Mensen die nog steeds geen contact willen

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door cowgirl80, 13 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ja hij zegt dat hij z’n kringetje zo klein mogelijk wil houden vanwege Corona. Maar ik vind het moeilijk om te accepteren dat ik geen deel uit maak van het kleine kringetje , terwijl hij omgekeerd wel deel uit zou maken van mijn kleine kringetje.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dat heb ik zeker gedaan. Iets wat vorig jaar nog zo vanzelf sprekend was en wat we allemaal voor lief nemen was nu ineens zo waardevol. Ik kan bijna zeggen dat ik dit weekend nog meer heb genoten dan normaal in een hele vakantie. En het weekend is nog niet eens om, morgen part 3 :p

Whysteria vindt dit leuk.
  3. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Ja ik snap dan dat dat heel moeilijk is, heel confronterend ineens.

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik herken het niet echt uit mijn omgeving maar ik weet wel dat er mensen heel angstig zijn.
    Ik ga nu wel meer mensen zien. Ben pas bij mijn moeder geweest en mijn schoonouders zie ik ook zo nu en dan. Ben gisteren met een oud collega wezen lunchen en maandag komt mijn vriendin hier koffie drinken. Kinderen hebben ook vrienden over de vloer en die blijven ook regelmatig slapen. Vorige week zijn we ook met zijn tweeën uiteten geweest en ik hoop straks ook met onze vriendengroep weer eens lekker te kunnen borrelen.
    Ik ben ook altijd buitenshuis blijven werken evenals mijn echtgenoot die bij klanten over de vloer komt. Ik denk dat je nu eenmaal mensen hebt die heel voorzichtig en angstig zijn maar het is natuurlijk dan wel weer gek als ze wel met iemand anders iets ondernemen. Maar soms weet je ook gewoon niet wat er in het hoofd van mensen omgaat maar ik denk altijd maar dat het vooral voor de mensen die zo angstig zijn juist heel vervelend moet zijn.
    Ik zou het je niet teveel aantrekken. Corona heeft nu eenmaal heel veel invloed op alles en iedereen. Ik moet zelf ook regelmatig even omschakelen.

Whysteria vindt dit leuk.
  5. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik herken het helemaal. Vandaag lekker uit eten geweest. Lekker op een terrasje met de tafels dicht tegen elkaar. Je waardeert het zoveel méér ineens. En vrijdag gewoon weer lekker naar een camping. Het voelt als thuiskomen... :):)

2littlemonkeys, GossipGirlxoxo en Anouk2005 vinden dit leuk.
  6. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Dit vind ik heel herkenbaar!

7. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Ja de man van mijn moeder is erg angstig. Ze zijn beide net 50. Daardoor mag ik niet op bezoek komen met de kinderen, omdat ik eerlijk heb gezegd dat de kinderen niet meer strikt de 1.5 handhaven. Ik zelf wel. Het steekt mij enorm daar zijn dochter die kapster is er elke week minstens 1keer mee eet etc. De kinderen missen hun echt.

8. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.914
    1.505
    113
    Vrouw
    Ik vind afspreken ook nog niet fijn. Want wil wel afstand houden. Mijn jongste is een knuffelkont en is lastig op afstand te houden van familie. Dat kost me zoveel energie, dan maar niet.
    Ik ben niet zozeer bang voor Corona. Maar ik heb er geen zin in dat ik door een ander knullig virusje nog meer afspraken bij de VK zou moeten missen.

Mijn moeder is gastouder en m'n jongste zoontje gaat daar naartoe als ik werk. Mn ouders en thuiswonende broertje mag hij wel gewoon knuffelen. Hun zie ik dus wel gewoon.

Willemijntje19 vindt dit leuk.
  9. Haje32

Haje32 Bekend lid

4 sep 2019
    582
    383
    63
    Vrouw
    Wij zijn wel heel langzaam het contact aan het uitbreiden, maar mensen die we af en toe zien die zien we nu dus gewoon niet. We houden het nog wel even beperkt tot familie en een aantal vrienden die we bijna wekelijks zagen. Het gaat er bij mij ook om hoe andere mensen met klachten omgaan, dus in hoeverre mensen eerlijk zijn over verkoudheid enz. Maar goed ik merk wel dat mensen weer lakser worden nu en ik heb nu ook de kinderen thuis zitten met een verkoudheid. Ik heb geen zin om dat de komende 4 weken elke keer te hebben.

10. Dettol

Dettol Bekend lid

12 apr 2020
    896
    418
    63
    Hier hebben we alleen contact met onze ouders
    Vind dat alles veel te snel weer open word gezet
    Liever iets te voorzichtig

MaMa vindt dit leuk.
  11. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Totdat we het allemaal gaan doen.

MaMa vindt dit leuk.
  12. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik snap dat iedereen graag dingen wil gaan doen en zolang corona jezelf of je naasten niet treft het een ver van de bedshow lijkt maar als je kijkt naar de vrijheid die er nog is binnen de regels mogen we onszelf gelukkig prijzen
    Hoe moeilijk is het om daar aan te voldoen? We hebben hier van alles om ons heen
    Ik vind deze aanpassing niks vergeleken met hoe andere mensen elke dag in barre omstandigheden moeten leven

Zoe123, HappyRabbits, Zara75 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.120
    5.038
    113
    Vrouw
    Ik val ook niet onder de risicogroep. Toch ben ik heel voorzichtig. Ik werk met hele kwetsbare mensen (ernstig meervoudig beperkt) en ben als de dood hun aan te steken. Zij overleven dat niet.

Ik heb mijn kring wel iets uitgebreid, maar hou het wel bij die familie en vrienden.

amdaa vindt dit leuk.
  14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    Ik geef het nu wel sneller aan dat er klachten zijn in het gezin. Gisteren op verlaat kraambezoek geweest, zouden die maandag gaan toen de scholen dicht gingen. Maar oudste dochter verkouden, geen koorts. Toch maar eerst gebeld of ik nog welkom was ;)
    Vanavond afspraak om bij ma te eten, zou ik normaal niet inlichten maar nu wel laten weten dat er 2 kinderen snotteren. Maar ze zegt dat ze zonder koorts gewoon welkom zijn, alleen niet knuffelen.

Poetsmeisje ook geappt, die komt dus niet nu omdat haar broertje een hartafwijking heeft en beide thuiswonend, dat voelt als teveel risico. Hadden er beide geen goed gevoel bij.

Vind het wel lastig maar zonder lichamelijk contact en niet teveel tegelijk doe ik wel nu. Verjaardag wel overgeslagen. Maar maandag de 22wekenprik gehaald en bekkenfysio gehad en dan is die 1,5m ook niet mogelijk. En volgende week naar de kapper, dat lukt ook niet op afstand

15. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik kan me ook voorstellen dat je met de een wel wil afspreken. En met een ander niet.
    Ik zie naasten terrasjes pakken en naar feestjes toe gaan die mensen hou ik liever nog even op afstand
    Terwijl ik met anderen waarvan ik weet dat ze proberen overal 1,5 meter afstand te houden eerder zou afspreken
    Zeg niet dat dit het geval is bij TS maar het zou ene optie kunnen zijn

Spikkeltje en HappyRabbits vinden dit leuk.
  16. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Precies dit heb ik dus ook. Het ene contact is het andere niet.

Deel Deze Pagina