Is er iemand die ervaringen heeft met Diflucan *150mg (tegen een schimmelinfectie)? Is het zo dat 1 capsule genoeg is? Hoe snel ging het werken (en dan vooral tegen de jeuk! ) Beetje raar topic misschien, maar ik wil het erg graag weten!
Hier iemand met heel veel ervaring.. Als je een schimmelinfectie hebt is een capsule inderdaad genoeg. Persoonlijk vind ik altijd wel dat het lang duurt voor dat het helemaal over is. Bij mij duurt het meestal wel een week. Ik gebruik het vaak in combinatie met vaginale daktarin en dit werkt wel sneller. Maar goed, in principe is één capsule dus genoeg! Je kan ook altijd zelf beginnen met smeren met miconazolcreme, helpt altijd net iets meer en is vrij verkrijgbaar bij de drogist. groetjes
Weet je toevallig of ze dat ook bij de Kruidvat of de DA hebben..? En gaat het alleen daarvan over, of moet ik dan toch die Diflucan nog slikken?
Je hebt wat letters in de benaming van het middel omgekeerd. Het is namelijk Diflucan. Ik heb het middel in het verleden veel gebruikt. Op advies van de gyn zelfs een aantal malen een kuur van 3 capsules achter elkaar (drie dagen een capsule). Maar toen was de schimmel ook erg hardnekkig. Toen hielp het wel. Ook wel eens Daktarin vaginaalcapsules gehad en dat hielp ook wel als ik het niet zo erg had. In de bijsluiter staat volgens mij wel binnen welke periode je verbetering moet voelen. Heel veel sterkte ermee en hopelijk ben je snel van de schimmel af.