Mensen aan de deur

Discussie in 'De lounge' gestart door Mazz, 27 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    Ik vind mijn ouders eigenlijk gewoon als iedereen, alleen hun geloven ergens in, maar het is niet zo dat ze de banden moeten verbreken, want ik blijf toch altijd hun bloedeigen dochter, mijn ouders waren niet zo van met dwingen ook met mij van jij moet mee dit en dat hun hadden gewoon regels net zoals ieder ander ouder, tuurlijk ze vonden het jammer dat ik ermee gestopt was, ik had er zelf totaal niks mee,

maar moet wel zeggen dat het vaak de oudere generatie is, die vaak hun mondje klaar hebben, want toen ik zwanger was keken ze in het begin( de oudere generatie laat ik het zo zeggen,) beetje raar naar mijn ouders, van heb jij zo'n dochter, maar er waren genoeg die het super leuk vonden, en zelfs op kraamversite kwamen bij mij,

En mijn moeder neem af en toe wel eens de kleine mee om gewoon even met haar te showen , omdat ze toch echt trots is dat ze oma is en mijn vader natuurlijk ook.

Maar ik wil eigenlijk alleen zeggen, dat niet allen mensen die jehovah's getuigen zijn, zo raar doen aan de deur etc...

Want daar heb ik mijn eigen ouders als voorbeeld voor. Gaat beetje offtopic maar wou het graag even kwijt, en daarboven mijn andere berichtje komt beetje bot over maar wist even niet hoe ik het anders moest zeggen. :oops:

2. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Bij mij zat vroeger een jongen in de klas waarvan de ouders ook Jehova's waren. Met heel veel vieringen mocht hij niet mee doen. Ook een keer met de viering van carnaval op school. Iedereen was verkleed, behalve hij. Hij werd in zijn eigen kleren naar school gestuurd. Gelukkig hadden ze op school nog wat kleren liggen die hij aan mocht doen. Hij voelde zich er helemaal niet bij op zijn gemak, vond dat zo sneu, is me altijd bij gebleven. Moet er wel bij zeggen dat zijn ouders heel streng Jehova waren.

3. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    Ja dat heb je er ook bij zitten daar moet ik je gelijk in geven, ik ging met de carnaval nooit naar school mocht ik thuis blijven, maar zoals met passen en kersviering ging ik wel naar school maar niet met dat idee, mijn moeders vond dat geen kwaad kon, ik ging toch gewoon mee knutselen, is niks mis mee, en net zoals er iemand jarig was, mogen sommige geen traktaties aan nemen, ik mocht het gewoon aan nemen van mijn moeder en vader.

Ik zelf heb nooit geen verjaardagen gevierd, nu doe ik het wel maar vind het toch niet zo heel veel aan haha, maar wat mijn ouders altijd deden, is hun trouwdag vieren samen met mij erbij, en ik kreeg ook gewoon cadeautjes op die dag en niet alleen mijn vader en moeder.

Ik zelf heb er niks aan gemist of zo.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Gina & Tjessia: Ze gingen gewoon de rest van de straat ook af dus denk niet dat ze specifiek voor een Engels-sprekend of voor iemand anders in het speciaal kwamen. Ze kwamen wat 'geschrokken' over, misschien ook omdat er een Nederlandse naam bij mijn huisnummer staat en ze niet verwachtte dat er een moslima open zou doen. Verder heb ik echt helemaal niks tegen Jehova's getuigen ofzo hoor, het was ook helemaal niet rot bedoeld. Wil best met ze in gesprek gaan en anders bedank ik ze vriendelijk en wens ze succes verder.

5. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Hier ben ik het helemaal mee eens. Mijn moeder en oma zijn ook getuigen zoals dat heet overigens. Mijn moeder heeft me altijd vrij gelaten en staat hoe dan ook achter me.
    Cowboyverhalen over voet tussen de deur en mensen die ze uitfoeteren vind ik nogal laag.
    Verdiep je eerst eens ergens in voordat je achter de meute aanloopt met stoere verhalen.
    Ik snap best dat het vervelend is als je geen interesse hebt en ze staan steeds voor de deur. Dan is het aan jou om netjes te zeggen dat je dat niet op prijs stelt. :) RESPECT :) is het sleutelwoord in alle geloven en culturen.

6. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen

Daar ben ik het mee eens !

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Dit heb ik dus ook gedaan... en nu bellen ze niet meer voor mij, maar JAWEL! voor mijn vriend :confused:
    Om strontziek van te worden echt waar.
    Vrijdag nog, de nederlandse energiemaatschappij....
    Zodra ik hoor: goedemiddag MEVROUW u spreekt met blablabla van lalalala dan komt er bij mij automatisch: FLIKKER OP uit mn strot gevlogen :oops: en dan bellen ze vaak ook niet meer weer :)

Idd de Disney boekjes, heel leuk en aardig maar heb er nog een stuk of 80 liggen van toen ik zelf klein was dus bel er niet 5x voor als ik je dat vertel! Die andere kaft doet het voor mij niet hoor!

Over de Jehova's hier in de omgeving weinig te melden, heb ze een paar x aan de deur gehad(vooral op mn werk)
    Als ik ze zie staan dan trek ik mn zoontje de broek uit en de romper los en ren ik met hem op de arm naar de deur... Oh we komen ongelegen mevrouw?
    Ja altijd! :)
    En dan gaan ze vanzelf weg....

8. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    Welke site is dat waar je je eigen kunt afmelden voor die callcenters?

9. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
  10. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

geen last van collectes of johovas,

1 = deurbel is ver van de straat
    2- wij hebben 4 honden :) :)
    als ik geen zin heb in iets of savonds dan gooi ik eerst de ergste 2 naar buiten en dan pas kom ik, vaak zie ik al niemand meer bij het hek staan haha

en telefoon kap ik gelijk af, laatst was er 1 heel brutaal heb zo de hoorn neer gegooid.
    mijn vriend en ik zijn (nog) niet getrouwd, ze beginnen gelijk met mevr .... terwijl dat mijn achternaam niet is, ik zeg dan altijd die woont hier niet\

al had mijn vriend een betere idee, gewoon de hoorn bij onze dochter leggen als ze huilt hahah zij heeft wel zijn achternaam

11. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Mijn oma "kan" geen nee zeggen...vooral niet als er twee ontzettende lieve dames langskomen om haar het woord te verkondigen. Als goede katholiek heeft zij de Jehova niet nodig, maar toch heeft ze jarenlang die Wachttoren (toch) gekregen en gelezen. Op een gegeven moment wilde ze er toch van af, maar die dames bleven aandringen en aandringen en aandringen, totdat ik een keer uitgelegd heb dat mijn oma dit echt niet langer wilde.

Dat noem ik geen respect! Dat noem ik drammen.

Maar goed, gaat mij echt niet alleen om Jehova's. Dat geldt net zo goed voor verkopers enz.
    Juist die mensen maken gebruik van de seniore medemens die geen nee kan zeggen. In mijn werk kom ik regelmatig oude alleenstaande dames tegen die zich groene stroom of verzekeringen laten aansmeren.
    Ook dit noem ik respectloos!

Ik ga gelijk die sticker bestellen. Als ik er blijkbaar een paar weken op moet wachten, is de kans groot dat ik die sticker dan nog voor mijn verlof binnen heb ;)

12. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    Ik denk niet dat hun het zo bedoelen om door te drammen.

En het is geen jehovah Het Zijn (getuigen) van jehovah ;) jehovah is god, sorry haha

13. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Ja, sorry, automatisme spreektaal, getuigen van jehovah is zo lang ;)

Maar helaas genoeg, het was wel degelijk drammen, ik heb ze zelf gehoord. Nu was het wel één van deze dames...de dames die in mijn oude wijk langskwamen waren altijd vriendelijk en begripvol dat ik nee zei.

Ik had het ook alleen over dit incident, zal niet over alle getuigen hetzelfde oordelen. Ik bleef netjes aan het topic: dit is een lastig voorval, dat net zo goed een drammerige verzekeringverkoper kon zijn.
    Deze dame verstond haar "vak" niet helemaal goed. Werkelijk, mijn oma wilde de deur dichtdoen, maar toen kwam ze al op de mat staan...zoiets kan toch niet?!?!?

14. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen

nee dat kan zeker niet!

Maar dat mag helemaal niet, owja je kunt aan hun doorgeven trouwens dat jij een niet beller bent, dan komen ze niet meer bij jou aan de deur of bij anderen.

15. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Het spijt me zeer, maar ik vind het gewoon erg onbeschoft om achterom te lopen. En mijn oma is katholiek, dus zeker geen interesse in Jehova.
    Maar ik zal niet meer in discussie gaan, we gaan elkaar toch nooit begrijpen.

16. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dit staat in de forumregels:

Berichten over o.a. politiek en religie zijn niet toegestaan en zullen worden gesloten en/of verwijderd.

Ik ga jullie dan ook vragen om niet verder te kletsen over Jehovah Getuigen, omdat dit volgens de regels niet is toegestaan. Ik hoop op jullie begrip, anders zullen we over moeten gaan op een slotje . ;)

17. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    Je hebt mijn begrip hoor ;)

18. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    prinses, ik vind jouw manier van 'moderaten'altijd erg prettig...Je doet op een goeie manier mensen afkappen, discussies sturen etc etc..
    Wilde ik je effe meegeven

19. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    nou sorry maar hoe weet jij of ik met jehovas of niet omga,. toevallig is een goede vriending van mijn sportclub jehova en daar kan ik t goed mee vinden. wij respecteren elkaar in hoe wij zijn en hoe wij denken alleen moeten ze mij niet willen bekeren, en zoals ik al in mijn vorige bericht zei, ze stonden op den duur bijna elke dag wel aan de deur en elke keer vertelde ik dat ik er geen zin in had en dat ik ook mijn rust wilde, was tenslotte 30 weken zwanger en moest door meerde klachten veel op bed liggen. dus uiteindelijk hebben wij van loesje zon poster opgehangen en sinddien zijn we niet meer lastig gevallen door hun, ik blij, laatst belde per ongeluk een oudere vrouw aan van de jehovas en die vond t eerlijk gezegd wel grappig om dat de duivel ook in de bijbel of iets voor kwam en t toch met geloof te maken had, dus t ligt er ook helemaal aan hoe je t op vat, t is niet persoonlijk bedoelt maar wel naar t geloof waar ik niks mee heb en ook niet over wil discuseren.

20. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    :oops: Wat lieffff!

Deel Deze Pagina