Mensen moeten vooral 'uit m'n zone' blijven, iedereen heeft zo'n 'zone' waarbinnen alleen intimi mogen komen.. Ik haat het als iemand waarvan ik het niet wil een soort van binnendringt in die zone (wat een weirdo lijk ik nu..)
Ja dat herken ik zeker! Heb er echt een hekel aan. Ik zet dan automatisch een stap naar achter. Dan zet diegene weer een stap naar voren. En ik weer naar achter....
Nee hoor dat is niet raar. Ik heb er al een hekel aan bij verjaardagen dat er op de wang gezoend moet worden. Voel me echt niet prettig dat iemand zo dichtbij komt.
Ja herkenbaar. Gelukkig niet vaak. En wat ik ook erg hinderlijk vind is als mensen me ongevraagd aanraken. En dan heb ik dat vooral bij mannen.
Ik stap dan naar achter. Vaak is het dan wel duidelijk. Bah, als ze dan ook nog zo vreselijk stinken.
Ja ik heb er echt een hekel aan als mensen in mijn aura gaan staan. Heb een buurvrouw die dat ook doet en ook bijna niet af te poeieren is. Ik stap altijd wel achteruit maar blijkbaar maakt niet uit want ze komt gewoon weer steeds terug mijn aura in Brrrr kan er zo slecht tegen
Hebben wij dezelfde buurvrouw? echt zo megairritant vind ik zulke mensen. En sommige mensen snappen het ook gewoon niet als je er wat van zegt..
Nou idd. En het ergste vind ik dan nog de mensen die dan ook nog eens een hand op je schouder leggen. Brrr blijf van me af. Ik merk ook dat die mensen het dan een beetje vreemd vinden dat ik een stap weg doe en aangeef dat ik het niet prettig vind.
Eh ja... Ik hou er niet van als mensen in m'n aura staan, brrrr. Doe dan ook gewoon een stap achteruit
Ja, ik ken ook zo iemand. Vrouwtje waar ik wel eens mee klets in de winkel. Ik stap naar achteren of opzij, maar zij komt gewoon weer heel dichtbij staan. Vorige week eens op gelet hoever ik uiteindelijk van de plek ben weg gestapt waar het gesprek begon. Stonden zeker drie meter verderop. Ik ben dan weer niet zo mondig om te zeggen dat het me stoort. Vrouwtje zit al niet lekker in haar vel en ben bang dat ze het zich heel erg zou aantrekken.
1 keer gehad bij een kennis van mijn man. Die man staat letterlijk in je nek te hijgen / praten. Of stapt vlak achter jou, zodanig dat als je draait, je op zijn tenen zit. Ik heb hem maar 1 dag gezien en dat was voor mij meer dan genoeg om een degout te hebben van die man. Hij doet het naar 't schijnt bij zowat iedereen. Dat mensen "dichtbij" staan, kan me niet schelen. Maar niet in de zone waarbij je zowat op mijn tenen staat of in mijn nek zit te hijgen.
Ja wij hebben ook zo'n kennis die dat doet. Kan er ook echt niet tegen wordt er mega chagerijnig van en loop dan meestal weg als dat kan op dat moment,en ga dan ergens anders staan. En dan staan ze me dan schaapachtig aan te kijken. Zal me dan echt aan m'n reet roesten, gewoon niet kort bij me komen staan.
Ja, ik vraag dan of ik moet gaan zitten want dan kunnen ze op schoot zitten. Ik hou er niet van, word er heel kriegelig van!
Oh ja ken ik een van de ouders van mijn gastopvang doet dit ook. Ik klap helemaal dicht en ze krijgen dan ook een hele korte overdacht. De rest lezen ze dan maar in het boekje.ben altijd weer blij als ze dan weer weg zijn.de andere ouder van dat kindje doet het trouwens niet
Ja soms, en mijn personal space is heilig haha, dus idd een stap achteruit of ik geef het gewoon aan.
Of dat je iemand een hand geeft om te feliciteren en die persoon (bijna altijd een man) trekt je gewoon naar zich toe met de tekst ' zoenen hoort erbij'... Echt kots neigingen gewoon....
Ik ken ook iemand die dat doet en daarbij ook niet erg fris uit haar mond ruikt. Ik heb werkelijke op alle mogelijke manieren gevraagd of ze wat afstand wilde nemen. Pas toen ik boos werd kwam de boodschap over. Nu wil ze helemaal niet meer met me praten .
Oh ja dat ken ik inderdaad. En dat vind ik heel irritant als iemand dat doet. Een oud collega van mij had er een handje van. Meestal deed ik gewoon een stap terug.