Hoi! Ik heb vandaag kant en klare potje gekocht voor onze kleine man (10,5mnd) Van Friso dacht ik! Nu staat er geen houdbaarheidsdatum op. Aleen: exp datum: 11-2010! Tot wanneer is het nu goed?? Op de andere smaken die ik gekocht heb staat alleen een houdbaarheidsdatum, en weer geen exp datum. Ik gooi het t liefst weg, maar misschien weet iemand het???
dat is wanneer het gemaakt is er hoort ook ergens een houdbaarheidsdatum te staan dat is namelijk verplicht anders mag het niet verkocht worden nou nu begin ik te twijfelen volgens mij is het gewoon over datum
Ik zou het niet meteen weggooien! Maar direct teruggaan naar de winkel waar het vandaan komt! Een EXP datum is namelijk de UITERSTE GEBRUIKSDATUM!!!!!!!!!!!!!!!
Dat is volgens mij de productiedatum dus wanneer het gemaakt is. Ik heb dit ook al eens gehad maar dan met een diepvriespizza...was er al bijna mee teruggegaan naar de winkel Daar stond dus ook een "oude" datum en daaronder een tht datum
exp datum staat voor expiration datum en dat is dus vervaldatum....Het lijkt mij dat het potje dan tot novembner 2010 houdbaar was. Als je het vandaag gekocht hebt, zou ik er maar mee terug gaan!
Ik zou een foto maken met potje en bon der bij die opsturen naar leverancier.. En naar hoofdkantoor winkel..
Bedankt voor de snelle reacties!! Niet normaal dan! Al meer dan jaar over datum! Ik hoop dat ik de bon nog heb, maar ga sowieso terug! Er zit wel een kortings sticker op, dus bewijs dat het uit hun winkel komt. Maar geen reden tot over datum. Had meerdere smaken gekocht met korting,en andere zijn nog paar maanden goed!
Exp date = expiration date en dat is inderdaad de verval datum. Vaak staat er nog een 2e code op het product. Dit kan zijn: - prod. Date ( = production date) - lot code = code waarmee de fabrikant het product mee kan identificeren, zoals productie locatie, productielijn, productie dag en de batch. Vaak is dit allemaal in 1 code gecombineerd met een tijd. Volgens de wet moet een product door de hele keten traceerbaar zijnechter kom ik heel vaak levensmiddelen tegen waarop geen code te bekennen is. En in jouw winkl wordt er dus niet goed bijgevuld...1 jaat over datum is wel echt heel erg.
als je het hebt gepind kunnen ze heel makkelijk de bon terug zoeken. Ook de tijd en bedrag als je dat nog weet kunnen ze tegenwoordig in de meeste systemen opzoeken.
Ieuw, 1 jaar en 3 maanden over de datum Ik check áltijd van alles alle datums, maar je zou het maar niet gezien hebben en hebben gegeven aan je kleintje Ik zou hier zeker een hele hele dikke klacht voor indienen bij het hoofdkantoor vd winkelketen Dit betekend dat er al MINIMAAL 1 jaar en 3 maanden niet goed is gespiegeld door het winkelpersoneel Stel je kindje was hier dood en doodziek van geworden hadden ze een flinke schadeclaim aan hun broek hangen Ik heb een keer een voedselvergiftiging opgelopen in een restaurant tijdens mijn zwangerschap en heb meteen de voedsel en waren autoriteit erop af gestuurd en de rechtsbijstand. Heb toen een fikse schadevergoeding gekregen, al was het me dat zeker niet waard, alleen al de onzekerheid of dat mijn kindje er iets aan over had gehouden en enkele weken ziekenhuis brr Je kan de voedsel en waren autoriteit bellen dan checken ze anoniem de winkel op meer over de datum producten en kunnen ze zelfs een proces krijgen