Ik had denk ik even aan dat meisje gevraagd wat ze ermee bedoelde. Aan wie ze het geld dan ging geven etc... Vaag zeg! Maar ik heb ook niet altijd cash in mijn portemonnee. Het ligt er maar net aan wat ik in mijn portemonnee heb zitten. Meestal geven we 50 ct, 1 euro of 2 euro, maar niet meer!
Hier komen ze niet vaak aan de deur, maar een aantal buurvrouwen collecteren voor de KWF en nog wat doelen. Daar geven we dan 7.50 of zo aan. Als er iemand anders komt geef ik zo'n 2 euro, of wat ik nog heb. Ik koop ook meestal kinderpostzegels, en met die kaarten acties (dat kinderen kaarten komen verkopen) doe ik alleen mee als het leuke kinderen zijn (ja echt erg ik weet het!! Maar wij hebben echt van die ongelooflijke rot kinderen in de buurt die altijd alles slopen, die gun ik het dan gewoon niet) En als ze tegen mij zouden zeggen doe maar een briefje dan zou ik ze ook tabee gezegd hebben, dat vind ik wel wat brutaal hoor.
Doe mij maar een briefje??? Die gaat zeker voor zichzelf beginnen! Wij hebben in de flat ook altijd van die rotkinderen en met St Maarten en Halloween enzo komen ze ook altijd aan de deur voor snoep. Wij hebben nog geen kindjes en weten dus ook nooit wanneer dit is, dus vorige keer zei ik ook tegen o'n jochie dat ik geen snoep had. Zegt ie doodleuk dat ik ook wel geld mag geven! Toen ik vervolgens zei dat ik dat wel heel brutaal vond kreeg ik ook nog te horen dat ik niet zo moest zeiken, want ik kon ze best wat geld geven!! Moet niet gekker worden hoor! Ik heb ze vervolgens maar even van de galerij afge....Bij wijze van spreken dan! Want wel alles slopen als er niks te halen valt, ja doei!
ik vind dat altijd wat lastig, ik doe mee aan de bankgiroloterij en de postcodeloterij dus doe ik indirect ook mee aan de goede doelen (ongeveer 10 euro per maand daarvan wordt besteed aan goede doelen) maar ik voel me altijd zo verplicht om iets te geven omdat ze voor de deur staan en er een lijst bij hebben met welke buurvrouw hoeveel heeft gegeven, en dat vind ik wel vervelend., ondertussen houden we maandelijks niet zo heel veel over. meestal probeer ik 1,50-2,00 euro te geven.
Ligt er aan wat het is. Voor voetbalverenigingen enzo geef ik niks vind ik totale onzin. Soms hebben we, zoals toen ze van het kankerfonds kwamen, geen kleingeld in huis,dan houdt het ook op. Maar als ik echt iets een goed doel vindt geef ik 1 euro ofzo, meer niet want zelf hebben wij het absoluut niet breed en dat gaat alleen maar minder worden. Vorig jaar stond de dierenbescherming aan de deur en prompt allebei mn poezen in de gang,hahah wij allebei nou dat kunnen we niet weigeren dan
hahah ja zo iets heb ik ook. Maar in december komen ze je altijd gelukkig nieuwjaar wensen en hun handje ophouden. Ik heb dat ook ooit gedaan maar ik heb dus niks gekregen he...van niemand gewoon. Was zo teleurgesteld dat ik daarna gelijk met mijn wijk gestopt was hahaha Hier hebben wij nooit krantenjongens in de flat heerlijk
Soms hoop ik dat ze me niet gezien hebben en doe ik niet open hahaha... oh wat erg. Ik geef meestal 1 a 2 euro. De laatste die kwam, kwam voor de ouderenbus hier in het dorp met het verhaal dat de bus onderhoud nodig had. Ik gaf een euro aan los geld. Hij nam het in zijn hand aan en ging tellen hoeveel ik had gegeven. Hij liep weg en mompelde dank je wel. Ik stond versteld wat er gebeurde en besloot ter plekke niet meer aan onbekende acties geld te doneren. Van de kankerstichting krijg je vooraf zo'n klein envelopje. Die vind ik veel prettiger. Je weet dan dat ze komen en kan je het alvast klaarleggen.
Hier geen envlopje gezien.. Wat raar van die vent zeg!!! Onbeschoft ook beter iets dan niets geven toch...
Die krantenjongens vind ik ook zo raar. Wij krijgen een paar krantjes / reclame. In december kwamen er zoveel van die mensen aan de deur, nog nooit gezien. Ik ging me toch stellig afvragen wie het allemaal waren, ik heb ook maar geen geld meer gegeven. Volgens mij ging gewoon de hele hangjeugd uit de regio de deuren langs om te schooieren!
Geef ook meestal 1 of 2 euro aan goede doelen als de kankerbestrijding en de nierstichting. Heb hiervoor meestal wel wat kleingeld liggen. Doelen die me niet aanstaan of die ik niet ken steun ik ook niet. Pasgeleden kwam er iemand hier aan de deur vragen of ik lootjes wilde kopen voor de loterij van het Nederlands Kampioenschap voor Dweilorkesten. Dat vond ik dan wel zo apart dat ik maar heb meegedaan.
Inderdaad wij hadden ook een zakje van de kankerstichting... vond ik ook erg prettig (minder prettig was dat diegene die kwam collecteren de net in de straat gekomen nieuwe buurvrouw was, die van 's ochtends tot 's avonds loopt te gillen tegen man en kinderen en zuipt als een *** -reputatie was haar al vooruitgesneld..-) Maar goed zakje lag al klaar Kranten/folder bezorger is heel makkelijk, diegene die daadwerkelijk bezorgen krijgen van de organisatie waarvoor ze bezorgen een soort kaartje (formaat visitekaartje vaak) met daarop naam van de organisatie en fijne feestdagen..die ze moeten overhandigen aan je (ookal geef je niets, ben je niet thuis, gooien ze hm door de bus.. of proberen t later nog een keer) hebben ze die niet.. ga er maar vanuit dat de lokale hangjeugd de boel aan het flessen is MIjn broertje heeft namelijk jaren folders bezorgd toentie op de middelbare school zat.. En alle andere organisaties moeten legitimatie bij hebben zowel van zichzelf als een soort pas van de organisatie waarvoor ze collecteren en de vergunning dat ze langs de deuren mogen gaan voor geld (jaja zelfs erg strikte regels..) Hier doen we ook mee aan de postcodeloterij.. dus das wel indirect.. Astmafonds krijgt 10euro (mijn vrouw heeft astma, net als schoonmoeders en zwager..) Kankerstichting tussen de 5 en 10 euro, ligt aan het biljet wat ik nog heb..of overig klein geld.. Andere bekende zoals hart/nier/reuma/wnf enz tussen de 1 a 2 euro Ligt ook aan de inhoud van mn zak of tas.. Hier op t dorp hebben we heel wat wijkverenigingen, die hebben hun leden om hun te spekken vind ik.. Alleen voor de carnavalsoptochtsponser iets geef ik ook altijd wat.. zodat de verenigingen hun wagens kunnen bouwen, leuk voor de kids.. en 1x per jaar komt de voetbalvereniging voor lege flessen, die krijgen dan wat ik heb staan, das vaak 2 flessen ofzo. Stichting de Harmonie (muziekvereniging) haalt 1x per maand bij ons het oud papier op, dat hoeven wij alleen maar aan straat te zetten, voor ons makkelijk en voor hen leverd het een centje op. En alle andere dingen zoals de Plusbus enz.. nee sorry die krijgen niets.. daar begin ik niet aan.. van die vage acties zonder collectebus.. Hier komen ze (nog) niet aan de deur voor kinderpostzegels ofzo.. maar ik weet zeker dat mijn neefje en nichtje me over een paar jaar wel weten te vinden Al met al gaat er toch veel geld in zitten als je ze allemaal afgaat..
Hahaha, wist niet eens dat er een Nederlands Kampioenschap voor bestond. Maar wat ik geef varieert van 50 cent tot 2 euro. Ligt eraan waarvoor het is. Maar wat ik pas had, vond het zo onbeschoft! :x Ik stond boven, Kenji te verschonen, toen de bel ging. Mijn man stond te koken, dus die hoorde de bel denk ik niet. Kort daarna ging weer de bel. Ik had Kenji inmiddels in zijn bedje gelegd, en meteen ging de bel weer. Dus ik storm de trap af, omdat ik dacht dat dat ons pap of mam was. Stond er een collectant aan de deur. Dus ik zeg zo: "Oh, ik dacht dat het iemand anders was, omdat je zoveel aanbelde. Als ik dit had geweten had ik niet open gedaan." Zegt de vrouw doodleuk, (want ik ken haar): "Oh ja, jullie oma zei al, ik denk dat ze met de kleine bezig is." Mijn oma was kort van te voren namelijk net de deur uitgelopen bij ons. Als je dat hoort, bel je toch niet zo vaak aan? Met mijn stomme kop heb ik nog wel iets gegeven, maar achteraf heb ik er spijt van. Ik weet niet eens meer waarvoor het was.
De Kankerstichting ofzo krijgen meestal 3-4 euro. Wij hebben een potje in de kamer staan waar al het kleingeld in gaat. Dus hebben altijd wat in huis. De kranten/folder bezorgers krijgen hier niets. Die krijgen toch gewoon salaris!? Vind het een beetje onzin om ze dan ook nog een "fooi" te geven. Hier komen trouwens wel erg veel mensen aan de deur. Niet alleen collectanten, maar ook mensen die iets willen verkopen. Zelf gemaakte schilderijen, zelf gemaakte kalenders, mensen die komen om de bijbel te "prometen" (weet even niet hoed het te noemen) noem maar op. Op een gegeven moment doe ik de deur niet meer open.
@Suzie83.. kan ook nog hele verhalen vertellen over mensen die de bijbel komen profeten.. Nu vind ik ieder zijn ding en je moet vooral iedereen in zn waarde laten en iedereen mag zn geloof lekker zelf kiezen.. maar van de Jehovagetuigen daar krijg ik een punthoofd van op zondagochtend..:x Nu zijn ze hier nog niet aan de deur geweest, denk dat ze Kruisland niet kunnen vinden haha maar in Hoeven (waar ik hiervoor gewoon heb) wisten ze ons wel te vinden hoor.. heb er 2 jr gewoond en zijn wel 8x langsgeweest.. bij de 8e keer waarbij ik dus in pyjama de voordeur opendeed was ik het erg beu.. na een goedemorgen begonnen ze over of ik het geluk al gevonden had enz.. Ik uhuh uhuh uhuh.. ik zo: Nou beter verhaal dan de vorige keer in ieder geval, maar mijn vriendin ligt nu in bed en die stond ik net op het punt een beurt te geven *excuus mijn taalgebruik* dus ik ga nu de deur dichtdoen en wens jullie een hele fijne dag.. Ze zijn NOOIT meer langsgeweest..
Losgeld heb ik weinig, en als ik losgeld heb doe ik het in de spaarpot van mijn kindjes, dat vind ik een goed doel! haha. Plus ik ben lid van de postcode loterij met 5 loten, dus steun bijna alle goede doelen zowat! Ik irriteer me alleen maar aan die mensen voor de deur...
vorige week kankerbestrijding aan de deur gehad en die geef ik meestal rond de twee euro, ook afhankelijk wat ik in huis heb, nierstichting, hartstichting e.d. meestal 1euro, voor de plaatselijke voetbalvereniging of mensen die een kruidkoek verkopen geef ik schandalig genoeg niks, puur alleen om het feit dat ze standaard elke twee weken aan de deur komen, en het voor 5euro verkopen, vind ik te veel...
Hahaha de collectanten...erg he! Hier is het wat we maar in de zak hebben hangen..is dat niets dan is het pech voor het doel wat er langs komt...soms zeg ik ook glashard nee...zoals bij jantje beton. De rare dingen zeg ik ook nee tegen..vooral als ik er nog nooit van heb gehoord. En voor locale dingen alleen als ik het ken en het ook zinnig vind. Carnavals vereninging ja! Want die geven je dan ook een groot boek...dus vind ik wel de moeite waard. Maar hier hebben ze ook iets nieuws...komen er groepen kindjes langs de deur...wij doen mee met een ruilspel. Ik heb hier...potje jam bv...en wil dat ruilen tegen iets groters of duurders...pfft eerste keer heb ik nog gedaan gaf een pak melk mee voor een (over datum) pakje speculaas...maar 2e 3e 3n 4e keer zei ik gewoon nee niets in huis.......ja sorry hoor...zit ik met allemaal rommel...En heb echt niets in huis wat ik kan missen...(niet al te ruim budget laatste tijd). Maar goeie doelen krijgen dus wat er in mijn zak zit...soms is dat 20 cent...soms ook wel eens rond de 5 euro...Vooral het kankerfonds krijgt een briefje...(veel familie die het heeft gehad en of er aan overleden zijn)....vaak is dat wel eens een tientje...zie je die collectanten glunderen hahaha...das wel leuk. En idd ze moeten ene kaartje hebben voor legitimatie enz....dus daar kan je altijd naar vragen als je het niet vertrouwd...kijk ook naar de collectebus...want die moet dicht zijn en verzegeld..is dat niet zo dan kan je het niet vertrouwen... Groetjes, Miranda