Mensen die domme grapjes maken aan mijn zoon

Discussie in 'De lounge' gestart door Sila24, 18 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Wat een raar verhaal. Ik kan me haast niet voorstellen dat 'vreemde' mensen dit uit het niets zeggen. Is het niet een beetje uit de.context gehaald ofzo?
    Ik zou het ook niet tof vinden.
    Maar het zeker niet afreageren op een klein kind. volgende keer als ze zoiets zegt zou ik er gewoon wat van zeggen tegen haar.

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Vreemde actie van dat mens:(

3. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Blossom85 , ik snap de humor er ook niet van maar blijkbaar is dat grappig in hun cultuur , zijn buitenlandse mensen, ze denkt dat ze grappig is ofzo

4. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Ik.vind het allemaal een beetje vreemd.
    Een ouder die roept naar een kind."ik ga je moeder omtvoeren?".wat was de aanleiding daartoe? En hoe wist die vage kennis dat je zoon een auto wilde?

5. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Tja, er lopen een hoop rare mensen rond op deze aardkloot ;)

Terug pakken moet je niet doen joh, hou de eer aan jezelf en verlaag je niet tot haar niveau. Jouw zoontje heeft er nu al eens mee gedeald en schrikt misschien de volgende keer wat minder van zo'n "grapje".

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ah oké, dat kan.

Als ik heel boos ga doen dan worden mijn dochter en zoontje nog meer overstuur, vandaar.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik geloof ook niet dat mijn kinderen het fijn vinden als ik heel boos wordt, maar kom op zeg, mijn kind overstuur maken? Maakte ik per direct hele korte metten mee! En dan wel op zo'n manier (zonder vloeken maar wel heel gericht en zeer duidelijk) dat deze mevrouw nooit van haar levensdagen nog zo'n grapje richting mijn kind durfde te maken.

8. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Volgens mij lees je niet helemaal goed, dat zijn 2 andere personen en situaties.
    Dat van auto hoorde dat mens , we liepen met zoontje al pratend de winkel uit, dat hoorde ze blijkbaar

9. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Daar ben ik ook benieuwd naar.
    We hebben meer achtergrond info nodig, TS :)

10. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Nou toen ik mijn zoontje wou ophalen ging ze eerst hihg five geven aan mijn zoontjr, dat vond ik al vreemd, waarom doet ze dat :( Beetje symphatiek doen ofzo
    ik zei kom schat we gaan naar huis.
    komt die vrouw, hey ,. Ik ga je moeder ontvoeren hahaha
    oww grappig he :(
    ik stond perplex zoontje ging huilen ik pakte hem op en liep weg

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik eigenlijk ook, want ook ik vind dit een vreemd verhaal. Ik heb tenminste nog nooit gehad dat iemand mijn kinderen op zo'n manier benaderde.

Oke ooit een keer op de kermis met mijn toen 12 jarige (autistische) zoon. Die had zo'n heeeele grote bal gewonnen, was daar heel blij mee, en toen gingen 3 (aangeschoten) volwassen kerels er mee spelen, die hadden hem afgepakt. Toen ben ik er heel furieus op afgestapt, binnen een paar tellen had hij hem weer terug :)

En ik ben eigenlijk best een vriendelijke vrouw normaal hoor, maar kom niet aan mijn kinderen :cool:

12. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.099
    1.099
    113
    Je zoontje van 2 begrijpt de betekenis van 'ontvoeren'?

13. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik denk dat je het zelf groter maakt dan het is... (niet vervelend bedoeld)
    maar ik vind het net zo'n geintje als mijn moeder wel eens voor de grap doet bij mijn nichtje. Dan zegt ze: "ik eet je vinger op hoor.. en dan hapt ze zogenaamd"
    Vind nichtje grappig en wij zien daar geen kwaad in. 't is toch maar voor de lol?
    Waarschijnlijk zei die vrouw op psz voor de grap 'ik ga je moeder ontvoeren' beetje op een speelse manier? Jouw zoontje reageerde daar niet goed op (huilen) maar was dat echt de bedoeling van die vrouw?

En in die winkel, wist die vrouw dat je daarvoor gezegd had 'je mag geen auto?'

Ik vind het maar vage verhalen;)

14. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ik zal waarschijnlijk de enige zijn, maar zou het wellicht kunnen dat het niet heel kwaad bedoelt was? Ik had ook direct iets teruggezegt tegen mijn dochter in de trant van "nee hoor lieverd, we zetten deze mevrouw wel even in de hoek" oid.

Ik was iig niet direct furieus gaan lopen zijn :)

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Raar. Bij die vage kennis met die auto zou ik gewoon zeggen dat je daar niet van gediend bent en dat het niet aan haar is te beslissen of je zoon een auto mag kopen of niet. Gewoon straight, netjes blijven maar wel duidelijk.

Het psz "grapje" is ook niet leuk, maar als je er al bij stond is het misschien wat uit de context getrokken?
    Vind het ook wel wat als je zoontje dat woord al zo goed kan plaatsen... was hij niet gewoon al moe en overstuur?

16. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    +1 zo leer je je kinderen ook dat niet alles verkeerd bedoeld is en ze niet overal om hoeven huilen.
    Ik had het idd ook met een grapje opgelost.

17. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Ik ken ook mensen die dit soort grapjes maken....
    Dat iemand het bij z'n eigen kind/familie doet, prima.. Maar niet bij een vreemde of vage kennis.

18. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Precies wat ik ook dacht!

19. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik denk niet dat het kwaad bedoelt is, ik denk gewoon dat deze mensen een grapje maakten, en dat jij hun humor niet begrijpt.
    Volgende keer gewoon op inhaken, en zeggen dat je er niets van snapt, waarom ze dit zo zeggen.
    Ik kan me er trouwens ook niets bij voorstellen dat jouw zoontje van 2, de betekenis van ontvoeren al begrijpt.

20. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ik denk niet dat dit cultuurgebonden is eigenlijk.. Misschien probeerde ze, op een misschien ietwat onhandige manier, een gesprekje aan te knopen ofzo. Niet direct uitgaan van het slechtste van de mens ;)

Deel Deze Pagina