Mensen die het beter weten.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Happyness, 16 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ja, serieus, ik ben 2 keer op knoopconsult geweest. Ik loop inmiddels bij een Orthomanueel arts, mijn lijf doet in ieder botje pijn. Inmiddels is ons schatje toch ook wel wat meer qua gewicht als een pasgeboren baby. Maar zeker aan het begin met die bevalling nog vers in mijn mik, nee, ik heb het nooit gewichtloos ervaren.

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik vind wel dat ts gelijk heeft door tegen haar man te zeggen dat ie niet alleen maar iets moet doen omdat een ander dat zegt.
    Doe het vanuit je eigen overtuiging en anders niet!

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ach wat vervelend! maar ja dragen is geen walhalla hoor. Ik doe het ook niet altijd. In het begin vaker dan nu. De wandelwagen is ook ok, maar als ik even snel wegging vond ik het wel handig en fijn.

Is niet leuk om altijd maar pijn te hebben. Sterkte!

4. Kwekijzer

Ja dankje, maar zo erg is het nou ook niet. Ik ben gewoon een stijve hark en ik heb een zeurende pijn in mijn voeten, knieen en rug (helemaal) met een hang naar rechts. Maar de mate van erg kunnen we over discussiëren hoor, ik werk nog steeds gewoon in de zorg en trek de hele dagen aan mensen:p

Ik draag ook nog wel op kleine stukjes. Rugdragen vind ik nog niet zo fijn, dan zie ik niet wat ze uitspookt en ze is nog net te klein ervoor vind ik.

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o en ik vind trouwens niet dat als iets in het ziekenhuis wordt gezegd door een verpleegkundige dat het gelijk waarheid is hoor. Ik heb hier zooooo een oorlog gehad omtrent de borstvoeding met de verpleegkundig (kan weer kwaad worden grrrrr). Echt de meest domme opmerkingen gehoord (van een kinderarts... tepel speen verwarring bestaat niet hoor, dus ik geef wel een flesje, en dat mijn dochter dat had kwam puur omdat ze prematuur was, mijn zoontje zou dat nooit kunnen krijgen... en dat heeft dat kindergeneeskunde gestudeerd... bizar toch?)

6. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Jaaa dat vind ik ook! Over dat lachen zoiezo, ik lach ook niet de hele dag laat staan naar vreemden, je hoeft toch niet altijd te lachen? Alsof een kindje alleen maar happy is als het lacht, het is toch ook lekker om eens goed om je heen te kijken of heeeeel ernstig te poepen:D

7. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Serieus? Dat is écht slecht!!!

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    haha nou een stijve hark ben ik ook. Met chronische steeds terugkerende nek en rugpijn. Maar ik vond het toch goed te doen. Is voor iedereen anders he.
    Rugdragen met mijn zoontje vind ik ook nog een beetje eng. Mijn dochter "gooi" ik zo op mijn rug. Want die gaat zelf goed zitten (ze kan zelf heel goed lopen, maar ze vind het leuk om ook "in de sjaal" te mogen). Bij mijn zoontje heb ik het wel eens gedaan maar dan knoop ik toch nog wat klungelig en ben ik bang dat ik die doek niet helemaal stevig tussen mijn knieen heb geklemd en hij valt... Wacht wel tot ie wat groter is.

9. Karoke

Karoke Niet meer actief

Dat vind ik persoonlijk toch echt wel overdreven lang voor zo'n klein lichaampje... Is een keertje iets langer dan 2 uur zal vast wel meevallen, maar als je zo'n vreselijk lange rit maakt, dan vind ik het toch wel een beetje een verplichting als ouder om voor een beter alternatief te zorgen...

Verder heb ikzelf al een keer van een kinderarts te horen gekregen dat het beter was om te stoppen met borstvoeding omdat er niet veel voedingsstoffen meer in zouden zitten na een half jaar. :D

10. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Herken het wat ts zegt over mensen die het beter weten.
    Er is dan ook een heel groot verschil tussen iemand die een goed bedoelt advies geeft of iemand die wel even zegt hoe het moet.
    Vindt het vreemd dat de verpleegster meteen komt met haar mening.
    Als ze nu ziet dat ts en partner er al uren zitten en dan een normalen advies geeft vindt ik het anders.
    Het komt nu een beetje over alsof de verpleegster al een conclussie trekt dat hun hun kindje uren erin laten liggen.
    Wat betreft ts die tegen d'r man zegt dat hij hun kindje maar lekker in de mc moest laten liggen.
    Ik ben het wel een beetje met haar eens.
    Zolang haar kindje er toch rustig in ligt zie ik het probleem niet echt.
    Dan zou je het dus doen omdat iemand anders je daar op aanspreekt en niet zozeer omdat je kind het wel/niet prettig vindt.
    En ik ga er van uit dat ts haar kindje heus niet uren in de mc laat liggen

11. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    over BV heb ik ook wat veel raars gehoord.is ook zo een ingewikkeld onderwerp

12. Kwekijzer

Ik kreeg met 4 weken te horen dat ik moest opletten dat ik haar niet zou overvoeden....:D

13. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    bereke mijn bedoeling was.. als de beeb er 2 uur in ligt er niks van overhoudt, maar waar de mc`s gemaakt worden er ook niet 100% mensen aan laten werken kan jij dan zeggen met 100% dat die veilig zijn? ik bedoel mijn buurvrouw werkt er en soms verteld ze dat ze 500 stoeltjes terug hebben gekregen die niet veilig genoeg waren. god weet hoeveel slechte stoeltjes die niet veilig zijn verkocht worden. dus als de ouders het rugje of houding niet kapot maken. dan doet de FABRIEK het zelf wel. (ja sorry kan het niet goed uitleggen hahaha..

14. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    hoe wil jij een baby anders vervoeren in een auto??? mag alleen in de maxi cosy hoor! mensen voeden hun kind tegenwoordig teveel via de boekjes op.. jou eigen intuitie is in de opvoeding wel het belangrijkste hoor!! als ik had gevoeld dat het slecht zou zijn geweest had ik haar ook echt niet meegenomen naar portugal hoor. gelukkig hebben wij een makkelijk en gezond kindje die die rit heel goed heeft volgehouden...

15. fafje

fafje Niet meer actief

mss goe dbedeolt, maar wie weet wilde de ouders het kindje wel gewoon steeds vasthouden...iedereen weet dat het niet goed is te lang in de maxi...dus ze had het oook opbouwend kunnen brengen...

16. Karoke

Karoke Niet meer actief

Met een reiswieg, zoals de Römer Baby-Safe Sleeper. Omdat wij veel op de baan zitten, hebben wij ook zo'n ding gekocht. Veel beter voor lange ritten EN de meest veilige manier om je baby te vervoeren.

En ik volg mijn eigen intuïtie ook vaak, maar in mijn ogen mag je af en toe ook je hersenen gebruiken... En dit klinkt een stuk minder vriendelijk dan ik bedoel, maar vind dat er toch geen enkel excuus is om je baby zolang in een maxi cosy te hebben. Als je heel even had opgezocht en rondgekeken, dan had je gezien dat er veel betere manieren zijn van vervoeren, je kan deze dingen zelfs huren. Zoals ik al eerder gezegd heb, een keertje langer in zo'n ding kan vast geen kwaad, maar dit is wel erg overdreven.

17. bereke

bereke Niet meer actief

Oh nu ben ik mee. En het ligt niet aan jouw uitleg hoor maar aan mijn interpretatie-vermorgen denk ik ;).

En dat wist ik niet dat die stoeltjes zo gemaakt werden.

18. MamavanJayden

MamavanJayden Actief lid

13 feb 2008
    251
    1
    18
    Ja, van die betweterige mensen blijf je houden. Vooral als het je eerste kindje is durven ze wel. En als je er dan ook nog eens jong uitziet hebben ze helemaal op en aanmerkingen. Bij mijn eerste zoontje ook weleens commentaar gehad in het ziekenhuis en op het CB. Toendertijd trok ik me dat best aan. Ik was toen pas 18. Gek genoeg hoor ik nu nooit commentaar bij mijn 2e zoontje.
    Lekker van je af laten glijden. En doen zoals jij het wilt doen.

19. Kwekijzer

Wat je niet ziet is er niet?

20. Bri

Bri Niet meer actief

Kleine baby in de auto? Dan iedere 2 uur stoppen, en je kind minimaal 15 minuten languit laten liggen. Het gaat om het ruggetje én om de zuurstofvoorziening. Baby´s die lang in een MC liggen hebben aantoonbaar minder zuurstof in hun bloed. Daar zie je niets van aan de buitenkant (nee joh, hij slaapt lekker!.... duh, hij is gewoon hartstikke suf!) maar het ís er wel.

Doe wat je zelf verantwoord vindt, maar ik zou het zekere toch maar voor het onzekere nemen. 2 uur rijden, kwartier rust - vooral voor die kleine baby in de MC!

Ik ken de testresultaten niet, maar persoonlijk heb ik meer vertrouwen in een MC dan in een reiswieg-voor-in-de-auto. Zijn die dingen met botsproeven getest door ANWB of TüV? En wat zijn de uitslagen?

Deel Deze Pagina