Belachelijk

Discussie in 'De lounge' gestart door Mirna, 18 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ik keek gisteravond naar: Hart van Nederland op SBS6.
    Daar was een vrouw, die niet wist dat ze zwanger was bevallen van een gezonde baby.
    Ik kan het eigenlijk niet geloven.
    Ik voel leven, ik heb een behoorlijke buik, en zij had het niet in de gaten. Ze had al 2 kinderen, dus ze moet ook hebben geweten hoe het voelt om zwanger te zijn. Ze was de 40 gepasseerd.
    Ik vind het maar een raar verhaal. Misschien wilde ze gewoon graag op tv of zoiets? :rolleyes:
    Hebben jullie het toevallig ook gezien????
     
  2. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    hoi mirna

    Ik heb het niet gezien . Het lijkt mijn ook dat je dat toch moet voelen .
    ik heb het al wel meer gehoord . maar ik blijf het raar vinden .

    groetjes yvonne
     
  3. Annelies

    Annelies Niet meer actief

    ik heb het gezien ja. inderdaad een apart verhaal.
    ik heb wel eens gehoord dat ze erachter kwamen toen ze vijf of zes maand zwanger waren maar dat je buikpijn krijgt en dat dan weeen blijken te zijn... en je hebt nog nooit iets gemerkt...
    heel bijzonder!
    liefs, annelies
     
  4. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik heb ooit eens ergens gelezen dat een familie in een pretpark was. Meisje moest een grote boodschap doen dus ging naar het toilet, en ze vond iets heel anders dan een drol in het toilet.
    Kindje was gezond, maar ze waren heel verbaasd. Meisje was wel ietsje dikker geworden, maar niet zodat ze kon zien dat ze zwanger was.
     
  5. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik vond het ook een raar verhaal
    ik ben de 40 ook gepasseerd en heb al 2 kids
    maar merk toch egt wel dat ik zwanger ben hoor en wel al vanaf 2 mnd hahahaha
    lijkt mij ook erg onwaarschijnlijk dat je dat niet in de gaten hebt
    maar goe je hoort het wel meer
    ik zou zeggen je kent je eigen lichaam toch wel???!!!!
    zoiets moet je merken

    gr debbie
     
  6. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    heb het niet gezien
    wel een raar verhaal
     
  7. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik heb het ook gezien en het eerste wat ik tegen Sydney zei was "ik geloof er helemaal nix van". Ik ben nu 24 weken en ik voel ons meisje soms al zo hard schoppen... Dat kan toch niet dat je daar nooit wat van merkt??? En vooral niet als je al twee kids hebt... En als je in combinatie daarmee ook nog es zoveel dikker wordt??
     
  8. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Heb het niet gezien,maar vind het toch erg onwaarschijnlijk lijken.
     
  9. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Toch gebeuren deze dingen. We weten allemaal dat je ook nog ongesteld kan worden als je zwanger bent. Als je al wat steviger bent kun je het niet zien enzz.

    Ook mijn nichtje kwam er pas na 6 maanden achter dat ze in verwachting was. en ook daar was ze alleen een beetje steviger geworden en ongesteld gebleven. raar maar waar :D
     
  10. Ilja

    Ilja Bekend lid

    24 sep 2005
    516
    0
    0
    Ik heb het ook gezien en had het al gelezen in de krant (het is vlak bij waar ik woon gebeurd) en ik kan het echt NIET GELOVEN !!!!
    In de krant stond ook zo iets van : "De geest is sterker dan wat dan ook"
    waarmee ze wilden aangeven dat mensen zoiets waarschijnlijk zover verdringen dat ze het echt weg stoppen.
    Want zeg nou zelf, een vrouw van 40 die al 2 kinderen heeft, MOET dit toch gevoeld en gemerkt hebben ?
    Nee, mij maak je niet wijs dat ze ECHT van niks wist.....

    Liefs
    Ilja
     
  11. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    nou ilja daar zeg je wat. Ik denk idd dat het ook een deel te maken heef met je hoofd! Hier doen wij het vaak andersom, dus we willen graag zwanger zijn en voelen van alles. Waarom idd ook niet de andere kant op?
     
  12. Framboosje

    Framboosje Actief lid

    17 okt 2005
    259
    0
    0
    Ja gek,en hebben jullie dit gelezen onlangs?

    Moeder (13) gooit baby van balkon
    Geschokte familie wist niet dat dochter zwanger was van 16-jarig vriendje

    Een 13-jarig meisje uit Sint-Jans-Molenbeek heeft zondagavond haar pasgeboren baby van op de dertiende verdieping naar beneden laten vallen. Het meisje, zelf nog een kind, beviel in de loop van de dag helemaal alleen van een jongetje en wist geen raad met haar baby. Ze trok op het terras de navelstreng door en gooide de boreling over de balustrade. ,,Wij wisten niet eens dat ze zwanger was'', zeggen haar broers diep aangeslagen.
    Het meisje van amper 13 jaar raakte zes maanden geleden zwanger van haar 16-jarige vriend. Omdat zij het kindje wilde houden en weigerde abortus te plegen, verliet haar vriend haar. Verlamd door liefdesverdriet zweeg ze al die maanden tegen iedereen over haar zwangerschap, zelfs tegen haar familie en beste vriendinnen. Op alle mogelijke manieren probeerde ze haar dikke buik te verbergen.

    Zondagnamiddag beviel het meisje in alle stilte in haar slaapkamer van een jongetje. Ze was helemaal alleen. Op het balkon van hun woning op de dertiende verdieping trok ze de navelstreng door en zou het kind naar beneden zijn gevallen of gegooid. ,,We zaten amper vijf meter verder in de woonkamer, maar hebben niets gehoord'', zeggen haar broers van 16 en 23 jaar. ,,We wisten zelfs niet dat ze zwanger was.'' De broers tonen ons de slaapkamer waar het meisje zondag beviel. In het bed, op de muren, op de vloer en op het balkon ligt bloed. Vanop het balkon gaapt een diepe leegte, waarin het pasgeboren jongetje is gevallen. Een politielint duidt de plaats aan.


    ,,Onze zus heeft gezwegen omdat ze bang was dat ze het kindje niet zou mogen houden van onze moeder'', gaat de oudste broer verder. ,,Ik begrijp er niets van. Mama zou niet blij geweest zijn, maar haar dochter zou wel altijd welkom gebleven zijn, net als de baby. Mama is verscheurd door verdriet. Ik had de voorbije maanden wel gemerkt dat mijn zus verdikt was. Ik heb haar daar ook over aangesproken, maar dat lachte ze telkens weg. Nu blijkt waarom. Al die maanden heeft ze niets durven zeggen. Het moet voor haar een hel geweest zijn.''

    Na de bevalling zondag riep het meisje om hulp, maar ze wilde niet zeggen wat er scheelde. ,,Mijn pa (de stiefvader van het meisje, nvdr) zag haar op het balkon staan en zag enkel een grote hoeveelheid bloed'', aldus de jongste broer. ,,Hij wist niet wat er was gebeurd en bracht haar eerst naar het ziekenhuis. Na een uur kwam hij terug en riep hij in paniek: ,,Er ligt hier ergens een baby!'' We zijn allemaal beginnen zoeken, maar vonden niets. Tot ik vanop het balkon beneden in de struiken een kindje zag liggen. Het was een jongetje. Hij leefde nog, maar is kort daarna overleden. Jammer, want het kindje had bij ons mogen blijven wonen.''


    Volgens haar familie had het meisje niet de intentie haar kind naar beneden te gooien. ,,Ze heeft tegen onze moeder gezegd dat ze het kindje wilde houden. Dan zou ze het toch geen kwaad gedaan hebben? Het is geen moord. Mijn zusje is niet tot zoiets in staat. Ze kan niet eens tegen bloed.''

    Politie en parket twijfelen aan de precieze omstandigheden van het incident. ,,Onderzoek zal moeten uitwijzen wat er precies is gebeurd, en of het een ongeval was of niet'', verklaart Jos Colpin van het Brussels parket. ,,Er is een onderzoeksrechter aangesteld en de jeugdrechter heeft het meisje voorlopig geplaatst.'' De speurders namen onder meer de computer en brieven van het meisje mee om na te gaan wat haar plannen waren, en wie van haar zwangerschap op de hoogte was.
     
  13. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ow my God
     
  14. Framboosje

    Framboosje Actief lid

    17 okt 2005
    259
    0
    0
    Had je het nog niet gelezen?Stond op elke voorpagina bijna.Erg he,en kun je voorstellen,als 13 jarige alleen op je kamer bevallen,hoeveel pijn dat meisje heeft gehad?En tsja,ik denk dat ze in paniek is geraakt.1 ding is zeker,haar leven is volledig kapot na zoiets.
     
  15. Syrah

    Syrah Lid

    11 okt 2005
    23
    0
    0
    wow pffffff ik sta echt met mn mond vol tanden........wat erg zeg......
     
  16. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    nee niet gelezen, stond hier niet in de krant.
    vreselijk zeg
    wat je zegt, paniek reactie denk ik.
     
  17. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Even een reactie op het hoofdtopic: raar maar waar, ik vind het moeilijk te geloven dat je wel zwanger bent en er niks van voelt. Maar nog geen jaar geleden is een oud-collega van mij, een stevige vrouw, met spoed naar het ziekenhuis gebracht want de ehbo-er dacht aan een acute blindedarmontsteking. Tijdens de spoedoperatie is er ook een gyneacoloog bij geroepen want de blindedarm bleek een kerngezonde tweeling te zijn! Na jarenlang proberen zwanger te worden, is ze bewust gestopt met allerlei behandelingen toen ze 40 werd. Met de gedachte: nu niet, dan nooit niet.
    Achteraf zegt ze ja, ik ben wel misselijk geweest maar een zwangerschap had ze nooit vermoed, ze dacht zelf dat het door het stoppen van de hormonen kwam. En ook het dikker worden had ze eigenlijk niet gemerkt, normaal maat 48 nu maat 50, dus ook niet noemenswaardig. Gerommel in de buik had ze wel gevoeld, maar dat weet ze aan haar spastische darmen. Kortom als je uitgaat van een kans van 0% dat je zwanger bent, dan heb je voor alle symptomen wel een andere verklaring.

    Volgens mij is er maar 1 manier om te voorkomen dat je niet weet dat je zwanger bent en dat is elke maand op een vaste dag een zwangerschapstest doen. Want als je wel zwanger bent, zal vroeg of laat de test positief geven (of de test deugt niet).

    Groetjes van Kiki.

    PS tot vorig jaar geloofde ik dus ook niet dat je niet wist of je zwanger was.
     
  18. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Om te reageren op het 1e verhaal, tja ik weet t niet...zoals Kiki ook al zegt, zoals je ook voor het wel zwanger zijn excuses of ongemakken kunt verzinnen, kan je ze natuurlijk met hetzelfde gemak afdoen als kwaaltjes of een beetje te veel gegeten last van mijn darmen etc.
    Maar aan de andere kant,
    als je al 2x zwanger bent geweest, weet je wel wat het is, en moet je t haast herkennen..

    Wat betreft t 2e verhaal,
    ook ik had t niet gelezen...jeetje wat een ellende heeft dat meiske gehad..
    maar waarom spreekt de moeder zelf niet, maar spreken de broers? en waar is dan de vader van het meisje?
    En het is natuurlijk moeilijk te zeggen, maar heeft de moeder van het meisje echt niks doorgehad?? Denk aan niet ongesteld, maar ook dikker worden verandering van kleding en/of gedrag? Mijn moeder zag en ziet altijd alles aan me, ook toen ik net zwanger was had ze het al aangevoeld..
    Hoe dan ook het is zeer triest voor het meisje, maar zeker ook voor het arme babytje wat maar zo een kort leventje en een zeer tragische dood heeft gekend.
     
  19. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Reactie eerste verhaal:
    Ik geloof absoluut dat dat mogelijk is.
    Je kan niet altijd alles merken, of weten wat het is.
    Plus dat als je er niet mee bezig bent dan merk je al die symptonen niet.
    Dit gebeurd vaker dan je zou denken.
    Misschien wel onvoorstelbaar , maar absoluut niet onmogelijk.
    En het zou je maar gebeuren!
    Want je moet als een gek nog een kinder kamer inrichten en alles aanschaffen.
    Ik heb bewondering voor mensen die hier goed op kunnen reageren en er naar kunnen handelen, want dat is niet niks!


    Reactie verhaal 2

    Moeilijk zoiets.
    Ik heb er geen woorden voor, en mijn hart breekt bij de gedacht dat zo'n kleintje van het balkon gegooid word.
    Verder heb ik hier wel een mening op, maar die hou ik maar voor mezelf.
    Denk niet dat mijn kijk hierop bij iedereen goed valt dus laat ik het hierbij.

    Groetjes
     
  20. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Jemig dat 2de verhaal vind ik wel erg zeg.
     

Deel Deze Pagina