geven ze alleen als antwoord dat het per persoon verschilt en ze er dus niet heel veel over kunnen zeggen. Vandaar mijn vraag hier; Wat zijn jullie ervaringen met de punctie (met of zonder dormicum en om hoeveel eitjes ging het dan)? En heeft iemand evt. ervaring met heel veel angst tot angstaanvallen aan toe en dormicum? Alvast bedankt
Hoi Wistaire, Misschien kan ik je wel een beetje helpen. Ik heb ook een hel van een hsg gehad en was ook bang voor de punctie. Daarom kreeg ik morfine en die heeft me perfect door de punctie heen geholpen. Met Morfine voel je niets en wordt je ook een beetje suffig/dromerig. Een roesje daarnaast lijkt me absoluut niet nodig en een beetje dubbelop omdat Morfine die werking ook heeft. Door die hsg trauma raakte ik al half in paniek toen ze met die eendebek aankwamen. Maar ik kan je geruststellen, die punctie was een makkie vergeleken met die hsg.
Oja nog 1 ding. Door die Morfine heb je geen pijn en wordt je suffig, maar je kan alles nog wel volgen hoor, alleen interesseert het je geen bal Volgens mijn man kreeg ik een glimlach op mijn gezicht toen dat spul begon te werken. Dus ik kan wel zeggen dat ik lachend door de punctie ben gekomen , maar ik ben niet van de wereld geweest.
Mijn eerste punctie heb ik zonder gedaan, maar de komende keer krijg ik wel een roesje. Ik weet alleen nog niet met wat, dat vraag ik komende week even na. Ik vond de eerste helft van mijn punctie goed te doen moet ik zeggen. Ik kon goed focussen op mijn ademhaling, en het viel eigenlijk mee. Mijn tweede eierstok lag verder weg, en daarbij zijn er in totaal 26 follikels aangeprikt, waardoor het op een gegeven moment echt geen pretje meer was. Vandaar mijn keuze voor een roesje volgende keer. Iedereen ervaart een punctie anders, maar jij moet uiteindelijk kiezen waar jij je het beste bij voelt. Kan je je twijfels en angst bespreken met je arts? Succes in elk geval met het maken van je keuze!
Ik heb hem zonder roesje gedaan, maar had hem liever wel gehad. Er zijn bij mij 15 follikels aangeprikt, best een hoop. Bij minder (stuk of 5) zou ik zonder roesje nog wel doen. Maar ik vond het zonder geen pretje
Ik vond de hsg een hel, zoveel pijn gehad.. De punctie doen ze bij ons standaard met morfine, en dat werkte wel heel goed. De prik was goed te doen en met de follikels eruit halen was het soms alleen een vervelende druk op me buik. Ze adviseerde me ook om zelf op me buik te drukken en dat werkte wel goed! Als ik wilde kon ik ook meer morfine krijgen, maar vond het echt reuze mee vallen! Ik doe nog liever 10 x een punctie dan een hsg! Ohja en ze heeft 7 follikels aangeprikt
Ik kreeg een half slaappilletje meen ik en een pijnstilling pil. Geen idee welke medicijnen dit waren. Maar ik kon lachend mijn punctie ondergaan. Ik heb werkelijk niets gevoeld. Wel is het zo dat ik een redelijk hoge pijngrens heb. De punctie is ook zo gedaan. Ik zou anders even op de kiezen bijten en dan ben je klaar. Met 15 min ofzo zit het er op namelijk
O er waren stuk of 11 of 13 aangeprikt. 8 eicellen gevonden toen. Ze hebben ook alle kleintjes mee gepakt toen. In de trend van nu we er toch zijn
Ik heb 6 puncties gehad met 5 eitjes en soms 30 eitjes maar alle 6 alleen met morfine in mijn bil en verder niks, ook de avond van te voren niet. Ik vond ze alle 6 te doen. En ben echt een zeikerd normaal
Als de de keus zou hebben voor een roesje zou ik die met beide handen aanpakken. Voor mij is de punctie een hel geweest en die morfine haalde bij mij alleen het scherpe randje er vanaf. Het was flink tanden bijten en bij mij duurde de punctie langer dan dat de morfine zn werk deed. Het heel de punctie als een trauma ervaren en hoop het ook nooit meer mee te hoeven maken. Enige wat ik merkte van die morfine was dat alles begon te draaien. Vond er niks dromerigs aan en werd er al helemaal niet suffig van. Misschien hield de adrealine in mn lijf dat wel tegen 😂 Wil je niet bang maken maar iedereen ervaard het weer anders.
Ik heb bij het VU een prik in mn bil (denk de morfine) en een halve dormicum gekregen, zou het zeker aanbevelen! Door de dormicum kan het je gewoon allemaal iets minder schelen. Ik had 12 follikels die zijn aageprikt en tegen het eind werd ik al iets helderder en moet er niet aan denken dat ik die dormicum niet had gekregen. Op deze manier was het goed te doen, succes!
Gezien je Lorazepam krijgt vooraf (da's nogal zwaar en dat geven ze je echt niet zomaar, dat zal met je laatste zin te maken hebben, denk ik), zou ik zeker voor Dormicum gaan. Al is het maar voor je eigen idee. Dormicum is geen pijnstiller en in dat opzicht heb je er dus helemaal niets aan, maar daarvoor heb je de morfine. Ik vind Dormicum daarom in de meeste gevallen dus waardeloos, maar als je zo bang bent, kan het zeker wel iets toevoegen, omdat je gewoon wat minder aanwezig bent. Sterkte!
Ik blijf het echt absurd vinden dat je hier in Nederland zo'n punctie maar moet ondergaan, maar dat zal wel weer een geldkwestie oid zijn.Heb 2 puncties hier ondergaan en sorry, maar het was echt horror. In Duitsland ging ik gewoon kort onder narcose, wat een opluchting was dat zeg. 😅 Dus als je maar íets kunt krijgen om het iets prettiger te maken neem dat met beide handen aan!!!
Ik heb net mijn eerste groeiecho gehad en er liggen 9 follikels klaar van 15mm+ en nog een stuk of 8 kleinere van 10-14mm. Ik heb mijn verhaal nog maar eens aan de dokter uitgelegd en die raad toch wel dormicum aan, gezien mijn angst.. dat wordt het dus denk ik wel! Bedankt voor alle reacties!
Ik heb 3 puncties gehad die door mijn buik en buikvlies gingen ipv via mijn vagina en dat schijnt een stuk pijnlijker te zijn. Toch vond ik de HSG een hel (had toen geen enkele pijnbestrijding) en de puncties vond ik goed te doen, terwijl ze bij ons enkel een spuitje in je bil zetten en ik altijd vraag om minder te spuiten. Liever een beetje pijn dan draaierig en duf van de medicatie. Maar ik wil heel graag controle hebben met mijn angst voor overgeven. Ik denk dat je met al die medicatie die je al krijgt dormicum niet nodig hebt. Zeker niet als je niet volledig van de kaart wilt zijn. Succes met de punctie
Dit!! Ik heb drie puncties ondergaan. 1e met lorezapam avond ervoor, smorgens ketamine injectie en dormicum. Punctie was een hel. 2e wederom met die lorezapam de avond ervoor. Smorgens ketamine injectie en een hogere dosis dormicum. Ook erg vaak bijgespoten met de ketamine. Ze gaven me zo`n hoge dosis dat ze bang waren dat mn hart zou stoppen, maar nee hoor. Die deed het perfect. Alleen de punctie was weer een hel. 3e keer, savonds lorazepam en smorgens weer (mocht nu dus 1 extra) en weer ketamine en dormicum. Ook had ik kleurtjes op mn lichaam laten plakken bij de acupunturist. Ik kwam al waziger binnen dan normaal. Ik vond het nog een gruwelijk drama, maar dit keer was het een beetje te doen. Dus echt, elke vorm, pak hem, acuut. Maar dat is mijn mening haha. Ik snap oprecht niet waarom in NL zo moeilijk gedaan word over een narcose. Die ellendige puncties hoef je echt niet persee te voelen. Sterkte!
Ik vond de hsg ook vreselijk. Bij de punctie kreeg ik een roesje. Ik raakte daar helemaal van onder zeil. Heb bijna niets meegekregen, ook geen pijn dus. Er zijn 18 follikels aangeprikt.