jep ook hier waren ze er weer nu van eneco en hoelaat om 17.45 wat een tijd en niet 1x bellen nee 4x en dan ook nog staan bonken op het keuken raam ben er naar toe gelopen en geroepen dat ie heel snel moest maken dat ie weg kwam want dice lag immers net te slapen en wij aan het eten en dan probeerd ie nog verder te lullen ohja heb ook zo'n 2 maand geleden eenb stikker besteld maar nog steeds niet gehad jehova's doe ik niet voor open collectes geef ik vaak wat kleins als ik wat in huis heb laatst stond er hier 1 voor de deur en had net alle klein geld in de spaarpot gedaan zegt ie doodleuk ooh doe maar een briefje nou dacht het niet
Hier is het met periodes.. collectanten wil ik best wat geven maar tegenwoordig moet je meteen ergens lid van worden voor een x bedrag per maand, nou daar pas ik voor. Dan ben ik straks lid van wel 20 goede doelen... Jehova's getuigen komen hier weinig aan de deur, maar als ze komen en ik heb tijd vind ik het altijd wel leuk om met ze te praten, maar ik ben zelf jehova's getuige geweest
Het gaat zeker die sticker van radar? Ik heb hem ook nooit ontvangen en een mail gestuurd naar radar. Kreeg hem binnen 1 week binnen... Dus meiden mailen naar radar
Collectes vind ik niet zo erg. Wel de mensen die je iets proberen aan te smeren. En dan nog gek staan te kijken als je het niet wilt hebben. Zowel aan de deur als aan de telefoon. Laatst iemand van de Nederlandse Energie Maatschappij (telefoon) _ Wij mogen u een aanbieding doen mevrouw! Ik: Heel leuk, maar ik heb geen interesse, wij hebben al stroom. _ O, maar wilt u dan geen 300 euro per jaar besparen? Ik: nee hoor! Haha, ik kon haar bijna horen denken! Of: _ Hallo mevrouw, u hebt een tijdje terug een dochter gekregen zie ik! Ik: ja _ Nou nog gefeliciteerd, dan mag ik u iets leuks aanbieden. U bent geselecteerd en ik mag u 2 pakketjes van de disneyclub toegesturen. U kunt dit binnen 8 dagen terugsturen al u het niks vind. Als u het besluit te houden betaald u maar 8,95. Terwijl 1 pakketje al 8,95 kost! Ik: nee bedankt _ Wat houd u tegen? Ik: de kosten! Dan moet ik dus weer iets gaan aanschaffen. En hoe ze altijd aan je telefoonnummer komen?
Hehehe als ze mij opbellen zeg ik gelijk nog voor ze hun hele verhaal kunnen doen: Nee geen interesse daaag. Hahah en dan hang ik op Maar ik heb al onze nrs gezet op die lijst dat je niet meer gebeld wil worden.
Jusi: Nee idd, dat is nou juist het verschil! En er is dus maar 1 organisatie die dit Wel voor elkaar krijgt. Je kunt het ze gewoon vragen hoor als je de reden wilt weten, ze zullen je niet meteen in de boeien slaan....Met ze omgaan hoeft natuurlijk niet. Ik vind wel dat er veel vreemde reakties en uitspraken op dit forum over ze gedaan wordt. Alsof iedereen trots is op de manier waarop ze nee zeggen aan de deur, vind ik gewoon zielig. Tis meer stoerdoenerij. TessMe: misschien toch nog ff wat meer info opvragen hoe het werkt
Ik had onze telefoonnummers ook doorgegeven op die site, en we werden een tijd niet meer gebeld en nu begint het weer. Zodra ik op onze vaste telefoon een anonieme oproep zie, neem ik al niet meer op.... En als ik per ongeluk iemand eraan heb, zeg ik ook meteen: Geen interesse en hang ik op. Anders blijven ze doordrammen... Jehova's komen hier niet aan de deur, zie ze wel vaker door de straat lopen met hun koffertjes, foldertjes en nette kleertjes, maar hier lopen ze altijd voorbij. Collectanten geef ik altijd wat, al is het maar 10 cent bij wijze van spreken. Ik collecteer zelf voor de dierenbescherming, en dan zie je pas hoeveel mensen niks geven. Ik kreeg zelfs van iemand als antwoord: Ik heb niks met dieren
Nou, van mij is het echt geen stoerdoenerij, al weet ik niet of je mij bedoelde. Maar ik vind het nogal opdringerig dat een Jehova langs de deuren gaat. Dat vind ik net zo irritant als mensen die hun mening proberen op te dringen. Maar vind jij het dan wel normaal dat een Jehova achterom loopt omdat de voordeurbel het niet doet? Dat overkwam mijn oma een keer namelijk.
heeeee voor die irritante telefoontjes heb ik me afgemeld op infofilter en dat werkt echt (al bijna een jaar niet meer gebeld) 1 x trouwens door amnesty international en toen heb ik gezegd dat ik me bij infofilter had aangemeld dus eigenlijk geebn zibn had in telefoon dus die man netjes sorry gezegd en me uit het bestand gehaald aan de deur komt hier nooit niemand alleen voor collectes en daar geef ik graag aan
Toen ik nog thuis bij me ouders woonde kwamen ze ook heel vaak langs. Dat Jehova centrum zit ook vlak bij mijn ouders huis. Zo ook een keer was mijn vader ziek thuis van zijn werk en lag boven op bed. Me zusje, moeder en ik waren beneden toen we een man in pak met een akte tasje het pad op kwam lopen. Dus wij van oooh nee weer Jehova. Dus wij duiken met ze drieen achter de bank terwijl we wisten dat hij ons gezien had. En hij maar bellen aan de deur, en wij lagen slap van de lach achter de bank. Komt me pa naar beneden en doet de deur open. Wat denk je was het de controleur van mijn vaders werk, om te controleren of ie wel echt ziek was....
Bij ons kwamen ze ook heel vaak. Toen heb ik gezegt van dat ik van de lijst afgehaalt wilde worden. Tot hede heb ik ze niet meer zien. Wij liepen een keertje in de wijk. Toen kwamen 2 mannen op ons af/ fietsen voorbij. Ze stopte en ze vroegen wat aan ons. Dus wij dachten van ze willen de weg weten hier.... (ze praate met een engels accent) maar al vrij snel was het duidelijk dat ze van de Jehova's waren. Jongen zei: Ik en mijn vriend zijn helemaal uit Amirica gekomen.... MIjn man zei: Zo dat is een eind fietsen, Jongen zei: ehhhhhhhh eigenljk niks meer ze fietsen door.....
De collectes geef ik altijd wel iets. Maar als ze bv geld komen vragen voor de harmoni dan vertik ik het he. Ik ga daar echt niet voor betalen, want ik precies wat ze met dat geld gaan doen, opzuipen met feestjes. Ik geef liever een euro meer aan de kankerbestrijding of zo en die goede doelen geef ik altijd iets aan.
Collectes geef ik altijd wat. Jehova's komen hier niet meer. Ik draag een hoofddoek en toen ze hier aan de deur kwamen keken ze elkaar aan en zei er eentje: 'Sorry mevrouw, maar woont hier iemand die alleen Engels spreekt?' ik: 'Euhm nee, hoezo? man: 'Ja we dachten dat hier iemand woonde die alleen Engels sprak, die zochten we namelijk, maar dan zitten we fout.' Vond het zo'n rare smoes, het was mij allang duidelijk dat het Jehova's waren, de dame had ook gewoon een foldertje in dr hand.. ze waren ook al alle andere deuren in de straat afgegaan. Blijkbaar wilden ze niet eens te tijd nemen om me te 'bekeren', zegt me toch wel iets over hun overtuigingskracht.
wij hadden ene jehovastel naast ons wonen..Ik vond het naar buiten toe altijd erg vriendelijke aardige sociale mensen. Ze deden veel vrijwilligerswerk en waren ook naar ons erg sociaal/ oplettend. het eerste jaar stuurden we ze een kerstkaart, hij kwam netjes aan de deur ebdanken voor het gebaar en de kaart en uitleggen dat zij dat niet vierden..Toen hebben we een gesprekje gehad over hun manier van leven en de onze..en geresepecteerd dat die anders waren. Prettig! Soms als jehova's aan de deur komen en ik heb tijd wil ik wel eens met die mensen in gesprek gaan..ze dringen niks op, ze doen wat zij denken dat horot volgens hun geloof. irritant misschien maar ik kan er wel een klein beetje respect voor hebben..omdat ik denk als je écht in God gelooft .écht vanuit je ziel gelooft..dan zou ik niet begrijpen dat je dat niét ook aan anderen wilt geven. Dus t lijkt mij een logisch gevolg van écht geloven (maar da's idealistischt want ik weet ook wel dat het voor hun gewoon hun plicht is en blabla) Ik was eens hoogzwanger toen ik een jehova mevrouw aan de deur had en zij begon haar betoog met: 'zoals u wel weet is de wereld in grote duisternis aan het raken en bezig aan zijn ondergang"...Waarop ik haar stomverbaasd heb verteld dat mijn wereld op dat moment juist enorm 'in bloei'stond en dat ik binnenkort mama werd en dat dat t mooiste was wat me kon overkomen dus dat ik nu echt niet zat te wachten op hel en verdoemenis preken..Dat begreep ze en toen is ze weggegaan! Maar goed, het topic ging over hoe vervelenbd het is als er mensen aan je deur komen..Ik vind dat óók erg vervelend. Ik wil gewoon es zonder make up in mn huis kunnen lopen, of in mn ochtendjas om 2 uur s middags als ik eens ene dag vrij ben..maar dat doe ik niet gewoon omdat er soms wel 4 keer op een middag iemand iets moet...aaaargh wat enoying!
Meryem..wat vreemd dat ze mensen met een hoofddoek niet willen bekeren..zouden die al 'afgeschreven'zijn?
Het ging in dit geval helemaal niet over mensen met een hoofddoek. Deze getuigen wilden mensen bezoeken die alleen engels spraken, net zoals er ook mensen bezocht worden die chinees, pools etc. spreken bezocht worden door mensen die dit ook spreken. Er was blijkbaar een verkeerd adres opgegeven. De reden dat ze verder geen gesprek aangingen met deze mevrouw is omdat dit "nederlandse sprekende' gebied bij een andere groep getuigen ligt. Niva: idd er is geen moeten in het spel van het bezoeken van mensen, als je echt overtuigd bent wil je dit andere mensen niet onthouden. Waar het hart vol van is loopt de mond van over. Jusi: Deze mensen willen hun mening niet opdringen, als je geen belangstelling hebt is het ook prima, eigen keus. En dat ze achterom zijn gegaan omdat de bel het niet deed, in sommige gebieden is dit de gewoonte. Maar misschien zegt het juist wel iets over de dringendheid van hun boodschap en de interesse die ze voor je oma hebben om die te willen delen.
Dochter van de duivel? nou sorry hoor de grootste onzin! Mijn ouders zijn ook jehovah's getuigen, en ik zit er ook niet bij, maar dat zou ik zeker ook de dochter van de duivel zijn , want heb sex gehad voor het huwelijk en hem een kindje voor dat ik getrouwd was ( ben ik nog niet) maar dat moeten mijn ouders zeker niks met mij te doen hebben volgens andere mensen? Nou nee hoor ik heb nog steeds een goeie band met mijn ouders nog beter zelfs. Mensen mogen niet oordelen, over iets waar ze niks over weten,maarja dat is makkelijk he Sorry hoor ik heb een hekel aan mensen die hun oordeel zo klaar hebben daarover.
Ik denk dat hun na bezoeken aan het doen waren, en dat is mensen op zoeken die een tijd geleden wel hadden gezegd dat ze er meer van wilden weten, maar dat ze denk ik het verkerde huis nr op hebben geschreven, dus niet te snel oordelen.
we gaan effe offtopic maar ben nu wel nieuwsgierig: Gina18 , zijn jouw ouders dan erg modern of soepel? Want in principe zouden ze om die reden inderdaad de banden moeten verbreken toch? dochter van de duivel vind ik een beetje zo'n 'slechte- hardcore- thunderdome-uitspraak' lijkt me toch niet echt dat susanne dat tegen mensen aan de deur zegt?