Hoi hoi, Wij gaan voor de aller laatste poging. . Poging nummer 5 via UMC.. We willen daarom goed uitzoeken waar we goed terecht kunnen. . In UMCG willen ze ons niet meer behandelen na 4 pogingen. . Daar is ons eerste zoontje wel ontstaan. Wie kan mij wat ervaringen vertellen over bovenstaande ziekenhuizen? ? Alvast bedankt! ! Liefs visje.
Ik zou zeggen: kijk eens in Düsseldorf! Als je googlet op ivf en Düsseldorf, kom je uit bij het Kinderwunsch Zentrum. Die doen goede dingen, onze dochter is daar ook ontstaan. Ze behandelen veel stellen die in NL 'uitbehandeld' zijn verklaard. Sterkte!!
Hoi Stiertje, Bedankt voor je reactie. Over Dusseldörf hebben wij nu niet echt positief gevoel aan over gehouden... Alleen de communicatie is al erg slecht en erg commercieel. Niet echt persoonlijke benadering zeg maar. En dat is wat ik eigenlijk wel prefereer, vooral bij mijn allerlaatste poging. Er is met mij niet veel aan de hand, behalve het ingevroren zaad waardoor wij genoodzaakt zijn om ICSI te moeten doorlopen. Maar lief van je reactie ik hoopte eigenlijk ook wat meer over andere klinieken te horen Jullie ook succes met het krijgen van een brusje... <3 Liefs, Visje
O, ben je daar al geweest, dat wist ik niet. Ik hoor inderdaad wel meer zulke ervaringen; die van mijzelf zijn eigenlijk wel positief. Behalve dat ze vlot zijn met het sturen van rekeningen, maar ach, betalen moet je toch.
He visje, Ik heb niet zoveel behandelingen gehad als jullie maar ik stond onder behandeling in zwolle. Is ons prima bevallen. Ik moet wel zeggen dat ik bij sommige situaties wel echt zelf mn mond open moest trekken maar ze hebben me tijdens de behandelingen wel goed in de gaten gehouden. Ik kreeg namelijk ernstige overstimulatie en vond het wel superlief dat de artsen van de fertiliteit mij in het ziekenhuis bezochten. Ook een hele lieve arts gehad tijdens de punctie die me nog een beetje op mn gemak kon stellen. Na 1 ICSI zwanger geraakt dus natuurlijk geen echte problemen ondervonden.
Dag Endo, Fijn dat het bij jou in 1 keer is gelukt! Dit geluk hadden we ook bij ons zoontje.. In het UMCG dan wel te verstaan. Alleen het UMCG is qua behandeling en capaciteiten nu erg achterstallig t.a.v. overige ziekenhuizen, waardoor ze ons "theoretisch" niet meer kunnen bieden. Waarom het bij een tweede nu steeds uitblijft, is onduidelijk. Elke keer komt het wel tot een zwangerschap, maar helaas mondt het steeds uit in een miskraam .. De ene wel wat eerder dan de andere trouwens. Dus tja, het geeft me nog wel steeds de moed dat het ooit nog eens zou moeten lukken. Ik ben nu meer dan een jaar niet meer in behandeling.. heb even afstand genomen en trouwens ook gedacht dat het niet meer mogelijk was. Totdat iemand mij erop attendeerde dat UMC de vijfde poging vergoedt!! :-D En daarom ben ik nu ook extra kritisch qua keuze naar het ziekenhuis. Het mondige moet je tegenwoordig overal zijn geloof ik dus daar schrik ik niet meer zo van af hihi.. Ik heb een zoontje waar we ook de verantwoordelijkheid voor hebben, dus ik wil het niet ten koste van alles laten gaan... Het moet dus bovenal prettig zijn, en ik moet me er prettig voelen. Het traject is al zwaar genoeg opzich Ik zal ook eens contact opnemen met Zwolle! Heb daar totaal geen ervaring, maar het voelt iets beter gezien alles (kosten/ reistijd etc).. Endo, Weet jij ook toevallig dan hoe het zit met extra technieken en/of vooruitstrevende ontwikkelingen? En doen ze daar ook aan blastocyten? Het UMCG had daar nl niet de capaciteit voor... Liefs, Visje.
Daarvoor kan je denk ik het best informeren bij de kliniek zelf want weet het eerlijk gezegt niet. Wij hebben er nu 1 punctie en 1 terugplaatsing gehad en dus niet echt ons verder in verdiept wat voor mogelijkheden er nog meer waren. Wel kreeg ik het idee dat ze met invriezen meer doen. En in de meeste gevallen plaatsen ze volgens mij de bekende 8 cellige embryo terug. Wat ik wel vernomen heb is dat je in zwolle voor heel veel problemen wat betreft vruchtbaarheid terecht kan. Maar blastocyten ... geen idee. Heel veel succes met het kiezen van een kliniek!
Ik loop in wolvega voor de begeleiding en mag ook kiezen Zwolle, leer of dd. Ik heb in eerste instantie gekozen voor Zwolle, vooral uit practische overwegingen. Dd is wel erg ver rijden. Zwolle gaf minder gelazer met de verzekering. Op papier is Zwolle goed. Ik heb daar nu 2 tps gehad. De eerste was op een zondag en vond ik dat we onvriendelijk en kortaf aangesproken werden. De tp ging toen wel goed. De cryo's uit die ronde hebben t niet overleefd. De tweede verse ivf ging erg rommelig, 3 x de embryo's heen en weer naar t lab, omdat de trechter niet goed zat. Wel vriendelijk benaderd toen. Ik ben nu aan het kijken wat ik ga doen mocht ik een derde behandeling nodig hebben. Het wordt dan leer of dd, omdat Zwolle niet boven de 42 lab werk doet. Zwolle doet dag 3 tps of dag4 cryo's. Hun filosofie is dat het embryo zo snel mogelijk terug moet in de bm.
Hoi Roosje, Wat jammer te horen dat ze niet altijd klantvriendelijk zijn.. En rommelig.. hmm. Ik weet dat het overal niet rooskleurig zal zijn, maar ik zal me er even over beraden wat de juiste keuze zal zijn Liefs, visje
Het laatste wat jij omschrijft bij waar hun voorkeur naar uit gaat klinkt erg als UMCG. Ik ben dan ook wel benieuwd naar hun capaciteit.. en ontwikkelingen.. Ik zal ze daar recht op de man af naar informeren denk ik .. Bedankt voor je info!! En jij heel veel succes!! xxxx
Ik ga naar dd voor m'n laatste poging. Afgelopen week hebben ze in Zwolle alle 5 de cryo's niet goed ontdooid, de eerste ivf had ik er 2 ook allebei niet goed ontdooid. ....geen verklaring.....pech gehad zeggen ze......geen vertrouwen meer. Wij gaan liever ergens heen waar ze wel weten wat ze doen.
Hier ooit lang geleden (in 2009) in NL begonnen, daarna overgestapt naar DD en uiteindelijk naar Gent gegaan waar onze dochter is ontstaan. Ik ben heel erg te spreken over Gent. De mogelijkheden (blastotransfer, PICSI, AH, enz) en vooral ook de zeer persoonlijke benadering. Juist in jouw geval (herhaalde MK) zullen ze zeker eerste verdere onderzoeken willen doen. Nadeel is dat Gent wel heel duur is. En voor ons de enorme afstand. Wij gaan nu (met pijn in m'n hart) weer een poging in DD doen, omdat het tot op heden in Gent niet gelukt is voor een brusje (waarschijnlijk wegens de eicelkwaliteit) en de afstand ons nu toch begint op te breken. In DD hebben we een verrassend goed gesprek gehad en we durven het wel aan daar toch nog weer een poging te doen.
Oh dat meen je niet Roosje.. Dat lijkt mij ook een enorme klap waardoor je vertrouwen een deuk krijgt ... Ik heb in alle behandelingen maar 1x een cryo gehad. Wel ontdooit maar helaas niks geworden. Zelfs geen beginnende zw wat bij alle verse pogingen wel het geval was.. Dus tja wat moet je ermee. En inderdaad sikki jij noemt het financiële en de afstand. Dat is precies wat wij ervaren bij DD.. we hebben al wel contact gehad met DD maar zoals het nu lijkt kan het met medicatie en alles erbij oplopen tot 6000eu en daarvan zouden we iets van 2300 terug kunnen krijgen. Dat wordt ons toch echt teveel gezien we ook de verantwoordelijkheid hebben voor ons zoontje. Dan moeten we keuzes maken. . Nu iets zoeken in Nederland- of zoals jij Roosje.. nijbarrahus hebben we ook geïnformeerd. Ik zie deze poging sowieso al als een cadeautje. . Heb al een hele rouwverwerking achter de rug omdat ik dacht dat ik geen kans meer zou hebben. Dus overal waar ik nog terecht kan zie ik als een gift <3 .. We hebben gisteren geprobeerd te contacten met Zwolle. Maar we worden nog terug gebeld! Liefs visje
het nij barra kan ik je van harte aanraden. echt heel persoonlijke begeleiding. een wereld van verschil met de ziekenhuizen. en je kunt dan ook naar leer, dd of zwolle. wat jij wil. ook een behandeling op maat en ze durven meer dan de standaard ziekenhuizen. ook kun je zelf meedenken over je behandeling
Dank je wel Roosje voor je advies! Jij heel veel geluk in DD .. hopen dat jullie grote wens daar uit mag komen!