Mensen die je naam verkeerd schrijven Grr!

Discussie in 'De lounge' gestart door Noushka, 31 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Hier ook altijd fout... Irritant!

2. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Jacqueline vrij bekende naam, vaak fout geschreven

Amanthis, naam dochter (uitspraak AmEnthis) maar schrijft toch echt Amanthis en heel vaak lees ik op schoollijsten/overblijflijsten/brieven die ze meekrijgen dat AmEnthis hebben geschreven.

Of de uitspraak, onze huisarts, tig keer verbeterd naar uitspraak AmEnthis maar blijft steevast AmAnthis zeggen:(;)

3. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ik heb ook een niet veel voorkomende voornaam. Die word standaard verkeerd gelezen/opgezegd. En sinds ik een antiliaanse achternaam heb die lekker exotisch oogt is het helemaal feest!

Familie geen problemen, maar bedrijven of andere dingen begin ik standaard na het noemen van mijn naam te spellen. Ik wacht niet eens op reactie.

4. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Ik moet mijn naam 9 van de 10 keer spellen. Het is een Franse naam. Ik heb werkelijk alle variaties al voorbij zien komen. Gelukkig wordt hij vaak afgekort en die naam kent iedereen wel.

5. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Zooooooo herkenbaar. Mijn naam is met een k ipv een c (Karolien) nou kennelijk is dat enorm raar want niemand schrijft het goed. Mijn oom stuurde dir jaar nog een kaart met Carolien ;)

Daarom hebben mijn kinderen een makkelijke niet verkeerd te schrijven naam

6. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Bij sommige namen snap ik eigenlijk wel dat ze verkeerd worden geschreven.. zou ik zelf namelijk ook doen :p

7. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    De naam van onze dochter wordt verkeerd geschreven. Je kunt de naam op twee manieren schrijven. Mijn vader vergat gewoon een letter tot twee keer toe!! Grrrrr! Ook vind ik het reuze irritant dat men er maar vanuit gaat dat ze de achternaam van mijn vriend heeft. Hallo, 2014! Ze heeft mijn achternaam! Surprise!

Mijn naam verstaan ze altijd verkeerd aan de telefoon, terwijl ik een hele duidelijke telefoonstem heb. Toen ik nog werkte verbeterde ik de mensen op een gegeven moment niet eens meer. Dan belde ze later terug, ja maar ik heb met mevr. Jansen gesproken. Sorry, maar die werkt hier niet. Hihihi.

Deel Deze Pagina