mensen die hun afspraken niet nakomen, ik kan daar zo slecht tegen!

Discussie in 'De lounge' gestart door Faye80, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

En dit is precies wat veel niet-Nederlanders verschrikkelijk vinden aan ons... die noodzaak om zelfs met familie en vrienden exact af te spreken hoe laat je komt.

Vind het eerlijk gezegd wel hilarisch om te lezen dat er inderdaad zo veel mensen zijn die erop afknappen als mensen die dichtbij ze staan niet punctueel zijn.

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nou ze kunnen het dan wel verschrikkelijk vinden, maar wij hebben gewoon wel meer te doen.

Wanneer ik word opgebeld door een vriendin die zegt: ik kom in de loop van de ochtend even een bak koffie doen; en het is al kwart over 12, dan wil ik gewoon die vriendin naar het hiernamaals helpen. Ik heb meer te doen, ik moet nog stofzuigen, naar de supermarkt, naar een winkel, een bezwaarschrift schrijven, reageren op e-mails, in de tuin werken etc.

Ik ga niet heel mijn dag rekening zitten houden totdat iemand op Gods gratie een keer een bak koffie komt halen. *gooit koffie over de schutting* HOU HET KOPJE OOK MAAR :p

3. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.886
    5.181
    113
    Home
    ik snap serieus niet dat anderen dat verschrikkelijk kunnen vinden :)
    je gaat toch niet de hele dag thuis zitten wachten omdat er vandaag bezoek zou komen?? joost mag weten hoe laat....?
    nee, dat begrijp ik echt niet

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Wat valt er niet aan te snappen dat wanneer je 2 uur zegt, je ook 2 uur bedoeld? En dat mensen hier dan echt niet om 4 uur moeten komen aanzetten. Net wat joycey zegt: ik heb wel meer te doen. En ik heb Wél de beleefdheid om dan er voor gezorgd te hebben dat mijn huis dan aan kant is, er lekker koffie, thee en limonade met een koek is. Dan is het wel zo fatsoenlijk om daarvoor op tijd te verschijnen.

5. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.886
    5.181
    113
    Home
    ? jij leest duidelijk niet goed!!

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Want??

Nog eens gelezen, haal er hetzelfde uit.

7. danip

danip Niet meer actief

Het is hier altijd wel toonbaar, misschien niet van onder tot boven gesopt speciaal voor de visite. Is dat nodig dan? :( Koffie staat altijd klaar, thee is in 1 minuut klaar, en koekjes liiggen altijd in de kast. En toch heb ik er geen moeite mee. Beetje gek dat je zegt dat je Wél de beleefdheid hebt, alsof anderen dat dan niet hebben of zo? Vaag..

Maar goed, ik ben dan ook niet zo met schema's bezig. Als iemand onverwacht komt zit ik ook niet op hete kolen, dan doe ik de nodige dingen 's avonds of een andere keer wel.

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik vind dat ik wanneer ik visite verwacht de beleefdheid heb om er voor te zorgen dat het netjes en gezellig is, en dat wanneer de ander niet komt, ik dit dus echt heel onbeschoft vindt. Dat is wat ik er mee bedoel.

9. Cham

Cham Lid

11 jul 2013
    17
    0
    0
    Bij mij verschilt het per persoon, maar dat heeft meer te maken met dat ik sommige mensen al zo lang ken, dat ik weet dat ze nooit op tijd komen. Ik heb het geaccepteerd en calculeer het zelfs al in. Ik doe gewoon mijn ding en ze bellen dan als ze in de buurt zijn. Maar over het algemeen houd ik me liever wel aan de afspraak dat 7 uur ook echt 7 uur is.

10. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.886
    5.181
    113
    Home
    ik reageer op bri en ik schrijf toch dat ik NIET de hele dag op iemand ga zitten wachten en dat ik wel wat beters te doen heb dan de hele dag op iemand te wachten.

snap niet dat jij dat er niet uit kan halen

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

aha, blond he?

12. danip

danip Niet meer actief

Ok dan snap ik wat je bedoelt, maar ik (vind ik zelf haha) heb het hier altijd wel gewoon opgeruimd en schoon, dat houdt ik sowieso wel bij. En gezellig ook, lekker een geurbrandertje aan bv, 's avonds altijd wel kaarsjes aan. Dus ik heb als er visite komt niet het idee dat ik dan bv speciaal de ramen moet gaan wassen nog en de zolder op moet ruimen. Ik zou niet weten wat ik dan nog speciaal als extra zou moeten gaan doen? Ik heb alle tijd voor mijn visite, maar ga tot ze er zijn gewoon mijn gang. Ik ga niet op de bank zitten wachten tot ze komen. Als je dat wel doet, kan het inderdaad wel vervelend zijn als ze dan later komen. Maar de dingen die ik moet doen ga ik gewoon mee bezig en maak ik af als ze weer weg gaan. Of dat nou om 2 uur is of om 4 uur.

13. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.886
    5.181
    113
    Home
    ;) beter lezen voortaan

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou ik heb hier meestal een ontplofte bom :D Dat is normaal als je 3 kinderen hebt, dus dat is misschien het verschil :) ik hou het wel bij maar wat ik van voor heb gedaan ligt er van achteren weer. En dat is ook mede de reden dat ik wil dat mensen zich een beetje aan de tijd houden, ik heb echt wel wat beters te doen als zitten wachten op visite.

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Met het verkeerde been uit bed gestapt? ;)

16. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nou, ik zal je wat vertellen; hier is het vrijwel nooit toonbaar. Ik wil altijd even netjes gestofzuigd hebben voor de visite zodat er geen wolken kattenhaar liggen met 3 stuks aan katten (3x rollen en er ligt weer een pluk haar op dit moment met de vachtwisseling) - staat er altijd wel ergens afwas met eventueel een bananenschil of snoeppapiertjesverzameling, ligt er altijd wel ergens een verdwaald paar sokken van ventlief in de keet, is de prullenbak in de keuken altijd overvol en het aanrecht vrijwel nooit afgenomen genoeg. Koffie en thee zijn hier pas binnen 5 minuten klaar.... en koekjes zijn er niet, want die heb ik als zwangere vrouw zijnde allemaal zelf op gegeten. Verder draag ik luchtige kleding / geen BH en zijn mijn haren ook niet geborsteld, over make-up nog maar niet te spreken.

Ik wil graag gewaarschuwd worden voordat er iemand binnen staat :p Geen onaangekondigd bezoek - en mocht ik bovenstaand gebeuren wél allemaal netjes en fris hebben; eis ik potverdikkiedorie gewoon bezoek ter beloning! Het huishouden is hier écht geen hobby of liefdadigheidswerk ofzo. Wij zijn hier mega-sloddervossen en doen onze uiterste best dit te verbergen voor vrienden/familie/kennissen of buren. Wanneer we dan toch onze zooi opgeruimd hebben en we dan ook nog een halve dag moeten wachten totdat de visite de moeite heeft genomen om ons huis te bereiken - ben ik er klaar mee :D !!!!!!!!!!!

17. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.886
    5.181
    113
    Home
    ;) ja joh laten we het daar maar op houden

18. Drieka

Drieka Niet meer actief

Hier precies hetzelfde met mijn schoonbroer en schoonzus. Die vraag ik altijd 1 uur eerder voordat ik daadwerkelijk wil afspreken want ze komen minstens 1 uur te laat en soms zelfs 2 uur.
    Heb ik me in het begin ook kapot op geërgerd maar heb het nu geaccepteerd. Zo was het al voordat ze een kindje hadden en is nu met een kindje er niet beter op geworden :(

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

hahahahah hier is het gelukkig nog niet zo erg, maar het komt redelijk in de buurt :D Al doe ik echt mijn best wel.

20. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Ik kan er ook behoorlijk slecht tegen. Als je een afspraak maakt, hou je daar dan aan. Weet je dat je het niet gaat redden/heb je geen zin of welke 'reden' dan ook, bel of sms dan gewoon even. Niet zo moeilijk lijkt me.
    Komen ze later, tja pech gehad. Dan ben ik meestal bezig/weg met mn meisje.

Deel Deze Pagina