hallo allemaal, wil toch wel graag mijn verhaal eens kwijt.. We zijn al sinds maart 2010 aan het proberen zwanger te raken maar helaas nog geen resultaat. In januari 2011 zijn we bij de gyn terechtgekomen, en inmiddels zit ik al een half jaar aan de clomid 150 mg, (de 50 en 100 mg sloegen niet goed aan). Helaas nog steeds zonder resultaat. A.s. dinsdag vindt voor het eerst iui plaats. De gyn wil 3x proberen met clomid tabletjes en iui, en dan 3x iui en clomid spuiten Een HSG heb ik al gehad in maart 2011, en samenlevingstest was ook prima. Baarmoederslijmvlies prima, alles is op orde, tot nu toe is er nog niets ' minder of niet goed'. Wat wel vervelend is, dat we nog steeds niet zwanger zijn. Terwijl ik ook temp. opneem, om mijn eisprong te kunnen bepalen. Het wordt een beetje vervelend omdat iedereen zwanger lijkt te zijn, behalve ik.. en iedereen maar vragen.. moeten jullie niet onderhand beginnen? De gyn heeft aangegeven dat onze kansen bij iui en ivf steeds minder worden op een zwangerschap.. is dat zo? Wat raden jullie aan bij iui? zijn er nog zaken waar ik zelf invloed op kan hebben??? Alvast bedankt voor jullie reacties,
je hebt bij iui 15 procent kans per jaar dat het lukt....niet zo heel veel dus helaas!! je verhaal klinkt hetzelfde dan dat van mij,...of ja...tijden dat jullie gestopt zijn met de pil en de mmm in zijn gegaan zijn precies hetzelfde hopelijk brengt voor jullie iui de zwangerschap!!!
Wil even zeggen dat ik zwanger ben geraakt door clomid en iui.. Wel pas de 6e en laatste behandeling, maar toch... Veel geduld hebben, niet bij de pakken neer gaan zitten en altijd hoop houden en positief blijven. Ik gaf mezelf altijd 1 baaldag (de eerste dag dat bleek dat het niet gelukt was) en daarna weer met goede moed doorgaan met een nieuwe poging.. Succes!
bedankt voor jullie reacties. Vanmiddag de iui gehad, de eerste! Er waren 21,1 miljoen goede zaadcellen, dus dat vonden ze erg goed. Als ik op internet rond snuffel lijkt dat idd heel goed te zijn. De gyn gaf al aan dat er per keer 10/15% kans is op bevruchting, en dat we niet moeten hopen dat het de eerste keer meteen raak is, dat is maar zelden gaf hij aan. Nu dus afwachten! Hebben jullie enig idee na hoeveel dagen ik nu een zwangerschapstest kan doen? Zaken die ik nog kan doen die positieve invloed hebben op de iui? Heb sowieso gehoord dat in bad gaan niet zo heel slim is, maar morgen kan dat toch wel weer? alvast bedankt voor jullie reacties
Wij mochten 18 dagen na iui een test doen, maar bij de eerste 5 behandelingen was dat niet nodig, werd ruim binnen de 18 dagen ongi. Bij de 6e keer heb ik op de 19e dag na iui getest... Ik mocht gewoon alles doen na iui, alleen gevoelsmatig wilde ik het rustiger aan doen. Bij de eerste 5x rustig aan gedaan, na de 6e behandeling, totaal niet rustig aan gedaan, s middags nog gezwommen in de rivier, op mn werk in de weken erna flink lopen sjouwen . Had me toen min of meer al neergelegd bij ivf alhoewel ik de hoop nog niet had opgegeven en bleek toen dus zwanger..
Ow ja, succes met afwachten, eerste week gaat meestal nog wel, 2e week liep ik mezelf wel ns gek te maken, voel ik wat, ben ik nou misselijk, zie ik nou wel of geen bloed op t inlegkruisje enz enz..
2 weken erna mag je testen...heb je pregnyl gespoten?? en wat is lf?? mijn lf is precies 16 dgn..dus test altijd op dag 17.....
ja, zondagavond hebben ze pregnyl in mijn buik gespoten. wat bedoel je met lf? bedoel je de eisprong? Normaal springt mijn ei zo op dag 17, vandaag was dag 16 van mijn cyclus?