Na HSG (eileider onderzoek) IUI

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Onzegrotedroom, Aug 17, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Onzegrotedroom

Jun 12, 2016
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden na 2,5 jaar proberen een HSG. Beide eileiders waren open alleen eentje duurde wat langer. We konden de volgende cyclus starten met IUI. Ik moest aan de slag met ovulatietesten. Mijn ovulatie moest rond 7 april plaatsvinden maar 9 april nog steeds geen knalstreep. Wij naar de gyn om bloed te prikken. Eisprong net gehad... Wat baalden we, een gemiste kans! 2 weken later werd ik "ongesteld" alleen veel minder dan normaal en ik kreeg enorme last van m'n borsten. Toch maar even testen... En wat denk je? Nu 20 weken zwanger!
    Zo zie je maar weer een HSG verhoogt inderdaad de kans op een zwangerschap. Ik denk dat de meeste vrouwen dit aangeboden krijgen als een zwangerschap uitblijft maar wellicht handig om er eerder om te vragen? want je ziet het, het is mogelijk!

2. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,953
    33,625
    113
    #2 Iertje81, Aug 18, 2016
    Last edited: Aug 18, 2016
    Ben heel erg blij voor je, maar dit hoeft natuurlijk helemaal niks met elkaar te maken te hebben... Het kán wel, maar om dit nou zo te stellen... Ik denk ook dat dit voor heel veel vrouwen niet opgaat, waaronder bij mezelf, dus het is wel een beetje oppassen met wat je zegt. En ik weet niet of je iedereen zo over één kam mag scheren dat 'ze het ook aangeboden krijgen'. Een HSG is geen prettig onderzoek én geen wondermiddel. Klinkt nu een beetje als een reclame jouw stukje. Als het echt zo simpel zou zijn als jij het doet laten overkomen zou het er voor velen anders uitzien. Eigenlijk, om heel eerlijk te zeggen, irriteren je woorden me, maar ik denk dat je bedoeling aardig is!

Wel van harte hoor! Ik ben zelf na jaren MMM natuurlijk zwanger geworden.

3. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    Gefeliciteerd!

Maar ook hier heeft de HSG geen enkel effect gehad ;)

En ik denk niet dat je dit zomaar moet doen, alleen als een zwangerschap uitblijft is het een nuttig onderzoek, om te checken of er iets is met je eileiders..

Aan zo een onderzoek, zitten ook gewoon risico's.. Ik heb namelijk daarna met een buikvliesontsteking gekampt, en ik kan je vertellen, dat is geen pretje. Ik ga nu toch ook niet roepen "Niemand moet meer een HSG doen, dat is heel gevaarlijk" ;)

En verder is het onderzoek ook geen pretje. dus het lijkt me prima zaak, als het onderzoek wordt aangeboden bij het uitblijven van een zwangerschap, maar om nu zomaar dit onderzoek te doen, raad ik toch zeer af. (gelukkig zal een ziekenhuis ook niet zomaar akkoord gaan, ze zullen het alleen doen wanneer ze het nodig achtten.)

Maar, wel heel fijn dat dit voor jullie het zetje was wat nodig was voor een zwangerschap! Nogmaals gefeliciteerd :D

4. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

Dec 10, 2014
    2,401
    1,177
    113
    Ook hier heeft de hsg geen resultaat geboekt.. helaas..

5. lacey0

lacey0 Actief lid

Nov 5, 2014
    376
    8
    18
    Ook bij mij heeft de HSG me niet vruchtbaarder gemaakt of zwanger binnen een half jaar.
    Denk eerder dat het gewoon toeval is geweest en dat het niet zo zeer met de HSG te maken had. Het is idd ook niet echt een prettig onderzoek wat ik zou aanraden aan mensen als er geen reden voor is om te doen....

Maar wel gefeliciteerd met je zwangerschap! :D

Share This Page