Wel of geen Tarwekiemolie en Vitamine D ?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Steph88, Jul 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Hoi hoii dames,

Ik ga morgen weer spuiten voor me 3e iui ronde, En nu had/heb ik van mezelf een niet al te dik bms na de eisprong hoogstens 8mm dik.
    Met gebruik van menopur injecties.

Ik heb me vorige cyclussen dan ook altijd aangevuld, met Tarwekiemcapsules vanaf cd. 1. Of het helpt geen flauw idee??.. ;) maar je begrijpt wel dat je van alles wilt proberen.

Maar nu had ik gelezen dat sommige dames hier, het gebruik van Tarwekiemolie juist afraden, omdat dit niet goed zou zijn ? .. Ik zou dan ook graag jullie advies willen lezen! .. wat evt. jullie arts of dergelijke hierover heeft gezegd.

Ook heb ik vaak gelezen dat veel dames een hoge dosis vitamine D slikken tijdens hun behandelingen... ( omdat dit een gunstig effect zou hebben op een evt. zwangerschap )
    Hoe staan jullie hierin ? kan dit gebruik kwaad ?

Momenteel slik ik alleen '' Multi zwanger worden ,, capsules van de etos. met folliumzuur

Alvast bedankt !

2. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

Feb 18, 2014
    837
    303
    63
    Ik moest extra vitamine D slikken van het ziekenhuis.. je weet het resultaat..

3. Same here. Met Tarwekiemolie geen ervaring..

4. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Dankje voor jullie antwoord.. ik heb vitamine D in huis van davitamon 10mg. 2 kleine tabletjes per dag zou dit genoeg zijn ?

Welk merk en hoeveelheid gebruikte jullie ?

5. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier nooit iets gebruikt anders dan gewone multivitamines. Is ook allemaal goed gekomen. Maar als je je er prettig bij voelt, dan werkt het zeker al 50%!

6. Bedoel je niet µg? Of mcg? Als je 20 mg slikt, slik je 20.000 µg. Dat zou 400.000% van de ADH zijn :D

Ik heb altijd 2 x 25µg geslikt (2000 eenheden).

Ik had/heb deze; Vitamine D3 25 mcg | De Tuinen

7. Steph88

Steph88 Niet meer actief

@ sharddixxx ... hahah ( oeps) ja µg dat bedoelde ik idd !

Dus 20 µg per tablet .. heb ik in huis. aha ! Dankjewel daar ga ik achterheen ! :)

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Ik heb tarwekiemolie gebruikt. Verder Ubiquinol (q10) om de kwaliteitvan de eicellen te verbeteren. Maar dat moet je een aantal maanden slikken, het heeft geen zin om dat vlak voor aanvang te doen. Daarnaast nog extra vitamine D wegens aangetoond tekort, visolie (omega3) en prenatal vitamins van Solgar.

9. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Je lichaam heeft goede vetten nodig om oa het bms goed te laten groeien. Het lichaam neemt vetten het beste op uit voeding dus NIET uit capsules. Neem noten, olijfolie en vette vis. Dat is het beste. Vit d is wel goed om extra te slikken.

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Als je goede capsules neemt is dat ook prima. Ik kan de hoeveelheid die aangeraden wordt niet wegeten hoor :)

11. Steph88

Steph88 Niet meer actief

@hilly dankje voor de informatie ! :) ik zal ook eens achter omega 3 gaan !

@nephthys.. ik eet dat sowieso altijd al :) denk dat goede capusels ter aanvulling ook kunnen bijdragen.

Share This Page