Net weer 2 appjes . Allebei van schoonfamilie . Eerste is schoonzus dat ze waarschijnlijk niet komt want waarschijnlijk werken. Nou kan gebeuren idd dus app terug van oke ja dat kan gebeuren , hoor wel of (naam vriend) wel komt. Krijg ik terug . We zien wel. 2e ook een schoonzus ik kom niet want naar zwemles vN Dochter eind van middag en heb daarma geen zin om.door te gaan . Oke dan
Bijzonder lullige redenen worden er genoemd. Ik zou de boel afblazen en mijn verjaardag vieren met mijn gezin met een dagje weg.
Ja zou het bijna doen idd. Nu gaan wel dag ervoor wel gezellig dag met gezin weg. Eigenlijk blijft over broer nichtje goede vriendin met vriend en een neef met gezi'n. Voel mij nu wel een beetje zielig
Maar dit zijn nu dus wel de mensen die echt om mij geven die komen dus gaan we gewoon een leuke dag /avond mee maken
Ik denk dat dit wel het belangrijkste is, samen met mensen die WEL voor jouw komen niet omdat het dan in de buurt is...
Zal ik komen? Nee flauw. Weet je, ik begrijp helemaal hoe je je voelt. Het lijkt wel of men tegenwoordig steeds minder voor elkaar over heeft. Zo jammer, want je moet zuinig zijn op je dierbaren. Troost je met de gedachten dat het niét aan jou ligt, maar aan hun. Geniet extra van de mensen die wél de tijd en moeite in jou steken. (Mensen die een echte goede reden hebben buiten beschouwing gelaten natuurlijk)
Dank jullie. Weet wel dat ik voor deze mensen ook wat minder hard ga rennen. Ga eigenlijk naar iedere verjaardag. Ook al ben ik moe na week werken of ondanks een vol weekend met activiteiten van de kinderen .
Ik vind het meestal geen probleem als mensen eens niet kunnen als ik het vier en dan spreek ik met diegene vaak wat anders af. Maar mijn schoonzus flikt het elke keer bij de kinderverjaardagen. Ze zijn nog nooit op mijn zoons verjaardag geweest (3 jaar) en 2x op die van mijn dochter (6 jaar). Vorig jaar was het zelfs zo dat ze zouden komen op dochters verjaardag maar op de dag zelf afbelden omdat het ineens niet meer uitkwam en of ze de dag erna konden komen. Wat ons betreft liever niet maar voor onze dochter wel leuk als ze toch nog even langs zouden komen dus mee ingestemd. Belden ze de dag erna weer dat ze zo moe waren en of het niet de week erna kon. Daar hebben we nee opgezegd. Graag of niet...Ze zijn uiteindelijk wel geweest. Dochter kreeg een Tientje zonder envelop of kaart dus dat was onderweg nog snel gepind ofzo. En dat vind ik echt zo stom, respectloos bijna. Niet eens de moeite om een kadootje te halen terwijl mijn dochter zo makkelijk is. Die maak je met een pak stiften of vouwblaafjes of stickers oid al blij. Zelf kon ik dit jaar niet bij de verjaardagen van mijn neefjes zijn (van een andere schoonzus dan wel) ivm.werk maar dan ging mijn man wel met onze kinderen. Ik heb me allebei de dagen heel vreemd gevoeld dat ik niet bij hun feestje kon zijn. Beide jongens zijn belangrijk voor me en baalde echt enorm dat het me dit jaar juist bij hun allebei niet gelukt is om te komen.
Op mijn datum of ze komen maar niet. Sorry hoor maar echte vrienden/familie maken tijd. Proberen rekening te houden met elkaar de verjaardagen dus dat we geen dubbele hebben in een weekend (ouders, 4 zusjes, hun kinderen en partners en man zijn kant familie) is elke maand wel verjaardag, sommige wel is elk weekend bijv september is gewoon vol. Toch is iedereen er. Heb een keer verjaardag van neefje gevragen of we eerder konden. Hadden vakantie geboekt in dec 2017 en ze verzette verjaardag van 1e week juli naar 2eweek. Tja toen stond mijn vakantie al vast. Toen dus eerder gegaan
Graag of niet. Ben daar heel makkelijk in. Hier ook steeds dezelfde mensen die niet komen, maar verwachten dat we het dan verschuiven want dat komt ze beter uit. Ik begin er niet aan. Betekent wel dat ik ook 0 moeite doen als we daar zijn uitgenodigd. Het is geven en nemen. We hebben het allemaal druk met het gezin en alles wat erbij komt kijken.
Hier ook zoiets met zwager en schoonzus. Ze zijn nooit bij de verjaardag van de oudste, want dan gaan ze naar de autocross. En dat geven ze dan een paar dag van tevoren aan. Tja, jammer maar helaas. Meestal duurt het dan minimaal een maand voordat ze bedenken dat ze nog voor z'n verjaardag willen komen. Prima, maar wij hebben besloten dat we ons ook niet in allerlei bochten gaan wringen voor hun verjaardagen. Lukt het, dan gaan we, zo niet dan gaat 1 van ons ( zonder de kids want ze vieren het altijd 's avonds). Kan me er niet meer druk om maken eerlijk gezegd!
Wat een slechte excuses en redenen om niet te komen komen voorbij zeg. Je kunt toch wel meerdere activiteiten op 1 dag of in 1 weekend doen. Of na zwemles je kind naar huis brengen, en dat 1 van de 2 partners langs komt en de andere bij de kindjes blijft. Wij hebben soms 3 verjaardagen op 1 dag. En dan begint de dag met zwemles. Dan splits je als gezin toch even op. Gaat mijn man met een kind naar verjaadag A, ik met andere kind naar verjaardag B, en een van ons nog naar verjaardag C. Of dat we elkaar dan bij de laatste verjaardag weer allemaal zien. @mamavoorde2x ze doen wel weinig moeite voor je. Jammer is dat, verpest je hele verjaardag nog voordat het zover is.
Niet iedereen is hetzelfde hè. Ik ben introvert en net zoals veel introverte mensen kost een verjaardag mij echt veel energie. Ik ben heel snel overprikkeld bij sociale dingen en vind meerdere activiteiten in een drukke omgeving vermoeiend. Op de verjaardag zelf zul je weinig aan me merken maar thuis heb ik daarna echt een soort meltdown. Laatst na een verjaardag ben ik echt ingestort thuis omdat ik me helemaal leeggezogen voelde. Ik zeg niet dat dit voor iedereen zo is, maar ik vind dat er snel geoordeeld wordt over hoeveel activiteiten mensen op een dag kunnen ondernemen.
Ik zou mijn verjaardag niet verzetten nee. Ik vier het dan en anders niet. Andere keer afspreken kan maar niet om het in te halen. Vind het eigenlijk flauwe smoezen. Je wordt tenslotte 40, voor die mijlpaal zou ik moeite doen om te komen. Zelf ben ik ook minder hard gaan rennen voor anderen. Zelf vier ik het dit jaar expres niet. Vorig jaar ook niet. Ben heel lastig vlak voor Sinterklaas jarig. Gaan veel agenda's van hyperventileren. @mamavoorde2x Zou lekker alle verjaardagen overslaan voor een jaar, wat een rust!
Dit wilde ik ook zeggen, om nog maar te zwijgen van kinderen die het echt niet trekken. Máár vaak weet je wel wie waarom afzegt en kun je daar wel iets uit afleiden. Mensen die naar iedere verjaardag gaan behalve die van jou zijn gewoon niet gemotiveerd.