Gisteren een Hsg gehad .....Jeutje wat deed dit pijn ......Bij het ballonnetje deed het al megapijn ! Links liep alles goed door ,maar rechts kwam er alleen bij het eerste stukje wat vloeistof door ...Moest een aantal keer hoesten en me eigen een keer kantelen ,maar het ging er niet doorheen ....Ze zei dat het ook een verkrampte leider kon zijn ,maar na zoveel druk die ze gaven en ik zelf moest geven geloof ik daar niet in ..... Een half uur later kreeg ik nog een foto daar wouden ze niks verder over zeggen (was ook een algemeen iemand die dat deed )en dinsdag hebben we een gesprek ..... Ik ben zoow bang hiervoor ,want naar 3x iui en nu deze hsg ben ik zo bang dat we die laatste 3 niet verder kunnen doen ? Ze vertelde me nadat ik vroeg dat als hij echt dicht zit wat ze kunnen doen ,ze had het over een operatie of toch doorgaan met IUI met 1 eileider of overstappen op IVF .........En dat laatste maakt me bang ,want vind IVF toch echt zoow zwaar (heb in het verleden ook ivf gedaan en die punctie was een hel ........ Heeft iemand naar een HSG en een dichte eileider even een positieve verhaal voor mij ?of hoe ging dit bij jou hierna ???Wat zouden jullie doen ???
Ik heb het syndroom van Asherman door een aantal curettages waardoor 1 eileider niet meer doorgankelijk is. Toch ben ik spontaan zwanger geworden binnen enkele maanden nadat ik dat te horen kreeg en is het eitje zelfs 'overgesprongen' van de ene eierstok naar de andere eileider. Dit soort verhalen heb ik overigens veel vaker gehoord, de goede eileider neemt het over van de verstopte. Wel hadden we destijds de afspraak dat we ivf zouden krijgen als het na een bepaalde tijd niet zou lukken. Dat was een geruststellend idee, dat dat een optie was in het uiterste geval. Als je het pas gaat bespreken als het echt niet blijkt te lukken ben je zo weer maaanden verder namelijk. Sterkte!
Ik heb eind februari ook een hsg gehad. Helaas beide eileiders volledig afgesloten. Ik heb een laparoscopie ondergaan 7 maart. Dat is me buiten een beurs gevoel enkele dagen heel erg meegevallen. Wij zijn wel aangewezen op ivf omdat er niets te redden viel. Morgen heb ik de punctie. Hopelijk kunnen ze het open krijgen, ik zou deze optie zeker overwegen. Heel veel succes..