Ik snap niet dat mensen zulke domme dingen doen! Maar zoals eerder gezegd die mensen komen zichzelf nog wel een keer goed tegen!
tja... zolang de maatschappij toch opdraait voor de kosten als ze straks aankloppen bij schuldsanering, dan hebben ze weinig om wakker om te liggen. Echt rot hoor als je dan 3 jaar elk dubbeltje moet omdraaien, maarja, je betaalt lang niet alles af en krijgt dus een lekker bedrag cadeau dan van de belastingbetaler. Ik ken zat vorbeelden die dat hebben gedaan. Je hebt zo 20.000 euro netto in the pocket, dat is voor de meeste mensen gewoon zo'n jaar jaar fulltime extra werken!!, en als je dan naast de schuldsanering zwart bijwerkt en een bijstandsuitkering incassseert dan kan je toch nog normaal leven. En nee, ik zeg echt niet dat iedereen zo is hoor en er zijn echt hele schrijnende gevallen bij met schulden waar je niets aan kunt doen, maar er zijn er zat waarbij het geld lekker besteed is aan luxe en mensen die hun zaakjes wel regelen opdraaien voor de schulden.
Ik wilde wel dat het zo simpel was! Want als mensen in de schuldsanering komen wordt maar een klein deel van hun schuld door henzelf afgelost. Voor de rest draait de maatschappij op, dus ook ik, die belasting betaald, netjes spaart voor ze iets koopt en niet meer uitgeeft dan ze binnenkrijgt... Ik weet best dat de schuldsanering geen makkelijke uitweg is, en dat die drie jaren lang duren. Maar tegelijkertijd is het ook heel kort en als mensen in de schuldsanering terecht zijn gekomen door hun eigen schuld (dus maar geld blijven uitgeven, terwijl ze weten dat ze het niet hebben, zoals in dit topic beschreven wordt), dan mag de lengte van de schuldsanering wat mij betreft best verlengd worden naar 5 of 10 jaar ofzo.
Precies, veel te makkelijk allemaal. even 20.000 euro kwijt laten schelden en de belastingbetaler ervoor op laten draaien. weet je hoe lang iemand daarvoor moet werken?! En dan nog klagen, ik heb maar alleen bijstand (ook betaald door mensen die werken) en ja ik ga niet werken, want dan gaat alles naar de schulden, ja heheh!! logisch lijkt me, het zijn immer JOUW schulden en niet die van de gemeente.
@Janna Tuurlijk dat is zo maar uhm dat is op dit moment toch met alles zo?! Ik bedoel ik lig er geen nacht wakker van dat een ander zich in de nesten werkt om er voor de buiten wereld "goed" uit te zien terwijl ze eigenlijk heel heel veel schulden hebben. Mijn belastinggeld gaat dan of naar die mensen of naar Griekenland hoe je het went of keert dat geld gaat altijd ergens heen behalve jezelf
ja precies, en geef het geld dus dan maar aan mensen die het nodig hebben, ouderenzorg bijvoorbeeld. En niet aan mensen die boven hun stand leven met dure auto's, horloges, kleding en vakanties en de rekening vervolgens doorsturen naar de gemeenschap.
ja ik ken het ook zo gauw als daar het geld binnen kom dan is het alweer weg. de ene deurwaarder na de ander komt langs post waar je naar van word een schuld van minimaal 6 cijfers en gewoon iedere maand kapitalen aan kleding en schoenen kopen. of andere spullen voor in huis etc. gewoon nieuwe schulden maken door bestellen bij webwinkels pff 7 jaar geleden hebben ze in de wsnp gezeten en binnenkort word hij weer uit gesproken. ik kan dat niet begrijpen. als er toch geen geld is dan ga je het toch niet uitgeven??
wel zolang het beloond wordt blijkbaar.... echt onvoorstelbaar dat je tot 2 keer toe zo'n bedrag cadeau krijgt! en dan nog klagen ook hoe zwaar het is 3 jaar.
Helaas wórdt dat ook ons probleem, op het moment dat die lui zo diep in de problemen komen te zitten dat ze hun huur niet meer kunnen betalen of om andere redenen in de hulpverlening komen. Maar ik zou niet weten wat ik er aan kan doen...
Maar dat bedoel ik er dus mee te zeggen. Dat hun dat doen is niet mijn probleem je kan het zeggen dat ze het niet moeten doen maar ze doen het toch. En uiteindelijk betalen wij er wel aan mee maar je doet er niks aan. Dus ik kan daar niet van wakker liggen. Het gebeurd toch wel hoe je het went of keert
Ja die ken ik, namelijk ikzelf (tot een paar weken geleden dan)MAAR, ik kan mijn maandelijkse verplichtingen na komen. Ik hoef van mijn langzalzeleven niks kwijt gescholden te krijgen. Ik hoef geen wsnp of schuldhulpsanering. Ik betaal een royaal bedrag belasting per maand. Ik schep niet op, probeer een ander niet jaloers te maken, probeer er niet bij te horen.Dus wie heeft er (in mijn geval dan) last van behalve wij zelf. Ps. we zijn nu wel aan het bezuinigen omdat ik meer thuis wil zijn bij mijn kleintje en dus minder wil gaan werken.
Mn vriend en ik kennen ook een aantal mensen. heb je een nieuwe tv..moeten zij m groter hebben. wij een nieuwe telefoon zij een nieuwere versie wij nieuwe huis, zij ook opzoek en zo verheffen ze zich wel vaker boven anderen. maargoed die schulden kunnen zo toch niet blijven dus er komt een moment dat dat echt stopt. waarom zou je in godsnaam je rot liegen over dingen die je niet eens kan kopen. had t laatst zelfs over extra zenders.. nou je raad wel wat zij nu hebben..echt steeds als wij ( of andere ) t ergens over hebben hoor je " ja moeten wij ook nog.. maar dan die en die wat die zijn beter) echt van alles nieuw kopen en met trots laten zien.. terwijl je schulden maar oplopen en maar overdrijven. bah vind t vreeeeselijk! & zeggen dat je daar en daar werkt maar ondertussen gewoon wat anders doet..dat wat bij lange na niet komt aan t geld die je uitgeeft.. maar gwn ff lenen en dik rood staan. zo kan t natuurlk ook.. voor even.
Ehm, ik vraag me af of je het helemaal begrijpt... Want elke balans heeft inkomsten en uitgaven. OOK de balans van het rijk. Dus als het rijk meer uitgaven heeft voor mensen in Griekenland, OF mensen in eigen land, die het geld maar over de balk smijten, dan zullen de inkomsten omhoog moeten. Dus door meer belasting te innen. Gevolg: verlies van koopkracht voor ALLE burgers... Ook voor jou en mij. En dan kun je wel zeggen: "daar kan ik niks aan doen, ook al zeg ik er wat van, ze doen het toch", maar dat maakt het toch niet ok dat wij voor de kosten van anderen opdraaien, die zichzelf bewust in de schulden hebben gestort?! (Begrijp me goed: ik vind het wel ok om mede te betalen aan kosten die gewoon nodig zijn, zoals idd de zorg enzo.)
Ik zeg ook niet dat het oke is het is namelijk helemaal niet oke. Maar ik ( lees ik als individu ) kan er niet van wakker liggen sorry. En dat jij het wel heel erg vind dat kan ik best snappen. Maar ja ik dus niet. En als we het over die bedragen gaan hebben omdat mensen zelf zo stom zijn geweest dan kunnen we nog wel even door gaan over andere dingen ( wat ik trouwens niet ga doen want dat word een ander verhaal )
Ik denk ook dat er altijd wel zulke dingen zullen bestaan. Mochten Griekenland, de schuldsanering-mensen enz er niet zijn.. dan creeert zich wel weer een ander probleem wat geld opslokt.
Zie het vaak genoeg op mijn werk (kdv). Ouders die al duizenden euro's schuld hebben bij het kdv en dus waarschijnlijk ook ergens anders... Op het moment dat hun uitkering, salaris of toeslag gestort wordt halen ze alles van hun rekening zodat er niks afgehouden kan worden en de kids lopen met de nieuwste nike's... Ik snap het ook niet hoor... Kreeg een afrekening van het water en moest bijbetalen, heb het snel van mijn spaarrekening gehaald omdat ik anders te laat was met betalen. Krijg daar al stress van en inderdaad hoe kunnen die mensen nog slapen s'nachts!
Ik zeg niet dat ik er wakker van lig, maar als iemand op een topic als dit een opmerking plaatst in de zin van "het is hun probleem, niet het mijne", dan is die opmerking feitelijk gewoon onjuist! En als ik daarover nadenk, vind ik het wel écht oneerlijk en dan post ik dat ook.
Oke nou als je het zo zegt heb je wel gelijk. Dan moet ik het zo zeggen het interesseert me niks ( ipv hun probleem niet t mijne. ) Zeg ik het zo goed