Hoi hoi, Sinds vier maanden zijn wij de trotse ouders van een prachtige dochter. We maken natuurlijk graag foto's van van haar. Nu hebben wij een compact camera van Fuji Finepix, de Z3. Deze camera voldoet eigenlijk niet... We willen een betere camera. Het mag ook een spiegelreflex zijn, maar niet een waar je eerst een week voor op cursus moet om het ding een beetje te snappen Prijs maakt niet zoveel uit. Resultaat en gebruiksvriendelijkheid wel! Wij o wie heeft tips voor een goed toestel
Ik heb een canon 450 D. Bevalt m prima. Heeft een automatische stand die mooie foto's maakt, maar je kan ook alles handmatig instellen. Camera bevalt me uitstekend. Hier kan je wat foto's bekijken die ermee gemaakt zijn.
als de prijs niet uitmaakt, dan raad ik de onze aan: fantastisch ding! Canon EOS 40D Digitale SLR Camera's - Canon Nederland wij hebben er een 28-135 lens bij.
Wij hebben sinds 2 weken de canon 1000D en ik ben er echt helemaal weg van. Voor ons is het onze eerste spiegelreflex en ik kan er al prima foto's mee maken zonder zelfs maar de handleiding te lezen! Ik zie ook echt verschil in de kwaliteit van de foto's van onze vorige camera en van deze.
Wij hadden de Canon EOS 350d en nu de 450d en wil nooit meer anders. Digitale spiegelreflex is echt super voor foto's van de kind(eren).
Heel eerlijk?? Als je niet van plan bent echt te gaan fotograferen, maar 't graag bij kiekjes wilt houden, kan ik je ten zeerste afraden een spiegelreflex aan te schaffen. Als je geen objectieven wilt wisselen, als je niet van plan bent je te verdiepen in alle mogelijkheden (isowaarden, witbalans, sluitertijden, scherptediepte, diafragmaopeningen etc, etc...) is het echt zonde van je geld. De camera maakt namelijk de foto's niet, dat doet de mens die 't ding vast heeft. Niets mis mee, ik maak zelf ook genoeg snapshotjes, maar laat je geen oor aannaaien! (Ik heb zo vaak mensen uit 'n fotozaak naar buiten zien rennen met 'n spiegelreflex, om vervolgens 't ding nauwelijks of niet adequaat te gebruiken en da's gewoon zooo jammer!) Kijk, iedereen moet 't zelf weten natuurlijk, maar ik zie echt 'n wildgroei aan mensen met 'n spiegelreflex die bijgod niet weten wát ze allemaal met dat ding kunnen en ook geen interesse hebben er iets meer mee te kunnen dan alleen 'cameraatje klikklak' en da's zo zonde! Je zou, als je wat meer body in je handen wilt hebben, ook kunnen kiezen voor 'n hybride camera. Ik heb idd goede verhalen gehoord over de ixus, maar ook de nikon coolpixen zijn bijvoorbeeld erg goed. (En dat ik als canoniet 'n nikon aanraad zegt wel wat... )
ik ben ook een huis/tuin/keuken fotograaf..die graag makkelijk mooie foto's wil maken. Ik heb voor mijn verjaardag een camera uitgezocht en ben uitgekomen op de canon power shot a2100 super makkelijk (handzaam) cameraatje..met duidelijke bediening en ontzettend mooie foto's. Voor een 'normale' prijs.
@mijkeltje: das goede feeedback! als je idd niet van plan bent, of geen affiniteit hebt met het ' echte zelf fotograferen ' dan hoef je niet echt een spiegelreflex. maar wij zouden al niet meer zonder kunnen! (alweer een reden voor die baby: KOM NOU ES! )
zal ook niet zo grote camera willen. Ik vind het ondingen om mee te nemen. Hier gewoon aan canon ixus 85 hebben wij dan. Maar alle canon ixus versies vind ik tot nu toe gewoon super. Maakt mooie fotos. En snel een foto, wat ik zeer belangrijk vond ivm 2 kinderen die niet lang willen lachen en lekker makkelijk mee te nemen. Gooi dat ding (wel met hoesje) zo in de tas en hij gaat overal mee naar toe.. Succes met het maken van je keuze
Wij hebben een olympus, shockproof en waterproof. Ongeveer 250 euro in totaal en hij doet het geweldig! Het is geen spiegelreflex, gewoon een handzame camera, maar maakt goede foto's en het grootste voordeel: water en valbestendig! Echte foto's gewoon onder water maken, of in de sneeuw en tegen vallen kan hij ook tegen.
ik heb een spiegelreflex camera sony A230...ben er super blij mee, heb hem nu ongeveer 4 weken...kan neit zonder me cam
Een spiegelreflex is natuurlijk groot en als je alleen de automaat gebruikt, dan betaal je veel te veel voor de opties die je niet gebruikt. Alleen... Een spiegelreflex heeft een aantal grote voordelen die vooral handig zijn bij kinderfotografie en dan in het bijzonder binnen wanneer het wat donkerder is. Het scherpstellen gaat sneller en ook heb je geen ontspanvertraging: de vertraging tussen klikken op de ontspanknop en het daadwerkelijk maken van de foto. Beide voordelen resulteren in het snel kunnen afdrukken van de foto wanneer jij een leuk moment ziet. De kans dat je een moment mist, is met een spiegelreflex dus een stuk kleiner. Als dit het euvel is met je huidige camera, dan zou het dus een reden kunnen zijn om over te stappen.
Heb al een hoop fijne tips gekregen. Weet ook echt niet of een spiegelreflex goed bij ons zou passen. Misschien wel een duurdere compactcamera. Iemand ervaring met de Lumix serie van panasonic?
Yep IK heb de DMC-FZ18 Het is een extreem goeie camera Er zit een intelligentie mode op Waarbij de camera zelf de ISO enz bepaald Echt een super ding! Het is DE camera van 2008 Toen ik het kocht was die 450 euro nu is die rond de 250 euro Scheelt wel weer haha