Mensen die niet nadenken voordat ze iets zeggen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door beauty2012, 6 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. StrayCat

    StrayCat Fanatiek lid

    2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Ja om gek van te worden toch? Ik vind het ook wel gek dat mensen het vragen. Het is toch privé zoiets lijkt mij. Het ligt er ook aan hoe mensen het vragen. Ik kwam laatst iemand tegen die vroeg het zo bescheiden. Ze zei echt van: Ja ik vind het zo moeilijk om te vragen maar wil je dan kinderen? Toen heb ik op een hele andere manier gezegd dat het niet zo lukte. Maar bij haar dochter lukte het ook niet. Dus ik denk dat, het dan toch anders is. Als bij mensen waar het wel makkelijk bij lukt.
     
  2. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Pas geleden zei iemand (die weet dat we vanaf maart bezig zijn): blijkbaar kan je vriend niet goed presteren anders was het allang raak geweest. Heb toen even duidelijk gezegd dat ik niet van zulk soort opmerkingen gediend ben en dat als die niks nuttigs kon zeggen hij beter zijn mond kan houden
     
  3. StrayCat

    StrayCat Fanatiek lid

    2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Nouja zeg. Zo'n soort opmerking heb ik laatst ook gehad. Of we niet even moesten opschieten. Ik wist toen niet wat ik moest zeggen (de ene keer ben ik meer gevat dan de andere keer)
     
  4. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    WTH, zoiets zeg je toch ook niet!! Ik vind die van 'op bestelling' nog wel geinig, maar ja, je wil ook niet altijd grappig overkomen als je vanbinnen doodgaat van verdriet..
     
  5. Coach

    Coach Actief lid

    8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Wel opletten dat je zelf ook niet gaat emotioneel overreageren. JIJ weet wat je allemaal hebt meegemaakt, maar dat kunnen de anderen niet raden. Botte opmerkingen vind ik ook niet kunnen, maar er zijn vast wel vrienden of collega's die uit gemeende interesse vragen naar je kinderwens, en die zich helemaal van geen kwaad bewust zijn. Misschien is het niet leuk om dan te moeten vertellen dat het allemaal niet zo snel lukt, maar als mensen het niet weten, kunnen ze er ook geen rekening mee houden.
     
  6. pandavliegen

    pandavliegen Fanatiek lid

    17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    wtf! dat is echt een belachelijk idiote opmerking!! Ik zou woest zijn!
     
  7. Candle26

    Candle26 Niet meer actief

    Wat vervelend TS! veel mensen zijn helaas niet heel slim om even verder na te denken.. Toen wij trouwden kregen wij ook al gelijk na een paar maanden de vraag 'of we niet wat leuks te vertellen hadden' ... Nu hebben wij gelukkig niet het verdriet nog mee hoeven maken dat het moeizaam ging/niet lukte, maar onze beste vrienden wel, dus we krijgen van heel dichtbij mee wat een verdriet het brengt!

    Helaas is het vaak goed bedoeld maar totaal niet over nagedacht, omdat ze de confrontatie (nog) niet in directe omgeving hebben meegemaakt...
     
  8. LMI

    LMI Bekend lid

    21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Nou ja zeg, wat een idiote opmerking. Knap dat je toch nog zo kon reageren. Ik zou meteen helemaal dichtklappen.
     
  9. StrayCat

    StrayCat Fanatiek lid

    2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Ik merk dat het bij veel mensen meer bemoeierig overkomt. Ik voel exact wanneer mensen het als bemoeizucht bedoelen of als interesse. Ik vind het echt brutaal om zoiets te vragen. Ik vind het gelijk staan als aan iemand vragen wat hij/ zij verdient, of hoe vaak je seks hebt. Dat zijn ook nogal privé dingen die je niet snel op tafel gooit. Dan mag het wel interesse zijn. Maar mensen moeten daar echt wel beter over nadenken vind ik. Dus emotioneel reageren is dan niet raar.
     
  10. SuzykeQ

    SuzykeQ Bekend lid

    13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meid wat naar voor je, dat meen ik. Ik ken of herken het niet echt. Maar kan me wel indenken dat zulke opmerkingen pijn doen. Ik vraag het ook bewust nooit aan iemand, alleen aan een collega waar we al jaren samen regelmatig over kinderen praten. Maar uiteraard wel redelijk tactisch he. Ik ben zwanger van de 3e, mijn kinderen nu zijn bijna 8 en 6. Ik kreeg juist weer opmerkingen als: huh? jij? dat had ik nooit meer verwacht! maar juist wel positief.
    En ook wel eerlijke: ik zou er niet meer aan moeten denken, om dan wel tot de conclusie te komen dat de meeste ouders uit mijn kinderen hun klas 10-12 jaar ouder zijn dan ik ;) dan is het meestal wel weer logisch en wordt er juist gezegd: als ik 33 was zou ik er ws. ook nog voor gaan! leuk juist dan! (niet dat ik er oud uitzie, maar vaak denken mensen dat ik toch wel ouder moet zijn, omdat mijn kinderen al wat ouder zijn.

    Ik weet heel goed dat het niet bij iedereen zo makkelijk gaat als bij ons. Dat realiseer ik me maar al te goed. Sterkte en hopelijk is het snel raak.

    En in de tussentijd: misschien maar eerlijk zijn. Dat ze niet te koop zijn en niet iedereen zomaar zwanger wordt, helaas.
     
  11. Hannah1989

    Hannah1989 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    ohw meid weet er alles van!
    in mijn familie zijn ze ook net als konijnen..
    wij zijn ook jong en zijn al 2,5 jaar bezig..
    maarja we zijn nog jong dus we hebben nog alle tijd..
    toen we onze dochter verloren met 13 weken kregen we deze reactie ook heel vaak.. toen brak me klomp en ben ik van me af gaan bijten.. niemand kan in jou leven kijken en bepalen hoe het zit. sommige dingen laat ik ook gewoon gaan maar als het gaat om onze kinderwens moet iedereen eerst maar eens gaan na denken voor dat ze wat zeggen!
     
  12. TempusFugit

    TempusFugit Niet meer actief

    Eigenlijk zou je ook gewoon kunnen antwoorden met een tegenvraag: 'Enne.. wat is jouw pincode?' Haha.

    Maar herkenbaar, dat aanvoelen dat het bemoeizucht of zelfs een vorm van ramptoerisme. Wij zijn er vrij open over, maar soms heb ik na zo'n gesprek meer het idee dat mensen naar huis gaan met de gedachte dat ze nu een leuk onderwerp hebben voor tijdens het avondeten :);)
     
  13. StrayCat

    StrayCat Fanatiek lid

    2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Precies Tempus. Dat mensen dat een beetje gek zijn op sensatie verhalen. Haha de vraag van de pincode is geweldig :D Ik heb hier al een paar goede tegen antwoorden gelezen. Zodat ik er ook humor in kan brengen. Dat is eigenlijk meer mijn kracht dan zo verbitterd reageren.
     
  14. Miepske1980

    Miepske1980 Fanatiek lid

    29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Mijn oren zijn aan het klapperen hier, wat kunnen mensen toch brutaal zijn. Zoiets vraag je toch niet.

    Ik heb het zelf ook mee gemaakt hoor. Tijdens de kraamvisite van mijn eerste dochter notabene. Zit je daar, nog herstellende van een keizersnede... krijg je de vraag: Wanneer komt de tweede, want een enig kindje is ook zo zielig.... Huh! Mag ik even bijkomen van de afgelopen 9 maanden en ff genieten van deze kleine meid... daar zijn we nog helemaal niet mee bezig!

    Maar ik maak ook mee dat familie zich gaat bemoeien met mijn gezinssituatie, nu ik een tweede heb gehad op 34 jarige leeftijd. Ter info: we willen graag een derde. Dit wilde we graag voor ons houden, maar mijn moeder blijft me maar bestoken. Ach, je wilt toch geen derde meer, want dat is toch veel te duur en te druk, zegt ze. Ook had ze al geregeld dat mijn schoonzus het wiegje en kleertjes van mijn dochter mocht overnemen.... Toen ben ik even geflipt!!!! Hoe komt ze erbij om zoiets te regelen!!! Nu moest ik weer uitleggen waarom ik de wieg etc etc niet wilde verkopen.... dus kreeg ik weer de opmerking "Dat wil je toch niet, nog een kindje".... grrrrrr
     
  15. pandavliegen

    pandavliegen Fanatiek lid

    17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Hahaha Tempus, dat is een briljante tegenvraag! :D:D

    Maar wel eens.. het is ook sensatiezoeken van sommige mensen. En bemoeizucht van vele.

    En de mensen die oprecht interesse hebben.. die vragen het vaak ook wel iets voorzichtiger en subtieler.
     
  16. Beeb87

    Beeb87 Niet meer actief

    Ja hier zo één laatst ppff.
    Paar weken terug een verjaardag gehad waar een zwangere bij was.
    En zo uit het niets ineens de vraag onze kant op of wij dat nog niet willen...

    Nou zitten wij pas in ronde één maar toch echt niet fijn om zulke vragen naar je hoofd te krijgen.
    Je weet inderdaad nooit of iemand al lang bezig is en of het überhaupt wel kan!

    Alsof je een kind bestelt op internet...
     
  17. DeeDeeBowtie

    DeeDeeBowtie Fanatiek lid

    20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Of nog erger mensen die je ineens gaan feliciteren en die je dan aankijkt met het gezicht van een oorwurm omdat je denkt "waar hebben die mensen het over ik ben toch niet jarig ofzo?" En als je dan vraagt waarom: "je bent toch zwanger??" Is mij serieus meerdere keren overkomen. Ik zeg je heel pijnlijk als je zoals ik al meer dan twee jaar bezig bent. Ben gaan lijnen en dat is nu wel over gelukkig en ik denk dat ik inmiddels ook wel uitstraal dat je het mij niet moet vragen.
     
  18. beauty2012

    beauty2012 Fanatiek lid

    4 mei 2012
    3.174
    16
    38
    Zo hee wat een reacties alweer;)
    Lief ook dat er vrouwen reageren die zelf al veel langer bezig zijn of zelf nog geen kindje hebben.. dan voel ik me eigenlijk een beetje beschaamd dat ik er nu al doorheen zit:)
    Maar de verhalen zijn iig heel herkenbaar... mensen die zo ineens uit het niets zo'n vraag stellen. En ik heb idd ook wel door of mensen het vriendelijk bedoelen of dat mensen het alleen maar uit nieuwsgierigheid vragen zodat ze weer wat te vertellen hebben bij de koffie;)

    Laatst vroeg een tante aan mij of mijn beste vriendin nog niet eens aan kinderen ging denken.
    Nu is het zo dat mijn vriendin juist heel graag een kindje wil en ze een miskraam heeft gehad een tijdje geleden.
    Ik heb dat toen ook aan mijn tante uitgelegd, maar later dacht ik 'Wat een lullige vraag eigenlijk':x
    Ik weet iig zeker dat ik, mocht ik weer zwanger raken, het nooit in mijn hoofd ga halen om iemand zo'n vraag te stellen. Je weet nooit hoe erg je diegene kan kwetsen...
     
  19. beauty2012

    beauty2012 Fanatiek lid

    4 mei 2012
    3.174
    16
    38
    Tsss:x das helemaal lullig.
    Ik zag mijn buurvrouw voorbij lopen een tijdje terug en ze leek een stuk dikker dan ze normaal is. Dus ik dacht in mezelf 'zou ze misschien zwanger zijn?'
    Dit zou ik noooooit aan iemand vragen, al is mijn vermoeden nog zo sterk. Als het zo is dan hoor je dat vanzelf wel.
    Die buurvrouw bleek idd zwanger te zijn hoorde ik een paar dagen later.
     
  20. TempusFugit

    TempusFugit Niet meer actief

    Beauty, ik weet niet hoe lang je voor je dochtertje bezig bent geweest, maar uit nieuwsgierigheid: hoe stond je eerst tegenover zulke vragen, voordat het niet zo makkelijk bleek te gaan?

    Ik vraag mezelf namelijk vaak af hoe ik zelf gereageerd zou hebben als ik zelf niet in de MMM zou zitten. Of ik dan misschien ook wel zulke vragen zou stellen of juist niet omdat onvruchtbaarheid (en topics erover) hier op 't forum toch best veel voorkomt.
     

Deel Deze Pagina