Mensen die je naam verkeerd schrijven Grr!

Discussie in 'De lounge' gestart door Noushka, 31 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

O ja. Ik heb vrij veel voorkomende naam en toch presteren ze het het fout te doen. Marijke, Marjolein, Marjorike (??) Marieke, Mireille... er zit helemaal geen k in mijn naam, dus hoe ze erbij komen...

Nu ik in België woon gebruik ik mijn officiele naam (op mijn paspoort,mijn roepnaam staat daar niet op en dat leverde ook veel verwarring op) en dat gaat een stuk beter. Ik heb ook een heel makkelijke achternaam maar ook dat wordt steeds veel moeilijker geschreven.

De naam van mijn dochter wordt ook continu met een f gespeld, terwijl het gewoon met ph is.

Mijn man's naam wordt dagelijks verkeerd geschreven. Hij heeft een vrij lange naam en ook 'buitenlands' maar als je hem 1 keer ziet vergeet je het toch niet meer? Zelfs mensen die het presteren zijn e-mailadres verkeerd te schrijven, terwijl ze dat letterlijk hebben doorgekregen. Tja, zo komt die mail nooit aan ;)

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Mijn man heeft dat ook, terwijl hij helemaal niet zo'n moeilijke naam is.
    Ik heb alle variaties al voorbij zien komen, met dt, rh, au. Hilarisch soms.
    En inderdaad, ook familieleden 'kunnen' het nog niet eens, na bijna 30 jaar.
    Tsjah.

En onze achternaam wordt standaard verkeerd uitgesproken. Er staat ij maar je moet het uitspreken als een y. Kan het ze niet kwalijk nemen, haha.

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Het rare is, in Nederland spreekt iedereen mijn achternaam verkeerd uit als ze het lezen. En als ze het moeten opschrijven schrijven ze het altijd verkeerd.
    In België schrijft iedereen die naam goed, en spreken ze die naam ook goed uit.
    Terwijl ik echt geen Belgische achternaam heb.

4. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    oooh ja daar heb ik al 31 jaar last van.. en de komende 31 jaar ook nog vrees ik. Mijn ouders vonden het grappig om mij een "creatief gespelde" variant op al geen veel voorkomende naam te geven. Dat gaat dus heel vaak fout. Familie weet het nog niet (of wil het niet weten?). Vrienden die ik al tien jaar ken. Hele. Diepe.Zucht. Zo heel moeilijk is het nou ook weer niet hoor. Ik word soms echt moe van het zoveelste kerstkaartje met de verkeerde naam op de envelop. Het gaat serieus vaker fout dan goed.. Alleen mijn baas schrijft het goed haha!

het heeft er in elk geval voor gezorgd dat mijn zoontjes namen hebben die je onmogelijk fout kunt schrijven!

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier mijn achternaam. En ook die van mijn man, vaak verkeerd. Zo krijgen we af en toe post met de raarste achternamen haha!
    Van een bekende zou ik het wel irritant vinden idd. Zou toch denken dat die het onderhand wel weten of er in iedergeval extra op letten.

6. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ohja deze ken ik :)

Vooral met mijn achternaam. (heb een buitenlandse achternaam)

Dat kan ik wel snappen, maar waar ik me vooral aan stoor is dat familieleden (meestal de mijne, ook mijn zussen enzo) de naam van mijn stiefdochter verkeerd schrijven, altijd met een I ipv een Y. Terwijl de meesten wéten dat de naam van onze jongste ook met een Y is, omdat de naam van haar grote zus met een Y is. Degenen die dit niet weten schrijven de naam van onze jongste dus ook meestal verkeerd. :p
    Of ze schrijven het inderdaad verkeerd op Facebook, terwijl haar naam daarboven gewoon staat.
    Kom op, ze is 15, we zijn al 10 jaar samen... schrijf het nou gewoon een keertje goed. :)

S
    Y
    L
    K
    E

en

A
    L
    Y
    N
    A

Zo. Sorry, het is warm en ik ben geërgerd, ik ga nu m'n klaagmodus weer uitzetten. :)

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Mijn vriend heet Roland en je wil niet weten hoevaak ze die Ronald noemen. Er heeft wel eens iemand gepresteerd om in een mailwisseling drie keer dezelfde fout te maken.

8. BillyLF

BillyLF Lid

15 jun 2014
    42
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik vond dat op school juist altijd stoer dat ik een naam had waarvan mensen niet wisten hoe ze het moeten spellen haha.
    Toen ik van school af ging en ging werken werd het een gewenning om mn naam altijd te spellen (zowel voor en achternaam zijn op 100 manieren te schrijven ;) )

9. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

In Nederland schrijft en spreekt iedereen mijn naam goed.
    Hier in Frankrijk echter ... Nou ja, ik heb de meest rare variaties gezien.

'Sanne' wordt:
    - Shanna
    - Sunny
    - Shean
    - Sanny
    - Sandy
    - Sjannu

Ik stel mezelf hier voor als 'Sann'. Dat snappen ze in elk geval :p

10. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Ik heb het met mijn meisjesnaam.

Voordat ik mijn mans achternaam mocht gebruiken, heb ik vaak mijn achternaam moeten spellen. Ik deed dat eigenlijk automatisch gelijk al.
    Hij begint met een C, maar je spreekt hem als een S uit.
    (het is een achternaam die trouwens heel veel in zuid Limburg voorkomt dus ik had beter daar kunnen wonen, haha)

Dus ik was erg blij met mijn nieuwe achternaam toen we geregistreerd partnerschap tekenden.:D

11. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

hier schrijft mijn oma hem altijd fout ook op fb kerstkaarten verjaardagskaarten zelfs op mijn geboorte armbandje die ze voor me had laten maken
    vrees dat ik hieraan moet wennen maar op fb verwijder is de reacties van der

12. Logan

Logan Niet meer actief

Hier ook. Meisjesnaam en getrouwde naam, allebei gaan ze regelmatig fout. Zo irritant!

13. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Mijn meisjesnaam is supersimpel... Ik schrijf mijn echte naam niet op, maar het is ongeveer even makkelijk als "pet" en dan nog mensen die vragen of het met een t is of een d of hoe je het spelt.... Zucht...

14. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    #34 Riette89, 31 jul 2014
    Laatst bewerkt: 31 jul 2014
    Het is vooral de uitspraak ik heet Riëtte en als ik mijn naam dan zeg maken mensen er automatisch Henriëtte van. En als ik dan zeg het is alleen Riëtte blijven ze het gewoon verkeerd zeggen.;) Kan er dan mega chagerijnig van worden :p
    Me achternaam eindigd op ''Veen'' en ook al spel ik het maken ze er hier toch steeds ''Fehn'' van :p

15. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hier mijn achternaam waar ze elke keer weer iets nieuws van brouwen.
    Ik spel hem al standaard :).

En bij manlief is 't niet veel beter. Is met Van, dubbel oo en en aan elkaar. Gegarandeerd met 1 o en van elkaar geschreven. Of ze brouwen er nog wel een eigen versie van ;).

Mijn voornaam kan je overigens ook op 4 manieren schrijven. Gelukkig is de mijne de meest courante. Maar sommigen maken er echt een mannen-naam van (laat je 1 letter weg is het een man). Hallo? Ik ben een vrouw.
    Heb er mij al bij neergelegd. Alleen lastig als ze mij per mail op 't werk moeten hebben, want gegarandeerd schrijven ze een verkeerde versie op (ik mag spellen zoveel ik wil ...). En dan verschieten dat hun mail niet toekomt.

De voornaam van mijn partner is zo mogelijk nog onmogelijker. Hij spelt hem altijd, want geen mens die hem anders van de eerste keer juist spelt. Zelfs mijn moeder spelt hem nog bijna altijd fout - na bijna 9 jaar :(.

16. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Mijn man heeft ook een simpele buitenlandse naam van 5 letter. Er komt st in voor en een hoop mensen draaien dat om naar ts. Ik denk dan altijd maar dat dat dezelfde mensen zijn die weps zeggen ipv wesp haha. Mijn meisjesachternaam was ook een drama! Nu ik getrouwd bent is het niet veel beter geworden helaas.

17. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb een Engelse naam op zijn creatief geschreven. Mijn vader vond dat mooi en ik heb er een gruwelijk hekel aan gehad, maar nu vind ik het wel mooi.

Dat ik daarom mijn naam altijd moet spellen vind ik nog tot daar aan toe... Maar dat mensen dan terwijl ik sta te spellen, het alsnog verkeerd opschrijven, dààr krijg ik een punthoofd van! Zo moeilijk is het toch niet om te luisteren naar wat ik zeg.

Mijn man zijn achternaam gaat ook vaak mis, terwijl het zo simpel is. Het zijn verdorie maar 4 letters en nog moet hij elke keer zijn naam spellen. En het is echt een gewone Hollandse naam, niks bijzonders.

18. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

M'n voornaam (of in ieder geval, de afkorting ervan die ik aanhoud) valt weinig aan fout te doen, maar verder... Mijn meisjesnaam is Fries, mijn aangenomen achternaam héél erg Zeeuws en allebei worden ze verkeerd geschreven. En krijg op m'n aangenomen achternaam echt áltijd dezelfde lacherige reactie.

19. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Hier ook vaak de achternaam fout. Dit omdat hij hier bijna niet voorkomt maar wel een variant erop. Hier word de L altijd standerd verwisseld met de R.

Zelfs als ik het spel vragen ze na of het wel klopt;)

Moet het een L zijn zeker weten? :cool:.

Uhmm nee ik ken mijn eigen achternaam niet.:(

20. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Voornaam 9 vd 10x verkeerd.. Mail/schrijf dan ook altijd een mail terug met een verkeerde naam

Deel Deze Pagina