Wij wonen ook bij een basisschool, gelukkig kan ik mijn auto voor de deur parkeren en hoeft t niet op de parkeerplaats waar al die moeders staan. Onze cadillac hebben ze al een paar keer flink bekrast, en die was toen pas gespoten in een heel speciale kleur, ze hebben er een koplamp van kapot gemept (helaas is zoeits niet te vervangen met alleen een rood plastich ding maar moet er een compleet nieuwe unit in die uit amerika moet komen...(je wil niet weten hoeveel honderden euro's dat grapje gekost heeft), antenne van de cadi was afgebroken (maar gelukkig had iemand uit de buurt gezien wie dat gedaan had dus konden we verhaal gaan halen bij hem (en zijn ouders vooral) Verder zitten er de nodige beschadigingen op onze gewone auto's en is al diverse keren de radio gestolen. Heel soms zijn er wel eerlijke mensen en vinden we een briefje onder de ruitenwisser, helaas kan ik die keren op 1 hand tellen. Mijn vriend heeft al regelmatig zijn naam achter gelaten omdat hij dingen zag gebeuren en de dader zorgde dat ie pleite was. Wijzelf laten ook altijd n briefje achter, daar zijn we toch voor verzekerd!
@ Crisje, jullie hebben ook een redelijk aparte auto? Wij dus ook... Krijg bijna het idee dat het jalouzie is ofzo. Dat opperde onze buurman ook al... Argh! Zo vervelend he... Echt rot voor jullie! Bij mijn vorige auto had een schizofrene gek van een buurman al kruizen in de lak gekrast, mijn autoradio is ook al eens gejat... Ben blij dat ze straks in de garage en op onze eigen oprit staan.
Als je gewoon verzekerd was, dan hadden veel meer mensen briefjes achtergelaten. Het probleem is de hele no-claim regeling. Mensen willen geen trede zakken en smeren hem dus....Zo simpel is het
Helaas...maar ZO herkenbaar De auto van mn ex (toen nog mn man) net n week oud. Speciaal model BMW; Boter kaas en eieren op de motor kap gekrast. Nou dat kan niet anders als jaloezie zijn geweest volgens mij. En hier in de straat is t regel rechte ramp geweest. Elke zaterdag avond kon je ze van ver al aan horen komen. Lallend en schreeuwend door de straten nadat de kroeg dicht was en bats...bats...bats... Daar gingen de auto spiegels 1 voor 1. Mn man 2 x naar de politie geweest (en anderen ook al vaker) maar die wilde niet komen posten terwijl wij onze voortuin waarvan het pad redelijk beschut ligt er voor aanboden. Ze hoefde maar rond die tijd (was ALTIJD dezelfde tijd ongeveer...als de kroegen dicht gingen) op die dag in de week te posten en dan hadden ze de daders van weet ik t hoeveel schade (onze straat is ERG lang nml) Maar nee daar hadden ze de mannen niet voor (konden niet even 30 minuten ergens op wacht staan met de zekerheid de daders te pakken ) Mn man zo van er komt n dag dat mensen het recht in eigen hand nemen. Tja zegt de politie...daar kunnen wij niks aan doen...en zolang ze niet gepakt worden... (insinuerend dus dat zolang mn man niet gepakt word dit misschien een goeie oplossing is...) DUS de volgende zaterdag avond is hij met zn 2 meter, bomberjack, broek waarin hij breder lijkt (spillebeentjes ) kisten en ski muts...en n end hout op ons stoepje gaan staan zo rond die tijd. En idd daar kwamen ze weer...jubbel jubbel lallende lal en daar gingen de spiegels weer bats bats bats.. En toen ze redelijk dicht bij waren ging hij in het zicht staan. Lekker breed met zn honkbal knuppel in zicht...hun kant op kijkent met n gezicht waar de meeste mensen hier (als hij met onze bouvier buiten loopt) voor over steken. De jonge heren van rond de 16 kregen ineens HEEL VEEL haast en de spiegels waren ineens niet meer zo leuk... Vanaf die tijd is het n STUK rustiger in onze straat zo rond die tijd en auto spiegels worden er (bijna) niet meer gesloopt..... Maar vind het van de gekke dat je zoiets zelf moet regelen. En al de voorgaande schade hebben de mensen er ook niet mee vergoed... Maaja dan nog ben je er niet veilig voor hoor...daags na koninginne dag vorig jaar. Mn man komt buiten...staat de tuinbank van n paar deuren verder bij ons op t dak van onze lease auto (hadden hem net n week) Erop getilt en verder geschoven. Dus je kan wel bedenken hoe het dak eruit zag. Meteen foto's van gemaakt (als ik ze op mn comp had had ik jullie even mee laten genieten) en naar de politie gegaan. Maja...wie dat nou weer lollig gevonden had met zn zatte kop...we zullen het nooit weten. En idd deuren etc tegen andermans auto gooien. Soms terwijl ik nog in de auto zit te wachten op mn man. Ben al paar keer uitgestapt om te vragen of ze wel lekker zijn. Gelukkig nooit schade gehad die keren dat ik er bij was want had waarschijnlijk ruzie geworden dan.... En snap het niet hoor...je bent toch verzekerd neem ik aan? Ik iig wel...wil niet dat door mijn toedoen (of die van mn 2 jongens) anderen in de financiele problemen komen! Je weet toch nooit wie zn auto t is en hoe moeilijk hij dat weer bekostigt krijgt? ps: even voor de duidelijkheid het was niet zijn bedoeling die honkbal knuppel ook echt te gebruiken...alleen even wat duidelijk maken aan desbetreffende heertjes
Ik ga ervan uit dat je niet aan de lopende band per ongeluk andermans spullen beschadigd, dus als dat een keer geneurt ben je niet meteen je no claim kwijt. Maar volgens mij weten veel mensen dat niet. Anyway, dat is idd de reden dat veel mensen eruit naaien. Ik denk maar zo; draai het eens om en bedenk hoe jij het zou vinden als het jou spullen zijn, dan vind je het fijn als je weet wie het is geweest. Mijn kids doen ook briefjes achterlaten als ze per ongeluk wat gedaan hebben (en dan bedoel ik niet bewust slopen, doen ze niet) is er tenminste iets gelukt van mn opvoeding
Yup, ken je de film flodder in amerika? Die cadillac hebben wij, exact hetzelfde, tot de kleur toe (orginele kleur, wij hebben m ondertussen een andere kleur gegeven) Maar deze cadi en de onze dus ook, hebben de koplampen onder elkaar, en die modellen zie je zelden rijden. Belachelijk iets trouwens dat andere jaloers zijn op je spullen. Moet ik denken aan die reclame waar oud papier buiten staat en waar s'avonds laat iemand de grote tv doos van de buurman voor zijn eigen deur schuift....
Offtopic... geweldig o'n auto! Die reclame ken ik niet maar wel triest, hahaha. Je hebt ze hoor dat soort mensen... @ Wilma, das wel heeeel erg allemaal zeg Knap dat je man niet echt gemept heeft. Mooi dat het werkt, dat dan weer wel.
waarborgfonds kan alleen als het door een ander motorvoertuig is gedaan. Een opengebroken deur lijkt me niet echt een actie van een auto en de buitenspiegel kan ook verschillende oorzaken hebben. WBF is niet zo makkelijk En ja, leuk he, asociale idioten die je spullen vermoeren en wegrijden. Vriend van mij had net zn auto gespoten in een speciale groene kleur, kosten: 3500 euro. Komt ie 4 weken daarna terug van het stappen, is de auto COMPLEET bekrast met een sleutel.... schade: 4500 euro. Erg leuk weer he.
Elke schade die je verhaald zak je 4 tredes terug op de BM TREDE... en netjes van je kids, kunnen ze hier nog wat van leren! Vond 3 weken terug weer 2 deuken in mn spatbord, auto stond met die kant naar de muur en die *****kinderen fietsen hier gvd ALTIJD tussen de autos door, al SLA je ze weg, ze blijven het doen. Conclusie, 2 deuken en 300 euro schade. Erg leuk weer. en met mn vorige auto, ruitenwissers eraf gebroken en er los tussen geklemd, rij ik op de snelweg, begint het keihard te regenen, vliegen zo mn ruitenwissers weg, opzich erg lachwekkend, maar wel levensgevaarlijk, ik zie ten 1e geen kloot meer en diegene achter mij krijgt ineens 2 ruitenwissers tegen zn raam. Toen een uur gewacht op de vluchtstrook tot het stopte met regenen en rustig verder gereden zodat ik amper last had van het opspattende water,. Schade: 2 hele nieuwe ruitenwissersystemen: 670 euro.