Volledig thuiswerken - wel of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door MiniMe81, 1 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Even advies / tips gevraagd, want ik kom er niet uit.

Bij ons op het werk bestaat de mogelijkheid om thuis te werken.
    Het punt is: volledig thuis werken, dus alles of niets.
    Ik werk 3 dagen, wat betekent 3 dagen thuis werken (plus mn vrije dagen thuis uiteraard).

Wat zouden jullie doen?
    Ik twijfel ontzettend! Ik zie veel voordelen (geen reistijd, meer tijd voor mezelf, geen gehaast meer (ivm kdv brengen en halen), in de pauze even wat in het huishouden doen bv etc), maar ook nadelen: geen collega's meer om je heen (we hebben een heel gezellig team, en grote afdeling), altijd alleen maar thuis, minder kansen voor extra taken / promotie (denk ik).

Iemand tips of advies?
    Uiteindelijk zal ik zelf een keuze moeten maken, dat begrijp ik.

Ik ga overigens met de trein naar mn werk, en ben van deur tot deur ongeveer 45 min onderweg.

2. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Wat jammer dat het bij jullie of/of is.

Ik vind thuiswerken heerlijk, maar vind het wel prettig dat ik minimaal 1x per week nog op kantoor zit. Helemaal thuis zou ik niet willen, zou het contact met de collega's echt wel missen. En natuurlijk is het niet dat je geen contact hebt als je thuis zit, maar toch anders.

Hier is de regel dat je minimaal 1 dag per week naar kantoor moet, daar kan wel eens vanaf geweken worden als het net zo uitkomt.

3. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ik zou thuis gaan werken. Scheelt een hoop gestress. Maar je moet er wel het type voor zijn.

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Lijkt me ideaal!
    Wat voor werk doe je als ik vragen mag?

5. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    We hebben overigens wel de mogelijkheid om af en toe (1 of 2 x per maand) nog naar kantoor te komen, maar dan zijn de reiskosten voor jezelf. Vind ik geen probleem, want is maar 10 euro retour. Dus dat zou ik sowieso wel doen.

Ik ben ook bang dat ik veel mis als ik thuis zit (niet alleen de gezelligheid, maar ook werkgerelateerde zaken).

6. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik werk als Business Travel Counselor. Gewoon op kantoor dus, vluchten/hotel/auto etc voor zakenreizigers boeken.
    Klanten komen niet aan een balie (zoals bij een gewoon reisbureau), het contact is alleen via email of telefoon. Vandaar dat het prima mogelijk is vanuit huis.
    Er zijn al een heel aantal collega's die thuis werken, en zij vinden het ook ideaal. Veelal mensen die (redelijk) ver van kantoor wonen, en dus de reistijd het voornaamste voordeel is.

Ik heb wel al bedacht, dat als ik het ga doen, ik er wel een mooi 'kantoortje' van ga maken thuis (op zolder). Wat schaalmodel vliegtuigen, posters, foto's van de kindjes etc, en niet te vergeten een radio:)

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik zoek ook nog een thuiswerk baan maar dan kom je op callcenter uit en dat verdiend hooguit 10 ? Euro wat ik zo lees..
    En dat is wel een groot verschil met de 15,90 die ik nu verdien..

8. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hmmm lastig, thuis werken lijkt me heerlijk, maar inderdaad, geen enkele dag meer collega's om je heen.. Had je nou maar vervelende collega's gehad :)

9. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zo lijkt me zeker ideaal! Geen gezeik meer met OV, op tijd vertrekken etc. Je houdt contact met je collega's over de mail/telefoon. Je komt nog 2x per maand op kantoor, dus volledig uit beeld zal je niet verdwijnen. Buiten dat, ik weet niet of jullie vergaderingen hebben? Kun je notulen altijd nog laten mailen zodat je op de hoogte blijft.

Lijkt me een leuke baan die je hebt trouwens! :D

10. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Voor vergaderingen kan ik ook naar kantoor komen, of anders via Conference Call.

Is zeker een leuke baan, erg dynamisch!
    Maar het blijft de reiswereld, en daar word je helaas niet rijk van.

11. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Nog iemand?

12. KimK

KimK Niet meer actief

Ik werk volledig thuis maar niet voor een baas. Ik heb een eigen bedrijf en werk dus thuis. Heb er eerst aan gedacht om kantoorruimte te huren maarja dan zit je weer met reistijd (en extra kosten ;)). Mij bevalt het prima maargoed ik heb natuurlijk vanaf dag 1 geen collega's dus wat dat betreft absoluut niet vergelijkbaar. Maar thuis werken betekent je eigen tijd indelen, wat erg fijn kan zijn. Maargoed je moet er wel het type voor zijn. Kun je jezelf gewoon aan het werk zetten? Dat is een van de belangrijkste vragen denk ik.

13. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    Ik zou het zeker doen! Ik vind werken niet vermoeiend. En ik heb weinig reistijd (7-8 km). Een drukke ochtend- en avondspits in huis vind ik vreselijk vermoeiend! Puur om deze reden zou ik het zeker weten gedaan hebben.

14. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik zou het wel weten hoor mini!
    Ik zou lekker thuis gaan werken...
    Lijkt me ideaal!

Al mis je indd wel contact met collega"s

15. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    maar hoe doe je dat dan met je kind? Gaat dat naar een oppas? Lijkt mij dat je toch wel 8 uur moet werken om alles af te krijgen en je kind moet ook zorg krijgen en aandacht. Hoe combineer je dat dan?

16. Eriva

Eriva Niet meer actief

lastig...

Ik werk 50% thuis van 24 uur. Om de week 1 a 2 dagen. Ik vind het heerlijk om eens gewoon een dagje niet thuis te zijn en gezellig op kantoor te zijn met collega's. Maar aan de andere kant, een thuiswerk dag is echt zo relaxter! Ik zou wel naar 75% willen gaan, maar niet volledig.

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou het niet willen. Het contact met collega's vind ik te leuk. Op dit moment zit ik lang thuis vanwege allerlei fijne aaneengeschakelde verlofregelingen. Heerlijk hoor, met die kleine mannen thuis zijn. Maar ik mis het contact met collega's toch ook wel en ben nog regelmatig op school te vinden.
    Nu ik toch meer tijd heb, heb ik ook nog een (vrij grote) klus op me genomen. Daar werk ik ook thuis aan. Maar ik merk wel dat thuiswerken met die kleine guppen thuis lastig is. Dus ik weet niet wat je dan met opvang wilt gaan doen? De jongste slaapt overdag een paar keer één of twee uur achter elkaar. De oudste kan inmiddels ook wel een uurtje zelf spelen. Maar hij kletst af en toe nog wel even tegen me of komt iets vragen. En ook als hij stil is, let ik toch nog wel een beetje op wat hij doet natuurlijk. Wat dat betreft vind ik overdag werken altijd lastig. Dus ik doe dat 's avonds. (Oudste op bed, mam ontfermt zich wat meer over de jongste.) Maar om dat nu elke avond te doen, zou ik ook niet gezellig worden. En het wordt dan -net als nu- vanzelf toch weer laat terwijl uitslapen er niet bij is.

18. Chaos

Chaos Actief lid

5 apr 2014
    269
    0
    0
    Hier een groot fan van thuiswerken maar als ik zou moeten kiezen tussen volledige thuis of volledig op kantoor dan ga ik toch voor kantoor.

Bij mijn werk ben ik "vrij" om te bepalen of ik thuis werk of naar kantoor kom maar moet zeggen dat ik eigenlijk 9 van de 10 keer op kantoor zit.

Met mijn collega's om mij heen ben ik toch een stuk productiever dan thuis en dat is niet alleen omdat het gezelliger is op kantoor.

Moeilijke keuze!

19. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    1 of 2 dagen per week zou ik wel willen, maar echt volledig ... daar pas ik toch voor. Dan mis ik toch echt de contacten met collega's.

Als op termijn iedereen zou gaan thuiswerken, is 't natuurlijk anders, want dan valt er op kantoor binnenkort ook niemand meer te zien.

20. mamaK79

mamaK79 Actief lid

15 feb 2012
    394
    8
    18
    Belgisch Nederland
    Ik werk eigenlijk volledig thuis...maar heb elke dag tussen de 4-6h conf.call met collega's over de hele wereld. Mijn zoon gaat gewoon naar de creche. Onze regel is Y thuis is mama op kantoor. Ik heb in mijn funtie ook geen directe collega's met dezelde funties. Ik vind het heerlijk!

Deel Deze Pagina