ivf mislukt

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door stans, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stans

stans Nieuw lid

29 mrt 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi ik ben stans
    weet niet of ik dit bericht op je juiste plaats plaats
    maar wilde even mijn verhaal doen
    we zijn al met de 3 de ivf poging bezig
    ook deze is weer mislukt gisteren
    ook geen eitjes in kunnen vriezen.
    weet iemand wat de volgende stap is .
    ik hoor praten over ixi ?
    kan iemand mij uit leggen wat dat inhoud
    alvast bedankt
    groetjes stans

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Och jeetje... Al 3 IVF's mislukt :(.

Dan zou je inderdaad over kunnen gaan op ICSI. Daarmee ben ik ook zwanger geworden.

Bij IVF wordt de eicel en wat zaadjes bij elkaar gebracht op een petrischaaltje. Het zaadje moet dan zelf nog naar de eicel zwemmen en zorgen voor een bevruchting.
    Bij ICSI vindt een geforceerde bevruchting plaats. Dat wil zeggen: er wordt een zaadcel in de eicel geinjecteerd. De kans op een bevruchting wordt daardoor weer wat groter. Dus bij meer eicellen, meer kans op bevruchtingen, dus wellicht ook meer kans op cryo's (overgebleven embryo's die worden ingevroren).

Ik had de eerste keer bij IVF maar 5 goede eicellen waarvan er slechts 1tje bevrucht was en teruggeplaatst. Dit heeft geen zwangerschap opgeleverd.
    Bij ICSI had ik maar liefst 11 goede bevruchtingen, 1 terugplaatsing (waarvan dus nu zwanger) en 8 stuks waren goed voor de vriezer.

Ik hoop dat jij ook zoveel succes mag hebben bij je ICSI-poging!

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    ICSI is geen vervolgbehandeling op IVF. Er wordt IVF gedaan of ICSI, niet eerst het ene en dan het andere. ICSI wordt gedaan als je een hele slechte zaadkwaliteit hebt (< 1 miljoen zaadcellen) of als er met IVF geen of nauwelijks bevruchting optreedt. Als je niet aan deze voorwaarden voldoet, dan wordt er IVF gedaan.

Het verschil tussen IVF en ICSI is het laboratoriumwerk. Met IVF worden de zaadcellen los in een schaaltje met een eicel gedaan, er moet uit zichzelf bevruchting optreden. Bij ICSI wordt er één zaadcel in een eicel geinjecteerd. Je hebt dan niet al automatisch bevruchting. De kernen moeten nog gaan samensmelten en gaan delen.

Als jij al drie keer IVF hebt gedaan, dan neem ik aan dat je niet in aanmerking kwam voor ICSI. Alle randvoorwaarden voor IVF zijn dan goed geweest. Artsen zullen dan nu niet overgaan op ICSI. ICSI na IVF heeft ook geen meerwaarde, als je met IVF voldoende goede embryo's had. Cryo's komen niet vaak voor, dus het telt niet mee of er wel of niet wat ingevroren kan worden. Het gaat om het aantal embryo's/bevruchtingen uit het totale aantal eicellen. ICSI geeft niet een grotere kans op een zwangerschap, het is puur een methode om embryo's te verkrijgen als dat met IVF niet lukt.

In principe zijn er nu geen vervolgbehandelingen. Je zou kunnen overwegen om verder te gaan met IVF, maar het kan zijn dat je het dan wel zelf moet betalen. Over het algemeen worden er drie IVF-behandelingen vergoed, sommige verzekeraars vergoeden meer behandelingen. Dat zou je moeten navragen.

Succes!

Deel Deze Pagina