Waarschijnlijk worden wij in november/december doorgestuurd naar een ander ziekenhuis voor ivf/icsi. De arts gaf aan dat dit zowel Groningen als Zwolle kon zijn. Nu is het allebei 1 uur en een kwartier rijden. Dus qua reistijd maakt het niet uit. Ik weet ook niet echt waar ik op moet letten. Ik las dat ze in Groningen een speciale IVF hebben, maar dit is voor ons niet van toepassing want ik heb geen regelmatige cyclus vanwege PCOS. Wat zijn jullie ervaringen? Zo is er in Zwolle een speciaal fertiliteitscentrum zodat we niet telkens geconfronteerd worden met zwangeren (iets wat ik vreselijk vind in mijn huidige ziekenhuis). Hoe zit dit in Groningen? Heeft er hier iemand ervaring met beide ziekenhuizen? Hoe zijn de medewerkers? Behandelen ze je als een nummer? Of begrijpen ze dat er veel verdriet achter de hele MMM zit? Verder lees ik ook over Nij Barrahus in Wolvega. Zij kunnen ook alles uitvoeren, behalve het lab werk zelf, dit gebeurt dan in bijv. Zwolle. Op hun website staat dat dit geen nadelige gevolgen heeft, maar toch vind ik het wat eng om het te laten vervoeren. Maar punctie laten uitvoeren in het ziekenhuis kan dan ook. Dit zou dus betekenen dat de meeste afspraken voor ons dichterbij zijn, maar het daadwerkelijke gebeurt in een ziekenhuis. Toch heb je dan weer met nog meer mensen te maken. Suggesties en ervaringen zijn welkom!
Hallo We zijn sinds januari dit jaar in behandeling in Zwolle en het voldoet ons prima . Ik vindt niet dat je daar een nummer bent ze nemen ruim de tijd voor je dat is tenminste mijn ervaring . Ik heb in mei een miskraam gehad en ook dan zijn ze er voor je ! Je vaak de zelfde gezichten als je gestart bent met de behandeling en dat vindt ik erg fijn .
Na overleg met onze gynaecoloog net hebben we voor Zwolle gekozen. Bedankt voor je reactie! Ik hoop dat jij ook snel goed nieuws krijgt!
Hoihoi Heel veel succes !! Ik mag morgen weer voor een echo en dan hopen we een afspraak kunnen maken voor een punctie !
Spannend zeg! Leek eerst zover van mijn bed.. en over niet al te lange tijd ga ik ook al die termen gebruiken als punctie, cryo, embryo en dergelijke..
Hoi, ik ben ook in behandeling in Zwolle, nu voor de 2e keer IVF. Fijn ziekenhuis met apart gedeelte voor fertiliteit, niet in het ziekenhuis zelf, dat is een stuk fijner dan plaatselijke ziekenhuizen. Op 6 oktober ben ik begonnen met Gonal-F, zaterdag weer controle, maar ga er vanuit dat het nog wel een dikke week duurt. Spannend allemaal Catmommy!
Wat spannend dat je ook naar Zwolle gaat Catmommy. Enig idee wanneer je eerste afspraak is? Ik heb vandaag een brief in de bus gehad met 24 november. Pfff duurt nog lang
Ik heb geen idee! De gynaecoloog zou de brief op gaan stellen en de wachttijd is op dit moment 7 weken voor de intake staat op de website van Isala. Dus ik ga sowieso uit van 2 maanden. En ik vrees dat ik vanwege de kerst niet terecht kan, dus dat het pas januari gaat worden. Ik vond op de website dat ze geen IUI/IVF/ICSI behandelingen doen tussen 6 en 22 december en dat ze met kerst en daarna veel gesloten zijn tot en met oud en nieuw. Nu weet ik niet of ze in die tijd ook geen intake gesprekken doen of juist wel omdat ze dan geen behandelingen doen. Dat is wel even wennen want in mijn huidige ziekenhuis gaat OI en IUI gewoon door, kerst of geen kerst.. En ik heb begrepen dat het na de intake ongeveer nog 2 maanden duurt voor de behandeling gaat beginnen. Ondertussen blijven we tot de intake wel bij ons plaatselijke ziekenhuis onder behandeling om toch nog elke kans, hoe klein ook, mee te pakken Succes Adnil1985! En sterkte met wachten Anneliesje.. dat wachten maakt het slopend! En ik heb vernomen dat het wachten tijdens een IVF/ICSI traject nog slopender is. Na elke terugplaatsing 1 maand pauze en sowieso tussen een IVF/ICSI behandeling 2 maanden pauze.
Hoihoi Vanmorgen weer voor een echo geweest het zag er goed uit dus zondag om 9:30 voor de punctie !! Hopen op een mooie oogst en niet minder belangrijk een mooie bevruchting !
Heel veel succes! Zwolle heeft bij ons goed werk geleverd en aardige artsen, verpleegkundigen en receptie (ook wel fijn hihi).
Als je je nu aanmeld ga je idd pas in januari beginnen. Tussen 1 en 23 december starten ze geen nieuwe pogingen. Dus als je daarvoor bent begonnen heb je geluk. Anders pech.. stom he.. Wij zitten ook in zwolle. En ik vind het echt een fijn ziekenhuis. Altijd bekende gezichten. Je kunt altijd bellen of mailen of via de digipoli contact zoeken. En je hebt gauw antwoord. Ik heb daar hele goede ervaringen en zou niet zo gauw voor een ander ziekenhuis kiezen, tenzij we de keuze maken om naar Duitsland te gaan maar dat heeft niks met het ziekenhuis zelf te maken. Meer met de Nederlandse regels.. Wij hebben begin dit jaar 8 wekeb moeten wachten voor we de intake hadden. Dus ik denk voor jullie ook half december. Voordeel is wel dat je dan gauw kan starten!