Hoe groot zou de kans zijn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vica86, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Vandaag ben ik voor extra controle naar de vk geweest. Er moest bloeddruk gemeten worden en gekeken worden of er eiwitten in de urine zaten.

Mijn bloeddruk was gelukkig gewoon heel goed. Op mijn vk-kaart staat dat ze eiwitten gevonden hadden maar daar heb ik verder niks over gehoord. Neem dus aan dat dit zo weinig was dat het niet zorgwekkend was..

Maaaar ze hebben glucose in de urine gevonden.
    Dus ik moest gelijk even prikken (vingerprikje) op glucose.

Mijn glucosewaarde was 8,3

Dit was 1 uur nadat ik een rundvleesboillion gedronken had en ongeveer 4 uur na mijn ontbijt van 3 boterhammen. Over de hele ochtend had ik 1 glas aanmaak-limonade gedronken.

Nou moet ik een glucose dagcurve laten doen in het ziekenhuis. Dus 3 keer prikken.

Maar op basis van de glucose in de urine en de verhoogde glucose in het bloed van vandaag, hoe groot schatten jullie de kans dat ik daadwerkelijk zwangerschapsdiabetes zou kunnen hebben?

2. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hi meid

Wat betreft je eiwitten, dat kan ook door vaginale afscheiding komen, dus is niet zorgwekkend.
    Wat betreft je glucose, ik vind 8.3 voor een niet nuchtere een klein beetje verhoogd. Niet schrikbarend. Volgens mij, als hij boven de 11mmol zou zijn praat je van diabetes.

Kortom, maak je nu nog maar even geen zorgen. Wellicht valt het allemaal mee. Uiteraard kun je al wel maatregelen nemen qua voedingspatroon. Dat is nooit verkeerd.

Sterkte met je onderzoeken, ik duim voor je dat het allemaal mee valt!

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ok, ik wist dus niet dat je pas diabetes hebt bij zulke hoge waardes.

Ik ben nu namelijk best wel zenuwachtig voor de dagcurve. Zowiezo haat ik prikken.. En ik loop op zich een aardig risico op diabetes door mijn gewicht en omdat het veel voorkomt in mijn familie..

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Wel gek trouwens, want op internet hebben ze het over zwangerschapsdiabetes met een overdag waarde van boven de 7. En bij gewone diabetes (niet zwangerschapsgerelateerd vanaf 11).

Zou dat dan gewoon komen doordat ze tijdens de zwangerschap eerder 'ingrijpen' of blijven controleren ofzo?

Deel Deze Pagina