mensen die de hele dag de gordijnen dicht hebben

Discussie in 'De lounge' gestart door zonnetjes, 2 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Als er voor de hele dag de zon opschijnt gaan hier de gordijnen dicht

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    ik heb mijn rolgordijnen altijd tot de helft dicht de andere helft van het raam is plakplastic :p ik kan wel zien wat er buiten loopt maar buiten kunnen ze mij niet zien.
    Ik heb die mede omdat de overburen graag gluren achter hun vele planten!

3. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

ik heb mijn luxaflex dicht omdat ik heb een hele nieuwsgierige overbuurvrouw die hele dagen niks te doen heeft en dan gaat ze gewoon voor het raam staan en bij ons naar binnen gluren..
    ik hou wel van mijn privacy en als ik sochtends in me bh en onderbroek door t huis loop hoeft zij niks te zien..
    ga me er nu niet meer druk over maken.
    als ze aan t gluren is zwaai ik nog even naar haar en doe de luxaflex dicht haha..

4. Dat vind ik nou ook.

Ik heb rolgordijnen en die heb ik overdag voor de helft open, en savonds als het licht aangaat gaan ze een stukje naar beneden.

ook een ontzettende nieuwsgierige overbuurvrouw ;)

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Wij hebben van die paneelgordijnen van de Ikea, daar kan je dus wel doorheen kijken. Normaal heb ik ze overdag gewoon open, omdat ik het anders ook zo ongezellig vind, maar vandaag zit ik al de hele dag in mijn mans joggingbroek aan op de bank, dus laat ik ze lekker dicht. Dan zit ik toch ff wat minder in het zicht ;).

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

Ja hier ook. Een hond die blaft

Ik vind het zelf juist wel gezellig met de gordijnen dicht. Geen nieuwsgierige mensen die naar binnen gluren. :D

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Oh verschrikkelijk inderdaad. Wij wonen in een flat waar bijna iedereen de gordijnen dicht heeft. Volgens mij om alle rotzooi te verbergen, whaha. De gordijnen hangen er bij de meeste ook maar schots en scheef bij.
    Wij hebben de gordijnen echt nooit dicht, alleen soms tegen de zon.
    Al stonden vorige winter de banken ver van het raam af en nu voor het raam, dus misschien dat het deze winter anders wordt maar dat weet ik niet. Er komt natuurlijk best wat kou van de ramen af.
    Maar wij wonen 4 hoog dus niemand die naar binnen gluurt. ;) Alleen op de slaapkamer heb ik vaak de gordijn dicht, omdat de zon daar recht op schijnt en dan wordt het er bloedheet, maar die kan nu tegenwoordig ook wel open. ;) Maar net zoals vandaag blijft hij dicht, vriendlief om 12.00 uur pas wakker, ik smiddags er weer in en net pas weer eruit, en strakjes wéér.. Dan sta ik de hele dag open en dicht te doen. ;)

8. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    nou ik heb wel eens mijn voor gordijnen lang dicht, maar dit komt meer omdat ik in een grote stad woon en een bedrijf tegen over mij heb en ik wil wel wat prive hebben en dan hou je ze wel eens dicht.. maar inderdaad vind het minder gezellig..

p.s sommige mensen doen het ook vanwege de zon licht -) dan hebben ze een raam op het zuiden.. dan is het niet te harde in de zomer

xxjes

9. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Zo hebben wij het ook meestal...
    en als we weggaan zijn de gordijnen ook dicht...anders blaft de hond heel de buurt bij elkaar!

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik vind het ook verschrikkelijk. Wij hebben de gordijnen altijd open, behalve 's avonds als het donker is buiten. Ik vind het naar binnen kijken helemaal geen ramp, zoveel zie je nou ook weer niet.

De hond ligt hier trouwens op de gang waar geen raam zit. Anders hadden we ook een blafprobleem :)

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

toen ik borstvoeding kolfde had ik ook de hele dag de gordijnen dicht, anders liep ik de hele dag als leontien ruiters heen en weer haha
    maar nu hebben we vaak (dus niet altijd) aan een kant van het huis de gordijnen dicht vanwege dat er veel naar binnen gekeken wordt en ik dat vervelend vindt.
    maar geen ramen in huis vind ik ook niet prettig, ik hou wel van een beetje zonlicht in huis:) (aan de andere kant van ons huis dan;))
    groetjes

12. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Wij hebben de grodijnen haast nooit dicht enkel voor de zon maar als het donker is dan zijn ze ook niet dicht. nu wonen wij op een stukje straat waar je alleen maar mensen voorbij ziet komen zoals de buren want het loopt dood en heb je niks op dit stukje te maken dan kom je hier ook niet

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Daar heb je helemaal gelijk in! Dit lijkt inderdaad een typisch Nederlands burgerlijke gewoonte en ik vind het verschrikkelijk. :( Ik heb absoluut geen behoefte om bij mensen naar binnen te kijken net zo min als ik er behoefte aan heb dat mensen bij ons naar binnen loeren. Wij hebben het zo geregeld dat wij wel naar buiten kunnen kijken maar anderen niet naar binnen. ;) Het intereseert mij ook echt niet wat andere mensen wel/niet voor hun ramen hebben hangen dus ik stoor mij er ook niet aan.

14. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    ik heb tot een uur of 1 s'middags de gordijnen dicht omdat de zon er recht op staat.
    soms vergeet ik ze daarna weleens open te doen dus zijn ze de hele dag dicht.
    merk inderdaad ook dat het aan m'n stemming ligt.

15. Seth

Seth Niet meer actief

Achter alles open....
    Voor bij het keukenraam rolgordijn half naar benee... maar een strook geplakt tegen inkijk....

Had ik in het begin niet... maar we hebben een overbuurvrouw die constant naar binnen stond te kijken.... en de straat hier... zit vol gebroeders en gezusters Grimm.....

en begrijp trouwens niet dat iemand zich eraan stoort dat anderen gordijnen dicht hebben...
    We hebben toch ramen om naar buiten te kijken.... en niet voor anderen om naar binnen te kijken....
    (= mijn mening)

16. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Wij hebben witte paneel gordijnen gecombineert met wit/doorzichtige paneel gordijnen van de ikea.. Echt mooi!!
    Er komt genoeg licht binnen, maar mensen kunnen niet echt naar binnen kijken. Wel heb ik de vensterbanken gezellig ingericht hoor, dus voor diegene die toch gaan naar binnen loeren, hebben ze toch een gezellig uitzicht!
    Grappig trouwens, we zien wel eens mensen voorbij lopen die dan naar binnen kijken, en dan vervolgens blijven staan om te kijken naar de paneel gordijnen, hihi.

Ik hou er niet van dat mensen naar binnen kunnen kijken!

17. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Dit hebben wij ook... en ik snap ook niet echt dat anderen zich eraan zouden storen dat mijn (rol)gordijnen dicht zitten.

18. Merijn

Merijn Niet meer actief

Tsja, waarom ik me eraan stoor? Ik vind het onvriendelijk ogen. Ik associeer het met asociaal volk wat dingen te verbergen heeft. Hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat jullie dit dan ook maar zijn, ik heb zeker goede redenen voorbij zien komen voor het dicht houden van de gordijnen, maar dat gevoel heb ik er nou eenmaal bij. Waarom zouden we onszelf opsluiten van de buitenwereld?

Ik kijk overigens wel eens bij mensen naar binnen. Maar dat is omdat hier een aantal hele mooie grachtenpanden staan waarvan ik erg benieuwd ben hoe ze er van binnen uitzien. Waarbij ik fantaseer dat ik ook ooit zo'n huisje zal hebben ;)

19. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik heb op mijn slaapkamer vitrage want zit aan de gallerij en vind het niet zo prettig als mijn bed zeg maar in de etalage staat.. In de keuken heb ik gordijnen maar die heb ik alleen maar 's avonds dicht. In de woonkamer gordijnen en die gaan 's avonds wel dicht, maar ze openmaken is wel het eerste wat ik 's ochtends doe als ik me heb aangekleed.
    Mijn ex-vriend deed de gordijnen ook nooit open dat vond ik echt heel storend, ook een akelig gezicht als je dan thuiskomt.

20. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik vind het ook niet nodig dat mensen naar binnen kijken!
    Hier zijn dan overdag de gordijnen wel voor de helft open...maar ver boven het plakfolie gaat dat niet!
    Ik vind het raar dat mensen dan denken dat je wat te verbergen hebt!
    Liever dat mn buren de gordijnen dicht hebben dan dat ik ze zie sexen...hahaha!
    En als ik aan het wii-en ben vind ik het ook niet nodig dat heel de straat dat ziet! ;)
    Als we weg zijn gaan ze dus o.a. dicht voor de hond..maar ook omdat ik niet wil dat mensen dan gaan zittenloeren...
    Mijn man zit in het beveiligings wereldje...en daar wordt dus ook tegen particulieren gezegd "gordijnen dicht" mensen kunnen zo zien wat er weg te halen valt!

Het boeit me eigenlijk niet of iemand zn gordijnen dicht heeft of niet...is mijn zaak niet...
    Maar goed...het boeit mij ook niet of iemand in zn pyjama het vuil buiten zet omdat hij nog niet aangekleed is of dat hij in 3 delig pak gaat om maar goed over te komen ;)

ben niet zo moeilijk!

Deel Deze Pagina