Menopur vs Puregon bij IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maritu, 19 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maritu

maritu Actief lid

15 jun 2010
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Terug van weggeweest na 4 maanden rust!

Afgelopen donderdag ben ik met IVF 3 gestart. Deze keer spuit 187,5 eenheden Menopur.
    Bij IVF 1 en 2 spoot ik 200 en 175 eenheden Puregon. Hiermee hadden we steeds veel (18 en 14) eicellen en veel bevruchtingen (14 en 11), maar slechts 1 en 2 goeie emmies om terug te plaatsen en helemaal geen cryo's. Helaas draaide IVF 1 uit in een biochemische zwangerschap en IVF 2 helemaal op niets.
    Vandaar dus dat we deze keer overgeschakeld zijn op Menopur. We hopen hiermee sterkere emmies te bekomen.
    Vandaag FM1 gehad na 5 dagen spuiten. Resultaat : slechts 2 à 3 kleine follikels rechts en links helemaal niets. BMS 4,5cm.

Ik ben zo teleurgesteld! Het lijkt of mijn lichaam nauwelijks reageert op Menopur. Heeft hier nog iemand een gelijkaardige ervaring met Menopur? Wat kan ik nog verwachten?
    Vrijdag FM2.

Ik had na 4 maanden rust nieuwe hoop verzameld, maar die is nu weer ver te zoeken. Wat raden jullie me aan?

Liefs,
    Maritu

2. maritu

maritu Actief lid

15 jun 2010
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, omdat de reacties op mijn topic niet zo talrijk zijn :( zal ik het dan maar zelf doen ;)!

Menopur wordt misschien niet zo vaak voorgeschreven bij IVF. Na een uitgebreide google-sessie ben ik toch tot enkele ervaringen gekomen en die waren meestal wel positief, dus zijn we opnieuw hoopvol.

Bij mijn 2de follikelmeting (gisteren, na 8 dagen spuiten) was er dan ook al wat meer actie te zien bij mijn stokkies. Rechts 4 follikels en ook links 4 follikels! Allen van 9 à 10mm dus best nog klein, maar ze gaan gelijk op dus da's wel goed. BMS was al 7 mm.

Het lijkt erop dat dat mijn stokkies gewoon wat meer tijd nodig hebben deze keer, maar da's goed ook, want we willen mooie, sterke en rijpe eitjes in ons mandje!:D
    Ik voel nu ook dat daar beneden wat aan de gang is, hoor. En ben zo moeoeoeoe en soms een beetje misselijk. Zouden dit bijwerkingen zijn van de Menopur?

Ik ga dus gewoon nog ff door met dezelfde dosis en maandag hebben we FM3. Spannend!

Groetjes! en nog een fijn Paasweekend!!
    Maritu

PS; zou wel leuk zijn mochten hier nog meiden hun ervaring met 'Menopur bij IVF' delen. 'k Voel me een beetje stom zo op mezelf reageren :p:);)

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik heb zelf geen ervaring met Menopur, maar wat ik van anderen heb gehoord is dat menopur vaak wat minder eitjes geen dan Puregon, maar wel van veel betere kwaliteit.
    Ik hoop dat dit voor jou ook zo geldt en dat IVF 3 een groot succes gaat worden!!!

4. maritu

maritu Actief lid

15 jun 2010
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Merah,

Leuk dat je toch even reageerd! Hihi, toch eentje dan!

Klopt wat betreft Menopur. Hopelijk val ik niet buiten de statistiekjes, hè. Maar we zijn weer vol goede moed, hoor.

Nogmaals dank voor je reactie en proficiat trouwens met je zwangerschap! De 12-wekengrens bereikt, meid! Vanaf nu mag je het van de daken schreeuwen; of heeft je dikker wordend buikje je al verraden?! Genieten!!

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ja, we zijn donderdag officieel door de APK gekomen en opeens is bij mij de knop omgegaan.
    Vanaf nu zijn we echt zwanger!
    Hoop dat je snel mag volgen!

6. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Ik heb ervaring met puregon en met menopur.
    Bij de eerste IVF puregon gebruikt, uiteindelijk in het ziekenhuis beland met een ernstige overstimulatie. Geen terugplaatsing gehad. Wel 11 cryo's. Uiteindelijk 7 teruggeplaatst (niet tegelijk natuurlijk ;)), allemaal niet blijven zitten. Bij IVF 2 weer puregon, maar nu minder. Dit ging veel te langzaam. Stonden op punt van afbreken, maar omdat ik de poging toch al kwijt zou zijn voor de verzekering, hebben we doorgezet. Heel eventjes zwanger geweest, maar na 6,5 weken een miskraam. Ook weer een aantal cryo's teruggeplaatst (geloof 3) maar niet blijven zitten. Bij poging 3 zijn we overgestapt op menopur. Ook dit ging weer veel te snel. Uiteindelijk 2 dagen voor punctie de poging afgebroken. Bij poging 4 weer menopur en nu minder dan bij poging 3. Aantal eitjes was minder dan bij de pogingen ervoor, maar volgens de gyn wel van betere kwaliteit. Twee teruggeplaatst en zie mijn banner voor het resultaat. We hebben nog 5 in de vriezer.
    Zelf geloof ik heel erg in de betere kwaliteit bij gebruik van menopur. Maar mijn lichaam reageert ook erg fel op de hormonen. Een tikje meer of minder van het spul en de dosering is bij mij dus niet goed. En die overstimulatie is dan ook weer niet goed voor de embryo's. Deze worden dan overladen door hormonen en hoewel we dan steeds veel embryo's hadden, denk ik toch dat de kwaliteit niet heel goed was.
    Ik denk dat het bij jou wel goed komt hoor. Bij mij kwam het ook wat langzamer op gang. Zolang het niet té langzaam gaat, zal het wel goed gaan. En die bijwerkingen had ik ook inderdaad.

Heel veel succes morgen! Haha, kan de gyn op tweede paasdag toch nog paaseieren gaan zoeken. :D
    Nog fijne paasdagen.

7. maritu

maritu Actief lid

15 jun 2010
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai Miepje,

Je hobbelig IVF-traject lijkt een beetje op het mijne. Tenminste, het zou fijn zijn als het mijne ook op een zwangerschap zou uitdraaien. Maar we zijn goed op weg! Je verhaal geeft me hoop. Dankjewel hiervoor!

Ik heb bij IVF2 een milde overstimulatie gehad kort na de TP. Deze is dan ook op niets uitgedraaid.

En nu hopen dat Paasmaandag mooie eitjes in petto heeft!! We gaan voor kwaliteit, niet voor kwantiteit.

Nog eventjes en je mag eindelijk je wondertje in je armen sluiten. Daar doen we het voor; daar hebben we zoveel voor over.
    Geniet nog van je laatste zwangerschapsweken, Miepje!

Liefs,
    Maritu

8. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Hai Maritu,

Fijn dat mijn verhaal je hoop geeft.
    Je klinkt erg positief en dat is heel goed. Een flinke dosis positiviteit kun je wel gebruiken. Ik hoop echt dat jouw verhaal net zo eindigt als dat van mij, met een zwangerschap. Over een paar weekjes hopen wij ons wonder in onze armen te mogen sluiten en hopelijk is het voor jou ook gauw zover. Ik wens je dan ook heel erg veel succes!

Liefs Miepje

9. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Hai Maritu,

Zie dat je inmiddels een tp hebt gehad en dat je vrijdag mag testen. Is alles goed gegaan? En hoe voel je je? Hoop echt voor je dat het positief afloopt.

10. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    En, al getest?????

Deel Deze Pagina