Ik krijg volgende mijn eicelafname en dan hopelijk alsnog een terugplaatsing. Ik heb namelijk vandaag gehoord (en gezien tijdens de echo) dat er vocht in mijn baarmoeder zit en niet zo’n beetje ook. De echoscopiste zei dat dit lastig is met het (Pgd-)traject waarin ik zit. Mijn behandelend arts denkt er op zich niet veel belemmering in te zien, maar ik ben er nog steeds niet helemaal gerustgesteld over daar hij zei dat in het ergste geval de embryo’s ingevroren worden en ik een cyclus later waarin er geen vocht is pas een tp zou krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee? En zo ja, is het toen wel of niet goed afgelopen?
Hier wel ervaring mee. Ik heb geen terugplaatsing gekregen tot het probleem was opgelost. Wat ik van onze gyn toen begreep is dat ze het vocht tijdens de terugplaatsing ook weg kunnen zuigen, maar zij vond dit geen charmante oplossing. Daarbij is wegzuigen natuurlijk maar tijdelijk en weet je niet of het lang genoeg wegblijft om een innesteling mogelijk te maken.
Waar komt het vocht vandaan? Vocht uit eileiders? Zo ja, dan zou ik daar eerst naar laten kijken en behandelen. Innestelen is moeilijk met vocht in de baarmoeder.
Ik had niet door dat er nog gereageerd was. Inmiddels ben ik verder in mijn cyclus en heeft het vocht zich vanzelf opgelost. Op een woensdag was de echo met vocht van 10mm en twee dagen later werd het al een spoortje vocht genoemd. Morgen krijg ik mijn eicelafname al en was mijn baarmoederslijmvlies al 10mm eergisteren en geen vocht te zien