Mensen die het geslacht niet willen weten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hope87, 21 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sammy81

sammy81 Lid

15 nov 2012
    46
    0
    0
    ik wil ook niet weten of het een jongen of meid word..blijft lekker een verrassing.vind het belangrijker dat het gezond is!!

2. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik snap dat velen het geslacht als verrassing zien. En dat ze het daarom pas na de bevalling willen weten.
    Maar wat ik niet snap, is de link met gezondheid. Die hoor/zie ik regelmatig vporbij komen. "als het maar gezond is.. "
    Ik denk dan echt bij mezelf: "ga je er dan vanuit dat gezondheid voor mij ook maar iets minder belangrijk is?"
    Ik denk dat geslacht en gezondheid twee totaal verschillende dingen zijn.

3. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Zoals eerder al gezegd willen wij het ook niet weten, maar ben het wel eens met sanne, dat staat los van of je gezondheid wel/niet belangrijk vindt.. Iedereen hoopt op een gezond kindje ga ik vanuit.. Geslacht wel/niet willen weten is meer een luxe, en dat moet iedereen voor zichzelf weten :)

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik vind het ook los van elkaar staan. Bij de eerste wisten we het wel, bij de tweede niet. Ik vind wel weten leuker denk ik, maar omdat mijn tweede bevalling nogal hectisch verliep dankzij een eigenwijze en afwezige vk, hadden we ook helemaal niet de verrassing dat het nog een jongen was. Waren eerder verbaasd over de gang van zaken.
    Volgende keer willen we het dus weer wel weten.

5. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    vind ik ook!

6. glimworm

glimworm Niet meer actief

#66 glimworm, 25 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 nov 2012
    Ik respecteer ook zeker de beslissing van mensen die het niet willen weten, maar zo'n antwoord als "als het maar gezond is"
    vind ik eerlijk gezegd ook wel een dooddoener :)
    niemand wil een ziek kindje, of je het geslacht nu wel of niet wil weten

wij willen het wel weten, ook om de reden die jij (ts) aangeeft.
    Maar voor de rest van de buitenwereld houden we dit als verrassing
    Als mensen gaan vragen of we weten wat het wordt dan zeg ik : "Een baby!":D ) dat vind ik leuker dan zo'n zinnetje als "maakt niet uit als het maar gezond is"

7. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    kan niet 'like-en' hier op het forum maar anders had ik nu ge-like'd haha

8. glimworm

glimworm Niet meer actief

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Tja, dan mogen jullie het een dooddoener vinden, maar het is voor mij wel zo. Die gezondheid is belangrijker dan het geslacht. Wil niet zeggen dat dat voor iemand die het geslacht wél wil weten minder belangrijk is, dat maken jullie er zelf van.
    Ik vind het een dooddoener om continu te moeten aanhoren hoe onpraktisch het niet willen weten van het geslacht is.
    Hoe bedoel je luxeprobleem?

10. Pearl Amor

Pearl Amor Niet meer actief

Oh geweldig die onthoud ik is een hele goeie van je...

11. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Wij willen het geslacht niet weten en waarom? Is een gevoel, wat heel sterk overheerst... Misschien ben ik wel een beetje ouderwets;)
    Iedereen mag het zelf bepalen en denk dat voor iedereen gezondheid belangrijk, of je nu wel of niet het geslacht van je kindje weet.

12. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Wij willen het wel graag weten, maar over een gezond kindje:
    Tegen mij werd gezegd: Als het maar gezond is!
    Mijn antwoord was: Nee hoor, we hebben liever een ziek kind.
    Je had de koppen eens moeten zien :D

Maar ieder ze ding toch.

13. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Wij willen het geslacht ook niet weten. Dit word mijn derde kindje. Bij de eerste wisten wij het geslacht ook niet, bij de tweede wisten wij het wel.

Vond het leuker toen wij het niet wisten! vandaar dat we er nu voor kiezen om het weer niet te weten te komen.

Vind het wel lastig omdat ik graag het kamertje allemaal in jongens of meisjes stijl wil doen, maar nu doe ik dat als de baby er is... neutraal alles klaar zetten en dan alles aankleden in het blauw of roze.

dat gevoel dat je hebt als je kindje geboren hebt en je weet niet wat het is, vond ik zo spannend!

14. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ben dan (nog) niet zwanger van nr3 maar voel het hetzelfde als jou. Kamertje hoef ik me niet druk om te maken want komt eerst bij ons op de kamer en kleertjes heb ik nu toch voor allebei ;)

Deel Deze Pagina