ligt eraan wat we in huis hebben. Meestal 50 cent of een euro. Voetbalacties doen we niet aan. We krijgen ook nooit kinderen voor heitje voor een karweitje aan de deur eigenlijk. Als ik de stichting heel goed vind geef ik wat meer.
Precies, die kunnen hier ook meteen vertrekken! Sta je aangemeld bij Infofilter (dat scheelt een heleboel telefonisch gezanik), komen ze aan de deur... het moet niet gekker worden Goede doelen krijgen altijd wat, al was het alleen maar om de moeite die die mensen doen (heb zelf ook ooit gecollecteerd en niks is zo vervelend als de mensen binnen zien zitten, maar totaal genegeerd worden...)
Ja hier komen ze 9 van de 10x niet eens en we wonen in een flat dus ja dan zie je ook niet elke keer echt iemand. Ik had dat ook niet hoor dat ik geholpen werd enzo maar denk dat het serieus gewoon kwam omdat ik een kleur heb maarja boeie is hun probleem
Ik kijk altijd wat ik in mijn portemonnee aan kleingeld heb en dat geef ik. Ik laat iig nooit iemand zomaar weggaan. Mijn man wordt soms helemaal gek van mij, want ik sta altijd klaar om geld te geven om te luisteren naar wat ze te vertellen hebben. Laatst weer donateur geworden van Amnesty door iemand die aan mijn deur stond. Was zelfs zo enthousiast dat ik haar binnen heb uitgenodigd om wat meer te vertellen. En mijn man maar zuchten en steunen..
Ik heb vroeger, toen ik nog een klein meisje was, zelf wel eens collecte gelopen.. Je krijgt dan een paar wijken toegewezen, en degene die het meeste geld ophaalt krijgt een klein kadootje.. Maar goed, om zo'n klein kadootje zullen ze toch niet zo brutaal gaan zijn?
Nu ik ben daar heel eerlijk in, op het moment geef ik niets. We zitten nogal in een financiële crisis en moeten elk dubbeltje drie keer omdraaien. Collectes zijn allemaal leuk en aardig, voor mensen die genoeg geld hebben...
ik geef alleen aan de kankerstichting en astma fonds. ligt eraan meestal 1 of 2 euro. krantenbezorgers krijgen van mij ook zoiets. ligt er helemaal aan wat ik in mn portemonne heb.
Ik ben zelf zo vervelende collectante . Ik loop al jaren voor het diabetesfonds en de hersenstichting. Eigenlijk maakt het mij niet uit of mensen 10 cent geven of 10 euro. Ook als mensen vriendelijk aangeven niks te kunnen geven, is dat ook geen enkel probleem. Maar uitgemaakt worden voor rotte vis, uitgenodigd worden voor een gezellig onderonsje in de slaapkamer bij een vieze oude man , mensen die wegduiken achter de bank als ze je voor de deur zien staan etc. :x. Sommige mensen zijn echt vreselijk onbeschofd! Ik doe het niet voor mezelf om avonden achter elkaar in de vrieskou te lopen na een dag hard werken en een beetje vriendelijkheid kan echt geen kwaad. Al lijken sommige er allergisch voor!
ik geef eigenlijk altijd iedereen iets... wel eerst even checken of het wel een echte collecte is.. verder kan ik me helemaal voorstellend dat je niets geeft als je het niet breed hebt hoor! mensen die wel wat kunnen missen moeten dan maar wat geven he?.. liefs
erg is dat he? heb zelf ook jaren als scoutingleidster met de kids langs de deuren kerststerren verkocht.. sommige reacties...:x echt belachelijk.. ik verplicht je toch niets te kopen denk ik dan? en er zijn dan zelfs kinderen bij... die behandel je toch niet zo? tsss.. zeg gewoon vriendelijk nee..
Als er zo'n meisje voor een vaag iets aan de deur komt, zou ik ook niks geven. Iemand die ik ken heet Polen met zijn achternaam en die is ooit (in zijn jongere jaren) langs de deuren geweest met z'n actie: Help Polen de winter door... Wij geven gewoon wat voor kleingeld we in huis hebben tot max. 2e. Maar moet zeggen dat ik wat guller ben als mijn vriend.
Ik probeer aan elk goed doel ook Jantje Beton toch 1,50 tot 2 euro te geven, en de krantenjongen krijg took zoiets. Mijn man vind het eigenlijk niet nodig aangeZien wij ook in geldnood zitten, haha, zo zegt ie dat altijd. Ik heb zelf diabetes maar voel me nou niet geroepen om omdat ik zelf diabetes heb meer te geven aan het diabetesfonds. Ieder fonds is gelijk. Maar misschien geef ik wel altijd omdat wij niet maandelijks of jaarlijks doneren.
Ik geef hier aan elke collecte mits het geen rare vage dingen zijn. Net wat ik huis heb, varieert van 0,50-2,00 euro Hier ook niet teveel over maar doen verder niks maandelijks
Alle collectes een euro. Kaarten zoals unicef koop ik wel, of voor gehandicapten. Jongens die met de feestdagen het weekblaadje geven, geef ik ook een euro.
Dat meen je toch niet he? Zijn sommige mensen echt zo onbeschoft? Verschrikkelijk zeg. Wel super dat je gewoon door blijft gaan, heb ik echt respect voor