hoi hoi ik ben verzot op broccoli, vandaar dat we dit sowieso 1x per week eten...maar... tot op laatst, ik zag opeens iets wat wel veel weg had van een wormpje! iieeeh, weg eetlust, en heb alles zo in de prullebak gegooit en at die avond droge aardappels... die week erop aten we weer broccoli maar dan uit de oven met gesmolten kaas dus heb ik er niet zo op gelet. Tot op vandaag.... weer allerlie rare zwarte dingetjes erdoor wat echt wel leek op kleine beestjes met pootjes.... en na een tijdje met mn vork zoeken kwam ik ook weer een wormpje tegen! mn vriend verklaarde me eerst voor gek maar nadat hij goed gekeken had zagen we steeds meer kleine beestjes.... nouja je raad het al...in de prullebak, en alleen aardappels gehad (ben vega...) maargoed, nu mijn vraag.... wie weet of dit normaal is? heb het dus al 2x meegemaakt uit 2 verschillende supermarkten... durf nu geen broccoli meer te kopen
Yaiks, zo is zelfs groente niet vega meer! Heb dit nog nooit gehad maar hou mn ogen open als ik weer eens broccoli eet!
Tuurlijk hoort er geen visvoer in je broccoli te kruipen....jakkes! Ook wij lusten het graag, vooral met hollands pannetje....Maar beestjes er in nog nooit gehad (ik klop het af)
hoi hoi ja ik ken het ook daarom doe ik het altijd zo shoon maaken en dan in zout water zetten net zo als met bloemkool goed onder duwen vlink wat zout er over halfuur laaten staan goed afgieten en na spoelen dan zou er niets meer in mogen zitten anders weet ik het ook niet meer smaakelijk eten
Dat heb ik ook altijd geleerd ja. Bloemkool en broccoli etc altijd eerst in water met zout laten staan, dan komen de wormpjes en beestjes eruit.
ik heb er wel is een gehad en had hem zelfs al gekookt. ik wil hem op de borden verdelen en in het midden zat een kern van 100derde kleine groene wormpjes die ook al een beetje verdeelt waren over heel de groente echt goor. ik had meteen geen honger meer en eet zelf geen broccoli meer. voor me dochter heb ik het laatst klaar gemaakt en had en in heel veel partjes verdeelt en zo goed gewasen en gecontrolleer voor ik ze kookte. ze vond het niet eens lekekr dus maka het hier gewoon nooit meer klaar.
Owww jakkes..... Hebben wij een keer gehad met een rode paprika. We sneden hem open kwam er een soort van mot uit bleh
hoi hoi goed klein snijden het is dus wel de bedoeling om het er na goed aftespoelen dus niet in het water op te zetten waar ook het zout in zit dus zout blijft er niet op zitten je kan het gewoon eten heb namelijk een zout arm dieet al me leven lang en dit mag wel en als ze er nog in zitten ja dan weet ik het ook niet meer spawater
Menen jullie dit nou??? Nooit geweten, ik heb de bloemkool altijd gewoon in kleine roosjes gesneden, afgewassen en gekookt.. Getverderrie wat ranzig zeg. ale: Ik ga inderdaad vanaf nu de bloemkool altijd eerst een half uurtje in zout water zetten...
hahahaha ik heb helemaal krom gelegen om sommige antwoorden, gelukkig lust ik geen brocoli hahaha maar inderdaad voor het klaar maken de broccoli snijden en in een pan met zout halfuurtje laten weken, daarna goed afspoelen liefst niet in een vergiet of zeef omdat de worden daar niet doorheen kunnen maar gewoon in de wasbak of met je hand groetjes nathalie
Ben ook dol op broccoli... hal het alrijd bij de AH en heb nog nooit beestjes gezien, terwijl ik het altijd goed check bij het snijden ervan. Paar maanden geleden een keer broccoli gehaald bij de Lidl (was in de aanbieding) en die krioelde dus inderdaad van de kleine zwarte beestjes... Heeeeel smerig... Leken een soort bladluisjes, maar waren het niet. Heb 'm uit puur afgrijzen meteen weggemikt. Had er eigenlijk mee terug moeten gaan... achteraf. Dus weet niet of alle AH's goed zijn met groenten, maar heb daar in elk geval nog nooit slecht fruit of slechte groenten gekocht. Voor andere producten ga ik meestel naar de Jumbo... want die is dan weer lekker goedkoop (maar ook niet zo goed met fruit en groente)...
nou ik heb eigenlijk altijd wel beestjes in de groente maar dat komt ok dat ik het eigenlijk vers van het land haal hier in de moestuin.dus ja ik ben het wel gewent
hoi hoi oke dan dat is wat andes en zekkers veel lekker dan uit de winkel en uit eigen tuin dan weet je ook wat je kan verwachten en van zit je dan op je balkontje zonder tuintje :S
ik vind het veel lekkerder het is hooguit een uur oud voor het klaar gemaakt is.en ook geen bestrijding middelen