Nieuwsgierige buurvrouw?

Discussie in 'De lounge' gestart door Porsche, 22 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Porsche

Porsche Niet meer actief

Whahaha hebben jullie ook in de buurt zon nieuwsgierige buurvrouw?
    Volgens mij weet ze alles van iedereen hier in de buurt,
    Aardig doen in je gezicht maar roddelen achter je rug!
    Ik heb er ooit wat van gezegd sindsdien kan ik het Goed vinden met haar man, maar zij negeert me een beetje whahah

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Volgens mij woont er in bijna alle buurten wel zo'n buurvrouw/man :p
    Nu woon ik toevallig ergens waar ik mijn buren nauwelijks ken maar ik herken het wel van vroeger :)

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Hier ook zo'n ouder echtpaar. Ze hebben de eettafel voor het raam staan alwaar geen gordijnen voor hangen alleen zo'n valletje waar ze heerlijk overheen kunnen kijken.

Op zich vind ik dat nog niet zo erg maar toen wij 4 weken geleden onze tuin lieten bestraten + een nieuwe schutting lieten zetten vonden ze het toch even nodig om aan de stratemaker te vragen of wij misschien een erfenis hadden gehad. :$:x

Ach over een paar weken hebben ze weer wat te loeren want we krijgen nog een rolluik voor het zolderraam en een groot zonnescherm (met van die knikarmen) voor onze achtergevel.

En voor de nieuwsgierigen onder ons, dit is het resultaat van jaren lang hard sparen ;)

4. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Wij hebben er 1 die alleen aardig doet als er wat is en ze wil dat weten.
    Normaal kan er geen boe of bah af, maar o wee als er iets met je is en ze heeft dat gezien of gehoord dan doet ze poeslief en aardig hahaha

5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Wij hebben zo n buurman.. Irritante vent!!!
    Als we visite krijgen dan komt hij langs ons raam lopen en kijkt binnen wie er San wel niet is..
    Ook was ik toen ik nog zwanger was van ons zoontje druk bezig met ons dochtertje uit de auto te halen en boodschappen eruit te halen, ik zag m wel maar was te druk ineens roept hij: ja je mag best wat zeggen!
    Dus ik zeg ja ik ben gewoon Even bezig
    Nou toen kwam er een hele preek en boos dat hij was.. Nou geloof m de hormonen kwamen Even omhoog en ik werd pislink!

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    En die buurman stond twee jaar geleden te roddelen met een ander waarbij ik hoorde (zat in de auto met raam open) dat hij zich afvroeg hoe ik in nog geen drie maanden tijd aan twee gloednieuwe auto's kwam (eentje was totaal loss door een ongeluk dus kwam er weer een nieuwe)

7. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Oei de van ons kruipt altijd onder de vensterbank om vervolgens "onopvallend" naar me te gluren als ik aankom. Meestal zwaai ik dan overdreven

8. Porsche

Porsche Niet meer actief

Haha ik moet er kei hard om lachen maar eigenlijk te erg toch ...

9. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Wij hadden zo'n buurman, helaas zit hij in een verzorgings tehuis.

Vond het ook wel een veilig gevoel!

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dit zou ik ook doen in zo'n geval :D !!!

Maar goed, ik heb helaas geen nieuwsgierige buren, wast maar waar, had ik een beetje meer aanspraak atm :p

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Haha zo hebben wij buren.... En van de ene op de andere dag praten ze niet meer met ons.
    Typisch genoeg iedereen waar zij het goed mee kunnen vinden ook niet...

Vraag me nog steeds af wat ze nou precies dwars zit..
    Maar rodelden kan ze blijkbaar aardig want er zijn meer mensen die ineens een beetje vreemd doen.

12. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

hier ook een echtpaar in de straat die alles weten. als ik iets moet weten over waar te koop of iemand nodig heb voor een klusje ga ik ook altijd naar hun toe. ze kennen echt iedereen.

had ook een oudere meneer achter en die wist ook alles. mijn moeder was net 5 weken zwanger van mijn broertje en hij zei tegen mijn moeder: gefeliciteerd met je zwangerschap:(. niemand wist het nog ze wist het zelf pas een dag. vind het wel jammer dat hij weg is want hij hield de buurt goed in de gaten. ook toen er een poging werd gedaan om de scooter van mijn broer te stelen hield hij ze tegen.

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Kun je niet vragen of ze geen postcodeloterij-lot hebben... :)

14. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Oh ja, hier zijn ze ook. Van het type dat tien x per dag langsloopt en haar nek zo'n beetje verdraait om maar binnen te kunnen kijken tot het type dat constant vraagt: heb je dat ook gezien? om maar van alles te weten te komen. Helaas pindakaas, de halve wereld ontgaat me... ;)

15. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Haha herkenbaar!! Ik hen een ouder echtpaar recht tegenover mij en ze zijn hartstikke lief en lekker 'haags'. Ik woon in een heel kindvriendelijk gezellig straatje wat denk een dorpje is. En ik merk dat ik een soort haat-liefde gevoel bij deze mensen heb.

Ze zijn:
    Ontzettend hartelijk
    Geinteresseerd (soms dus wat te) willen graag alles weten en zien gebeuren.
    Houden de straat altijd in de gaten. Als er wat zou gebeuren bij ons huis dan zou hij er werk van maken als wij er niet zouden zijn.
    Als ik naar buiten ga staan ze altijd enthousiast te zwaaien. Vaak vind ik het niet vervelend maar soms denk ik: alsjeblieft zeg! Kan nog geen teen rustig buiten zetten zonder dat zij het zien.

Bovenal zijn ze erg aardig en kan ik altijd bij ze aankloppen als er iets zou zijn en dat is me -los van de incidentiele irritaties- toch wel veel waard. Zeker in de huidige individualistische maatschappij.

16. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Bij ons in de straat zijn er 3 die alles weten van iedereen. Echt irritant.

Tot ongeveer een half jaar geleden had ik een buurvrouw die iedere middag d'r hondje ging uitlaten en altijd appel-etend uitgebreid bij ons naar binnen zat te kijken, en dan echt op haar tenen staan om over de folie heen te kijken.. Tot ik een keer terug zwaaide. Daarna was het snel uit met de pret

17. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Yep check!! En ze is mega goed bevriend met onze overbuurvrouw. Alles weet precies wat wij doen en wanneer. Ach ja ze hebben niks beters te doen met hun leven denk ik maar...

18. Metire

Metire Niet meer actief

Ik heb ook een nieuwsgierig bejaard stel in mijn straat, ontzettend aardig en vooral met de man maak ik vaak een praatje:) alleen zn vrouw.. wanneer ik een dagje vrij ben is het meteen 'moet je niet werken?' 'Waarom niet?' Zuccht..

19. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Je zou eigenlijk eens een heel smeuïg verhaal moeten vertellen aan dat soort bemoeizieke buurtjes. Kijken hoelang het duurt voordat de buurt het weet ;)

20. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Ik ken niet zo'n buurvrouw maar ik kan me wel rot ergeren aan die mensen die bij het langslopen letterlijk de spullen uit je huis kijken. Er is 1 vrouw die elke week bij het wegbrengen of halen van haar kliko langzamer loopt omdat ze bij onze poort (metale spijlen) even naar binnen kan kijken. En ik zit rond die tijd altijd uitgeput met mn benen omhoog in de hoek van de bank (zie: kids net op bed, huiskamer opgeruimd gestofzuigd en gedweild...) en irriteer me hier elke week weer aan... Zo ook aan al die honden uitlaters die hun hond tegen onze heg aan laten plassen (dat vind ik dan niet eens zo heel erg) en dan die tijd nemen om echt te kijken hoe ons huis er van binnen uitziet...

brrrr..!!!!

Deel Deze Pagina