iUi met 3 follikels en goede zaadcellen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Daphne24, 3 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne24

Daphne24 Lid

9 jan 2009
    46
    0
    0
    den helder
    Ik vroeg me af of de kans groter is met IUI als de man goede zaadcellen heeft en er 3 follikels zijn gegroeid.

Ik heb PCO en met clomid en pregnyl heb ik 1april de 1e IUI inseminatie gehad.

Ik had na de IUI erge krampen, maar dat hoort erbij :)
    Zijn er mensen meteen zwanger geworden en is de kans erg groot op een meerling?

2. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Of de kans groter is ligt aan de kwaliteit van de eitjes, en of ze ook werkelijk alle 3 springen. Helaas kan je dat niet zeker weten.. Ook als je 3 follikels hebt kan het betekenen dat er 1 eitje in zit, of 2 of 3.

Ik zelf ben zwanger geraakt in 4e IUI met 3 follikels. Ik was zwanger van 1. De kans op een meerling ligt rond de 20 % wat ze tegen mij zeiden.

Spannend hoor meid !!

3. Daphne24

Daphne24 Lid

9 jan 2009
    46
    0
    0
    den helder
    De follikels waren alle 3 goed zei de gyn.
    Mijn baarmoeder dikte was ook erg goed!
    Het blijft natuurlijk altijd afwachten.

Ik dacht dat er misschien meer kans was aangezien mijn partner heel erg goed zwemmend zaad heeft.

4. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ow dan heb ik je verkeerd begrepen, ja de kans lijkt me met goed zwemmend zaad wel groter als met slecht zaad natuurlijk..

Toch kan de gyn niet weten of er in alle 3 de follikels een eicel zit. Maar grote kans van wel natuurlijk!

Wilde je niet onzeker maken hoor.. Je hebt schijnbaar een goede kans om zwanger te raken natuurlijk, anders zouden ze geen IUI doen!

Trouwens, weet niet of je ook kleinere follikels hebt, want daar kunnen zelfs goede eitjes in zitten ;)

5. Daphne24

Daphne24 Lid

9 jan 2009
    46
    0
    0
    den helder
    Geen idee eigenlijk want de gyn verteld nooit zoveel!
    Ik weet ook niet hoe groot de follikels waren want hij zei alleen dat ze alle 3 goed waren en of ik er zeker van was omdat ze normaal alleen IUI doen met 2 volgroeide follikels.

Volgens mij is de kans op een drieling erg klein dus ik vind het niet erg om het risico te nemen!

Ik vind die 2 weken wachten alleen zo lang:(

Ik had na de IUI wel hele erge krampen maar die zijn nu zo goed als weg getrokken:)

6. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Oh oke! Ja dan bedoelde hij met 'goed' dat ze 18mm of groter waren ;) Dan zijn ze rijp genoeg voor Pregnyl. Of ze kwalitatief goed zijn is allemaal te hopen!

Kans op een 3-ling zal ook wel meevallen hoor. Maar aan de andere kant, het kán natuurlijk wel! Ik heb ook een keertje 4 follikels gehad en toen had hij me toestemming gegeven voor IUI, en daar kwam niets uit.

De wachtweken duren erg lang ja.. weet er alles van helaas. Bij mij begint vaak op 8 dpo al te kriebelen om een test te doen. Ongeduld, zucht ;)

Die krampen ken ik ook :) (ik heb zelf 9x IUI gehad). De ene keer erger als de andere keer. Hoort er inderdaad bij! Fijn dat het weer wegtrekt :)

7. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    ik heb afgelopen maand ook een iui gehad met 3 follikels en 18 miljoen goede zwemmers. helaas niet zwanger terwijl ik tot een paar dagen voor nod er van overtuigd was zwanger te zijn, voelde me anders en had een soort vlindergevoel in mn buik, van die steekjes en moe en veel meer trek als normaal, helaas een bloeding gehad en toen was het gevoel ook gelijk weg.
    ik hoop voor jou dat het wel raak is deze maand!

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Met drie volgroeide follikels heb je een iets grotere kans op een zwangerschap. Maar dat gaat maar om een paar procent. De kans is niet drie keer zo groot, helaas. Succes!

9. circe

circe Lid

31 mrt 2013
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb ook al eens drie goede follikels gehad en een goed staal! Maar het werd niets.... dus ik zou me er toch niet teveel aan vastpinnen dan is de teleurstelling erger. Maar ik hoop echt wel voor jou!

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.481
    4.946
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #10 merah, 4 apr 2013
    Laatst bewerkt: 4 apr 2013
    Hier in naaste omgeving ervaring met drie follikels en een zwangerschap van... Een drieling!
    'Gelukkig' heeft moeder natuur geregeld dat 1 embryo is afgehaakt, maar de moeder heeft spijt gehad als haren op haar hoofd dat ze de behandeling heeft doorgezet toendertijd. Bij drie krijg je namelijk het ernstige advies er 1 weg te laten halen om de kans op complicaties bij zowel moeder als kind te verminderen. Wat een onmogelijke keuze!!!
    Nu is ze natuurlijk wel gelukkig met de tweeling die is overgebleven (dat daar weer geen misverstanden oer komen hier...).
    Sinds dit verhaal ben ik erg 'anti' voor wat betreft klusadviezen, iui's of juist klusverboden negeren bij drie of meer follikels.
    Heb gezien wat het bij mensen kan doen als 'die kleine kans' werkelijkheid wordt...

Dus ja, je hebt meer kans op een zwangerschap en ook meer kans op een meerling (meen ooit ergens gelezen te hebben dat als je zwanger raakt de kans op een meerling 10-20% is bij meerdere follikels. dacht op freya-site). Voor iedereen is het anders of ze die gok willen nemen of niet.

anoniem02 vindt dit leuk.
  11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    In ons ziekenhuis wordt met drie follikels nog wel IUI gedaan, maar dat is het maximum.
    Hier ook één keer drie follikels gehad in combinatie met IUI. Helaas geen zwangerschap...

12. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    En, hoe is de uitkomst van je eerste IUI ?

Deel Deze Pagina