Hier even wat algemene vragen over de utrogestan; 1. Wanneer je staakt met de bolletjes, na hoelang is dat witte wax spul helemaal verdwenen? Het is er nog steeds niet uit. 2. Kan het zijn dat je na lang achter elkaar gebruiken het wittige spul een beetje gaat verkleuren? Het lijkt wat grijzig/bruinig ineens (geen bloed) 3. Heeft iemand van jullie weleens irritatie gekregen diep van binnen van dat spul? Bij de baarmoedermond? Het lijkt wel alsof ik er soms een paar dagen irritatie van had.. (Heb ik ook in het begin van de vagina wanneer het er uitkomt, dat het wat licht jeukt maar dat bedoel ik niet.) Alvast bedankt!
Oef, nee nog geen ervaring mee gehad. Ik ga het middel de eerst volgende ronde als het goed is ook gebruiken (ligt al thuis). Vond de bijwerkingen sowieso al vreemd. Is dit de eerste maand dat je het gebruikt?
1)Bij mij was de ergste troep meestal zo na 24 uur weg. Je kunt daarna nog wel wat meer afscheiding hebben door de hormoonschommelingen als gevolg van de op handen zijn de menstruatie. 2) Die verkleuring lijkt me toch wel komen door een miniscule hoeveelheid oud bloed. Misschien heb je je jezelf bij het opsteken per ongeluk een beetje gekrabt ofzo of komt het door die irritaties. Ik herken het verder niet (tenzij ik al een beetje begon te bloeden door mn aankomende menstruatie) 3) Hier heb ik nooit last van gehad. Het lijk me dat dit niet door de bollen komt (tenzij je allergisch bent misschien), maar door je handen die het steeds opsteken. Misschien een minimale (schimmel)infectie opgelopen door al het gewroet met misschien niet 100% schone handen? Succes!
Ik heb zeker wel irritatie gehad van de utrogestan! (Volgens mij staat het zelfs in de bijsluiter. Mijn gyn vertelde in ieder geval dat het vaker voorkomt). Idd ook met wat bruin-crèmekleurig afscheiding (is oud bloed door irritatie). Ik was blij toen ik er mee mocht stoppen.
Bij het stoppen van de Utro was het de volgende dag weer schoon vanbinnen. Bij het douchen sproeide ik wel met de sproeikop alles goed zuiver vanonder . Dat deed ik trouwens elke avond net voor ik het laatste bolletje weer opstak, ik had dan het gevoel dat al de "oude smurrie" eruit was en dat dat dan ook irritatie kon voorkomen. Ik heb dus nooit geen irritatie gehad...
Hier geen irritatie, wel wat smurrie. Ik had ook een vraag. Ik gebruik zaterdag 2 weken utrogestan. Toen heb ik mijn iui gehad. In het begin weinig bijwerkingen gehad maar een dag of 4 geleden ineens hoofdpijn, dag erna kwamen daar koude rillingen bij, en nu voel ik me gewoon beroerd, incl misselijk. Zijn die symptomen herkenbaar? En ook dat het pas na anderhalve week utrogestan gebruik begint?
Bij mij nemen de kwalen van de utro in de 2de week altijd af. Ben er nooit misselijk van geweest. Misschien moet je eens een test doen?
Yep, dit heb ik dus ook. De gynaecoloog heeft nu echt gezien dat mijn cevix geïrriteerd is. En dat bruine/grijze is oud bloed van de cervix. Dit gaat even raar klinken maar mij is geadviseerd het anaal in te brengen als een zetpil. Opname duurt iets langer maar dat moet dan maar.
Klinkt meer als zwangerschapssymtomen, tenminste die koude rillingen herken ik, hoofdpijn ook wel, maar die kreeg ik iets later.
Ik had ook last van irritatie over de gehele vagina en bmm. Gyn gevraagd en ze zei dat dat soms voorkomt. Ook had ik idd van die gelige niet geheel zuiver witte smurrie die er uit kwam. Achteraf gezien denk ik dat het al een deel bloedverlies was (poging was mislukt) want utrogestan schijnt ook de bloeding een beetje tegen te houden. Maar als je je er zorgen over maakt dan moet je gewoon even naar je gyn bellen denk ik.