Goed idd dat je gebeld heb! Ik snap echt niet hoe zij denken, echt niet want er is niks aan de hand met je waardes. Ik zou ook even tot het gesprek doorgaan met de curves maken, zodat je kunt laten zien hoe je overdag zit. Daarom juist, als je moet gaan spuiten ga je alleen nog maar lager zitten. Nee echt goed dat je het uitgezocht wilt hebben!
Idd. Als hij goede argumenten en uitleg voor me heeft, prima. Dan spuit ik met alle liefde. Maar wil wel dat mijn ongerustheden weggenomen worden en doordat ik in het team tegenstrijdigheden hoor wil ik dat van hem horen. Normaal ben ik niet zo assertief maar ja, heb wel verantwoording over dat minimensje in mij.
Ok. Vandaag de internist gesproken. Wat een lieve en grappige man is dat toch. Mijn zorgen geuit en hij gaf ook toe dat die terecht zijn maar dat het geen reden is om het in dit geval niet te doen. Reden daarvoor was dat mijn glucose vaak na het ontbijt iets hoger uitvielen. Hij gaf eerlijk toe dat het een afweging was maar dat hij zich er prettig bij voelt om wel met een beetje insuline te starten. Wel zal het maar een heel klein beetje zijn en vandaaruit verder bijgesteld worden. Hij vond in ieder geval mijn vragen heel terecht en dat was toch prettig. Volgende week dinsdag moet ik voor de spuiten en daarna zit ik nog even bij hem. Al met al gerustgesteld. Dank jullie wel nogmaals allemaal. Heeft me erg geholpen.
Zo bedoelde ik het niet hoor, bedoelde meer dat je beter insuline kunt spuiten ipv pillen, want daarvan weten ze het effect niet... Ik vind nml haar waarden keurig, en snap niet dat ze moet spuiten, maar ik ben geen internist. Als hij het veiliger idee vindt dan zal het zo zijn... Ik snap echter TS heel goed, want bij mij vertelt elke diabeetverpleegkundige ook wat anders... Dat is zeer frustrerend! Ik heb daarom eea zelf maar uitgezocht en geprobeerd en de internist was de laatste keer erg tevreden gelukkig...
Is nu opgehoogd naar 6/5/5 plus bijspuiten zo nodig. Die zegt er niet zoveel over. Hoogt alleen de insuline op. Daardoor zal ik eind volgende week ingeleid gaan worden.
Ik heb 2 weken geleden een zwangerschapssuikertest gedaan en heb afgelopen maandag gebeld naar mijn waardes, was ik toch wel benieuwd naar ondanks dat alles gewoon goed is Nuchter was het bij mij 4.3 dacht ik en 2 uur later na het vieze suikerwaterdrankje 6.2 dacht ik......weet het niet exact meer, maar iets in deze richting was het wel. Ik wil prima tussen de maximale toegestane waardes