Mensen die hun kind weleens op schoot mee nemen in de auto, lezen...

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door DeeLighT, 22 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Dat is netjes zeg, ik ga dat ook maar eens kopen.
    Nu zit hij altijd los op de achterbank.:)

2. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Wat goed dat ik dit lees want van dat onderuit gezakt zitten met voeten op dashboard doe ik ook vaak en nooit nagedacht hoe gevaarlijk dit kan zijn. Ik kreeg de rillingen bij het lezen over die vrouw met haar benen in rare stand :(

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Lijkt vaak enger dan het voelt..

Ik was vroeger op mijn arm gevallen...en die stond in een hele vreemde bocht..hij leek zelfs veel langer ineens.

Maar hoe raar het er ook uitzag..ik had geen pijn. Zo raar. Adrenaline denk ik.

4. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Wow! Eyeopener!

Geen voeten meer op het dashboard dus. Dochter zit overigens nooit los. Gewoon in de kinderstoel, meestal achterin. Als ze voor zit, ook uiteraard in de kinderstoel en airbag gaat uit.

5. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Zeker netjes, maar het is volgens mij ook gewoon verplicht! Onze homd zit ook nooit los in de auto maar altijd in een tuig met een gordel.

6. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Een airbag werkt vanaf 25 km/h. Hoop niet dat je zo hard gaat in de wasstraat. Is je auto nog niet schoon! :D

Maar ik vind het ook enge dingen. Hoevaak zit je niet voorover om iets uit je tas te pakken, of lig je scheef in je stoel te slapen? Ik heel vaak!
    Zeker tijdens een lange reis zit ik niet altijd netjes met m'n hoofd tegen de steun een m'n voeten op de grond!

7. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Oh dat wist ik helemaal niet! Mijn zoon van 8 zit weleens voorin met alleen de verhoger.

Al moet ik zeggen dat die hele autostoel al een tijdje niet meer in de auto staat. Vergeet m steeds terug te zetten. (Hij hoeft eigenlijk geen stoel meer achterin maar toch vind ik het prettiger)

8. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel

En ook die kunnen levensgevaarlijk zijn, de hond kan zich in de riem draaien.
    Daarom gaat onze hond in de achterbak met een hek tussen de bank en dak.

9. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wat ook heel gevaarlijk is en waar ik eigenlijk nooit bij stil heb gestaan is bijv een lollie in je mond in de auto. Door de kracht van de airbag kan die achter in je keel schieten waardoor je in het ergste geval kan stikken.
    Hoorde dit een tijdje terug van een kennis had hij geleerd op cursus.

10. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    dit hebben wij ook voor de hond!

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    En dit is nog gevaarlijker;)
    Zo'n hondetuig vangt de klap over de hele borst op. Een hond in de achterbak, vliegt met een gigantische klap tegen het rek aan. Dat overleeft hij dus niet. En los achterin is sowieso niet slim, het zal de eerste niet zijn die uit schrik door een kapotte ruit springt en de weg op rent.ALTIJD vast en sowieso een riem aan zn halsband. Als de politie de deur openmaakt dan is het ten eerste handig dat ze wat hebben om hem aan vast te pakken. Hond in paniek maakt gekke sprongen en er kunnen valse tussen zitten. Ten tweede, kan de hond er niet vandoor gaan als de deur open gaat.

12. bereke

bereke Niet meer actief

Brrrr de rillingen lopen over mijn rug na het lezen van dit topic. Ik ga vaak met mijn voet op het dashboard zitten. Niet meer doen dus....

Oh en die lolly en gebroken nek :$. Ik schrik hier van. Echt nog nooit bij stilgestaan. Gelukkig maar dat ik het gelezen heb nu.

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Mijn achterburen brengen hun (klein)dochter altijd met de auto weg. Moeders voorin in de gordel, dochter los op schoot . En het ergste, achterin staat een mooie maxi cosi rodi air.;)

hond zit hier altijd in de gordel. Zie er nog veel rijden met de hond los achterin. Of een wandelwagen achterin op de achterbank. Echt dom.
    Voorbeeldje van de hond: stel dat hij 30 kg weegt en je maakt met 50 km/uur een ongeluk. Dan vliegt die hond met een enorme kracht naar voren en veranderd hij qua kracht in een kleine olifant!! Een hond van 30 kg , word dus een gewicht van zo'n 500 a 600 kg wat naar voren schiet. Dat overleefd de hond niet maar ook diegene die hem in zn nek krijgt niet.

Hetzelfde met wandelwagens en andere zware troep die mensen in de auto hebben liggen. Dat spul schiet bij een klap, zeker weten de auto door. En echt niet altijd naar voren. Ook naar de zijkant. Of door de auto heen. Denk je eens in wat er gebeurd als je een wandelwagen op de bak of in de grote achterbak heb liggen en je krijgt een ongeluk. Dan heb je die in je nek of hij schiet naar de zijkant. Bovenop je kind in de autostoel. En dan zeggen sommigen:" maar mn wagen ligt klem". Niet dus. Dat gaat met zo'n klap, dat schiet zonder moeite los. Als jij hem met moeite tussen de bank vandaan kan trekken, dan gaat dat bij een ongeluk zonder moeite hoor.
    Dus achterin, in een gesloten achterbak of met een rek tussen bank en dak. En anders gewoon een kleinere meenemen die WEL veilig in de achterbak past.
    Zo rijd mn moeder vaak met haar station met een hoop zware rotzooi achterin. Ze heeft een honderek maar die ligt dan plat omdat ze geen zin heeft die erin te zetten. Geen hoofdsteunen achterin dus bij een klap, krijgt diegene achterin dus alles in zn nek. Dat rek zit erin en anders kom ik er niet in;)

14. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier heeft de hond een reis-bench in de kofferbak. (Open kofferbak-grote auto..)
    De hond loopt nooit los in de auto, ik word daar ook bloednerveus van zeker als we ver moeten rijden. Naast de veiligheid is het voor de hond ook fijn want de kinderen kunnen ook niet aan hem zitten ;)

15. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Damay, misschien uitprinten en bij die mensen in de brievenbus doen?
    Zo erg als er wat zou gebeuren....

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
  17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.968
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Damay: Duidelijk wat voor mensen dat zijn dus! Wel zielig voor dat meisje, als het ooit mis gaat.

Sommige mensen leren het nooit, in de straat van mijn vriendin woont een gezin waarvan een kindje is overleden door een ongeluk. (gordel niet om, raam open; het kind is uit de auto geslingerd) Denk je dat die andere kinderen nu een gordel dragen?? Niet dus. Gevalletje "inshallah". ;) Triest voor die andere kinderen.

Wat betreft honden los achterin: dat is niet alleen gevaarlijk voor de hond zelf en eventuele hulpverleners, maar ook voor de mensen die voorin zitten. Geldt trouwens ook voor kinderen / volwassenen die achterin zitten. Een vriend van ons wilde zijn gordel in het begin niet om als hij met ons meereed. Dan had ie toch mooi pech, maar ik reed gewoon niet dan. Wat hij met z'n eigen lijf en leven doet moet hij zelf weten, maar hij hoeft mij en mijn man geen whiplash te bezorgen! Ik sta het dus in mijn auto niet toe dat wie dan ook los achterin zit. Ook met spullen houd ik rekening.

18. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Bij mij is ooit de airbag uit geknald toen ik een stoepje op reed. Die knal vergeet je NOOIT meer. Hield er brandwonden aan over en een whiplash terwijl ik nog geen 30km ging. Een ongeluk zit echt in een klein hoekje dus ben me hier altijd zo bewust van! Zat vroeger ook wel eens met mn benen tegen het dashboard maar dat doe ik dus ook nooit meer. Wil niet weten wat er dan kan gebeuren..

19. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
  20. Alou

Alou Bekend lid

14 nov 2013
    635
    0
    0
    Gisteren zag ik weer tot mijn grote verbazing een bijrijder met peuter /dreumes op schoot. Ik moest meteen aan het artikel denken van de politieman.

Nou vind ik het veilig in de auto met hond nog steeds best ingewikkeld. Mijn hond ligt altijd achterin de achterbak (genoeg ruimte zonder kofferplank) hij heeft dan altijd zijn lijn aan zijn halsband vast. Maar ik heb zijn lijn niet ergens anders aan vast gemaakt. Ik weet niet of hij zeg maar 'gelanceerd' kan worden bij plotseling remmen..? De achterbank is vrij hoog en hij ligt altijd in de achterbak.. mmm misschien toch slim om de lijn ergens aan vast te maken. Maar ja waar aan dan? Waar doen jullie dat in de achterbak als je je hond vast maakt?

Deel Deze Pagina