Geen vertrouwen en geen zin meer...

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by LW85, Sep 5, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Ik ben er even helemaal klaar mee.

Vanmorgen weer een hoop verdriet. Weer een ronde mislukt, weer overstimulatie. Toch geklust, en vanaf 3 dpo alweer bloed/bruinverlies. Dat hield op, na negatieve testen toch opeens duidelijke streep gisteren en weer wat hoop maar vandaag blanco en ongesteld. Op 9 dpo, en dus weer een veel te kort luteale fase want vanaf 3 dpo al steeds wat spotting.

De gyn. is op vakantie en pas woensdag aan het werk, maar dan opereert ze dus kan ze alleen bellen. Nieuw plan van aanpak moet dus over de telefoon besproken worden, op mijn werk want ik kan geen dag vrij nemen omdat ik gebeld wordt ergens op de dag. Donderdag heb ik een uitgangsecho, 1 dag te laat omdat ik op woensdag echt niet kan.

Ik heb geen vertrouwen meer in dat het goed gaat komen. We zijn nu 7 maanden verder en ik heb slechts 1 ronde gehad waarin mijn cyclus redelijk was, ondanks de hormonen. De andere rondes waren met overstimulatie, of juist geen reactie, te korte luteale fase, cyste, of zelfs ongesteld nog voor er uberhaupt een follikel groot genoeg was.

Ik weet dat ze me nu wel Utrogestan voor wil gaan schrijven, maar dan moet ik eerst een eisprong zien te krijgen, en dat mislukt dus steeds.
    Ik zie op tegen weer die dagelijkse worsteling om aan de telefoon een afspraak te maken die wel uitkomt met werk en gezinsleven.

Ik zie het echt even niet meer zitten , al die ziekenhuisbezoeken voor niks, al die uren in de wachtkamer, elke keer die teleurstelling na een echo met geen nieuws of slechts nieuws. Elk keer die hoop die weg is als op 3/4 dpo het bloedverlies er alweer is...

2. Ruubs

Ruubs Bekend lid

Feb 27, 2015
    976
    254
    63
    Female
    Heeeeeele dikke digiknuf voor jou en een heleboel liefs!!!!
    Sterke!!

3. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

Jun 14, 2014
    1,104
    83
    48
    Och meid, wat naar! Je hoopt op goed nieuws en als je elke keer moet dealen met slecht nieuws...Dat is niet zoals je hoopte dat het zou gaan! Dikke digiknuffel voor jou

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    He bah wat vervelend! Maar niet opgeven hoor!
    Ik moest deze ronde ook stoppen vanwege overstimulatie en 4 dagen na de laatste hormooninjectie werd ik ook al 'ongesteld' (een anovulatiebloeding eigenlijk want heb geen eisprong).
    Zo kut is dat dan, want ik heb geen idee wat ik ervan moet denken. Zelf heb ik volgende week woe (de 14e) pas wee een echo en hopelijk zitten er geen cystes o.i.d. zodat ik weer met de hormonen kan beginnen.
    Vreselijk teleurstellend is dat dan. Zeker van die mededelingen als 'neem 3 weken even rust om je eierstokken zelf wat rust te geven'. Een dikke vinger, denk ik dan ;)
    Kom op meid! Komt allemaal goed

5. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    Och meid, wat super naar :( waarom hou je niet ff pauze? Zodat je ff op adem kan komen en al het gedoe even los kan laten. Dan kan je ook op je gemak afspraken plannen en praten over het plan van aanpak. En met pauze is niks mis, het is zelfs broodnodig! Bij ons waren de pauze altijd ff goed, al dan niet verplicht.

Sterkte en dikke knuffel!

6. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Thanks voor de lieve reacties.

@Pandavliegen: Pauze zie ik niet zitten, het is vooral de onzekerheid nu van wat de opties zijn nu blijkt dat de ovulatie-inductie bij mij geen succes is. Hebben in juli een pauze gehad, dat was heerlijk, maar ik denk niet dat dat mijn gevoel zal veranderen. Heb ronde 1 en ronde 3 en 4 ook af moeten breken en pauze gehad en na ronde 4 een cyste dus toen ook rust.

Moest het gewoon even kwijt. Heb nu de afspraak gemaakt dat ze woensdag na 16.30 belt zodat ik het gesprek niet op mijn werk hoef te voeren, en ik kan donderdag ochtend voor ik naar college moet voor de uitgangsecho en dan is er als het goe is dus al een nieuw behandelplan gemaakt.

Het blijft gewoon rot, eerst voor ons eerste kindje zo veel gedoe en ellende en had stiekem de hoop dat de tweede beter zou gaan omdat alles al redelijk bekend was, maar nu heb ik spijt dat we niet eerder voor een tweede zijn gegaan. Daar komt bij dat echt iedereen in onze omgeving opnieuw zwanger is of net een kindje heeft gekregen dus dat is erg confronterend. Hoorde vandaag een moeder tegen een andere moeder zeggen (op het kdv) misschien moet je ook maar nog een kindje nemen.
    Oei, dacht je moest is weten hoe dat kan zijn om te horen...

Maargoed, we zien wel weer, voor nu is in ieder geval mijn hart weer even gelucht.

7. wepie

wepie Actief lid

Nov 2, 2014
    216
    99
    28
    Het is een ontzettend moeilijke en eindeloze tijd helaas. Met heel vaak alleen maar hoop momentjes en vervolgens teleurstellingen. Maar er komt een moment dat het wel lukt!! Heb vertrouwen. Bij ons leek het ook uitzichtloos. Niets hielp de medicijnen niet de injecties niet maar toen ineens uit het niets na 1,5 jaar (zelfs de gyn was helemaal verbaasd van huh hoe kan dit ineens!) had ik twee mooi groeide eitjes dat nu 2 mooie mannetjes zijn van alweer 10 maanden.
    Heel erg veel sterkte de aankomende periode en ik hoop voor jullie dat het ook heel snel raak is! Het is jullie gegund ^^

8. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

Apr 1, 2015
    2,820
    636
    113
    Jeetje meid :( wat naar om te lezen!
    Goed dat je toch die afspraak naar woensdag hebt gekregen.
    Utrogestan is idd goede oplossing om je LF te verlengen..
    Begrijp ik dat je iui doet? En ander hormoon voorstellen om te gebruiken voor stimulatie?
    Tij gaat keren, nu geloof je het nog niet maar het blijft geen negatieve spiraal.. Ineens rolt het balletje toch jullie kant op.
    Wij hadden ook een periode alleen maar negatieve berichten.. Wilde het zh niet meer in, dacht gaan we weer.. Maar het tij keert!
    Dikke knuffel

9. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Nou, alsof mijn eigen gyn (tevens fertiliteitsdeskundige) het aanvoelde...

Ze belde gisteravond met dat ze niet meer wist hoe ze in dit ziekenhuis met mij verder moest. Ze wil me doorverwijzen naar het Erasmus MC.
    Motivatie: In dit ziekenhuis (IJsselland) zijn te weinig gyneacologen met kennis van vruchtbaarheidsbehandelingen. Zij kennen alleen de standaard protocollen en weten niet hoe te handelen als die niet werken. In jou geval heb je een heel specifieke behandeling nodig dus elke echo moet gemaakt worden door iemand die het inzicht en de kennis heeft om de behandeling meteen aan te passen wanneer er iets verandert. In dit ziekenhuis ben ik de enige die dit kan, maar ik werk maar 3 dagen op deze locatie waarvan 1 op de OK dus ik kan niet al jouw echo's maken..
    In het EMC zitten meer artsen die dit goed kunnen.

Pfffff. Wat viel dat tegen.. Ik mag nu nog 1 ronde hier proberen met Gonal-F 37.5 in de hoop op 1 of max 2 eitjes en geen overstimulatie. Hier heb ik zelf op aangedrongen, omdat ik 3 weken heb gewacth op een nieuw behandelplan en vervolgens op dag 3 krijg te horen dat ze niet verder willen hier.

Bleek bij mijn uitgangsecho vanmorgen ook nog vocht in mijn eileider te zitten. Hoeft niks te betekenen maar doet moet volgende week wel weg/minder zijn anders moet daar eerst aan behandelt worden... :(

Share This Page