Opgelicht via Marktplaats (deel 3645)

Discussie in 'De lounge' gestart door Betty Barclay, 24 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    #1 Betty Barclay, 24 feb 2012
    Laatst bewerkt: 24 feb 2012
    Hoi meiden,

Ik heb hier vaker topics voorbij zien komen, maar ook ik ben helaas opgelicht via Marktplaats. En niet voor een tientje, maar echt voor 100 euro :(

Ik had kaartjes gekocht voor een concert van James Morrisson in de HMH om mijn man te verrassen en die kaartjes uiteraard nooit gekregen.
    Je weet ergens wel dat geld overmaken naar een wildvreemde risico's met zich meebrengt, maar het is de afgelopen jaren eigenlijk altijd goed gegaan en ik ging (misschien ten onrechte) uit van het principe dat de meeste mensen gewoon het beste met je voor hebben en hun produkten willen verkopen. Meer niet!

Het verhaal in een notedop:
    - eerst wilde ze de geprinte tickets per post sturen. Dat wilde ik niet omdat ik de originele aankoopemail wilde hebben. Ik bedoel: je kan kaartjes wel 6 keer uitprinten en 6x opnieuw verkopen
    - toen kon ze ineens de kaartjes helemaal niet meer leveren vanwege een fout en wilde ze me terugbetalen
    - toen was er iets mis met haar bank en lukte de overboeking niet
    - daarna zei ze doodleuk dat ze het geld niet meer had
    - sindsdien heeft ze wel 6 keer met me "afgesproken" om het geld te komen brengen, maar elke keer "kwam er iets tussen"

Nu wil ik op zich wel aangifte doen, maar ik weet niet of ik iets kan!
    Ik heb haar naam, haar emailadres, haar rekeningnummer en ik weet haar IP-adres en bij welke provider ze zit

Wat denken jullie. Is dit onbegonnen werk en stuurt de politie me lachend weg of kan ik iets?

Ik lig momenteel op de bank met mijn 5e miskraam en ik heb daardoor veel boosheid in me. Zij is een goed punt om me nu op te richten zodat ik die boosheid ergens aan kwijt kan! :)
    Ik wil dit dus niet zomaar over mijn kant laten gaan!

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik vind niet dat je haar naam zomaar kan noemen.

Er zijn verschillende topics geweest met adviezen, zelf zou ik zeggen dat je aangifte gaat doen en je rechtsbijstandverzekering in gaat schakelen (zij hoeft niet te weten dat je deze eventueel niet hebt). Vaak komen ze dan wel over de brug. Maar eerlijk...... Concertkaartjes kopen is wel 1 van de lastigste dingen via mp. Ookal krijg je ze wel het is niet gezegd dat ze echt zijn en daar kom je pas achter als je naar binnen wil. Ik zou dat daarom echt nooit doen.

3. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Weggehaald

4. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Ik zou zeker gewoon aangifte doen, en ik denk dat ze dat ook wel serieus nemen hoor en er wat mee doen!

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

zeker aangifte doen en op opgelicht sites haar naam noemen, en dan haar mailen dat ze zichzelf eens moet googelen en kijken wat ze dan allemaal voor ''leuks'' ziet als ze zichzelf googled.

misschien gaan dan haar ogen open en betaald ze je terug, en haar mailen dat je vandaag aangifte gaat doen en haar adres achterhaalt hebt dmv het IP adres, misschien zit de schrik er dan een beetje in

ik kan daar echt niet tegen tegen oplichting, mij gaat het dan allang niet meer om het geld, maar om het principe, grrr..

veel sterkte meid, dikke knuffel

6. Dana

Dana Niet meer actief

Ja ik zou ook aangifte doen, alle mailtjes van haar uitdraaien als bewijs maar hoe kan jij bewijzen dat je de kaarten nooit hebt gehad? Het heeft helaas 2 kanten, zij kan ook zeggen dat ze ze wel heeft verstuurd maar dat ze nooit zijn aangekomen.

Ik zou dus wel aangifte doen maar denk dat het lastig wordt om dit te bewijzen en dus je geld terug te krijgen.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
  8. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Scandalig hoor! Ik heb ook een keer kaartjes gekocht maar ben ze thuis bij de persoon gaan ophalen. Ik ehb dan ook in de buurt gezocht. Zo kan je een beetje op je gevoel af gaan en zien wat voor persoon het is. Tevens weet je waar diegene woont.
    Sterkte en zeker aangifte doen, kan je een kopie naar haar toesturen en zeggen dat je hem intrekt als ze over de brug komt!

9. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Hallo! Je zou ook bij je bank kunnen informeren. Automatische incasso's en afschrijvingen kan je tot 3 maanden na dato storneren. Je zou kunnen informeren of dat hiermee ook zou kunnen.

Ik noem maar iets en weet niet of het mogelijk is hoor... Heel veel succes in ieder geval!
    Niet alleen met dit gebeuren maar vooral ook met het herstel van je miskraam.

10. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

@ananas89: helaas kan je geen geld terugvorderen vd bank wat je zelf hebt overgemaakt

11. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    Hier zeer zeker melden is de moeite door deze site heb ik eens mijn geld terug gekregen gewoon omdat de desbetreffende persoon aan het meelezen was hierop !

Veel mensen kijken ook hierop voor ze wat kopen op internet of het desbetreffende rekeningnr of naam hier tussen staat !

OpgelichtopInternet - Index

12. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    aangifte doen en zeg dat tegen haar...je hebt nog 2 dagen anders stap ik met alle informatie naar de politie en hoor je het nog wel.... misschien schrikt ze dan?
    Ook onder zulke kaartjes kun je de meeste oplichters vinden, net als bij games etc...ze waarschuwen er altijd wel voor maarja daar heb je nu niks aan. Dat sommige lui zo slecht zijn he, ongelovelijk BAH

13. Lianne39

Lianne39 Bekend lid

14 okt 2011
    816
    0
    0
    Doktersassistente
    Hoogezand
    Bb; heb het helaas ook 3x meegemaakt... behoorlijk k.*.t. is dat... enne waarom zou je haar naam niet vermelden?? Wat een klinkklare onzin... zij is toch degene die je oplicht....
    maarre idd aangifte doen... maar reken er maar niet op dat je geld weer ziet... balen Zeg!!! Heb je nu wel andere kaarten kunnen regelen??? Hope so... nou Laiverd, spreek je ;)

14. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Ik heb het ook een keer gehad, ook alle gegevens zoals naam, rekeningnummer en ipadres.Heb aangifte gedaan maar nooit meer wat van gehoord helaas...

15. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik zou haar netjes mailen en zeggen dat je het geld maandag om 12:00 wilt hebben, heb je het dan niet dan ben je helaas genoodzaakt een melding te maken bij mp en de politie en zet je haar naam op opgelicht.nl, marktplaatsoplichting.nl, Mpgedupeerden.nl en hierop.

Eventueel een cc'tje naar marktplaats en een ander adres...

Succes!

Deel Deze Pagina